تور کیش و بازدید از خانه اعیانی کیش

تور کیش و بازدید از خانه اعیانی کیش

تور کیش یکی از برنامه‌های سفر به این مکان زیبا می‌باشد. کیش از جمله مناطق توریستی و بسیار زیبای ایران است که هرساله گردشگران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری و زیبا کیش می‌تواند چشمان هر گردشگری را به خود خیره کند. اگر به بازدید از مناطق باستانی علاقه دارید، می‌توانید به این منطقه سفر کنید. یکی از زیباترین و با قدمت‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش، خانه اعیانی کیش است. شما می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخری کیش به کیش سفر کرده و از این جاذبه بازدید نمایید.

تور کیش و بازدید از خانه اعیانی کیش

معرفی خانه اعیانی کیش

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری کیش که در شهر حریره واقع شده، خانه اعیانی کیش است. این خانه قدمتی 800 ساله دارد که در قرن پنجم تا دهم هجری بنا شده است. در گلستان سعدی نیز در مورد شهر حریره و این خانه اشاره شده است. همچنین میتوان نام این خانه را در آثار تاریخ‌شناسان ایرانی و عربی یافت.
این خانه از لحاظ معماری و سایر جنبه‌ها با ساختمان‌های شهر حریره متفاوت بوده و مساحت زیادی دارد. همین موضوع موجب تمایز این خانه با سایر خانه‌های حریره شده است. با نگاه به کاشی‌کاری های این خانه متوجه خواهید شد که صاحبان خانه اعیانی، فرد یا افرادی ثروتمند بوده‌اند. کارشناسان باستان‌شناسی براساس کاشی‌کاری‌ها و معماری این خانه، قدمت آن را به دوران ایلخانی یا تیموری تخمین زده‌اند.

دوران ایلخانی بنای ساختمان‌ها آجری بوده و از کاشی‌های ستاره‌ای استفاده میشد. خانه اعیانی کیش سقف نداشته و به مرور زمان براثر عوامل فیزیکی، بسیاری از اجزای خانه از بین رفته‌اند. آنچه از این خانه باقی مانده است، تنها راه‌پله‌ها، طاق‌ها، دیوارها و قسمت‌هایی از بخش‌های اصلی ساختمان است.
در این خانه هیچ کتیبه‌ای وجود ندارد. بنابراین نمیتوان اطلاعات کامل و دقیقی از زمان ساخت کاربری به دست آورد. باستان‌شناسان اطلاعات دقیق و جامعی از این خانه ندارند. البته باتوجه به نزدیک بودن این خانه به دریا، میتوان گفت که خانه اعیانی کیش با تجارت، صیادی و… ارتباط داشته است.

بازدید حضوری از خانه اعیانی کیش

قسمت های مختلف خانه اعیانی کیش

ازآنجاییکه این خانه مساحت زیادی دارد، از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. از جمله بخش‌های مختلف این خانه میتوان به آشپزخانه، مهمان‌خانه، محل اسکان زنان خانه، ایوان، اتاق‌های مختلف، کانال‌های حفاری شده برای فرار در زمان جنگ و چاه‌های متعدد برای تامین آب اشاره کرد.
ا این خانه قدمتی معادل با 800 سال داشته و قسمت‌های مختلف آن در طی زمان و براثر عوامل فیزیکی از بین رفته است. از این خانه تنها طاق، دالان‌ها و راه‌پله‌ها باقی مانده‌اند. آنچه بیش از هر قسمت دیگری در این خانه تخریب شده است، سقف‌ها هستند. سقف‌های خانه اعیانی کیش به طور کامل از بین رفته‌اند.
در این خانه رازهای نهفته‌ای وجود دارد که پس از گذشت 800 سال همچنان مبهم باقی مانده‌اند. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های خانه اعیانی کیش، تونل‌های مخفی است که برای فرار صاحب خانه در زمان جنگ و حمله در نظر گرفته شده است. از دیگر بخش‌های این خانه میتوان به حمام آن اشاره کرد که در بخش جنوبی خانه قرار دارد.
این حمام شامل قسمت‌هایی نظیر سربینه، گرم‌خانه، کوره حمام و دو خزینه کوچک و بزرگ که در کنار هم قرار گرفته‌اند، است.

بسیاری از افراد با وجود امکانات بسیار بالای این حمام، تصور می‌کنند که این حمام، یک حمام خصوصی است. در صورتیکه این حمام، یک حمام خصوصی نبوده و تمام ساکنین شهر حریره از آن استفاده می‌کردند. خانه اعیانی کیش از طریق راهروهای سرپوشیده از حمام آن جدا شده است. امکانات عجیب این حمام سبب شده است که حمام این خانه یکی از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش محسوب شود. با استفاده از تور لحظه آخری کیش می‌توانید به کیش سفر کرده و با طی مسافتی کوتاه از این خانه دیدن کنید.

نمای نزدیک خانه اعیانی کیش

معماری زیبای خانه اعیانی کیش

آنچه سبب تمایز این خانه با دیگر خانه‌های حریره شده است، معماری پیچیده و پر رمز و راز آن است. ستاره‌های به کار رفته در این خانه در بنا سلطانیه زنجان نیز دیده می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از باستان‌شناسان قدمت این خانه را معادل با دوره ایلخانی می‌دانند. معماری شگفت انگیز این خانه هرساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.
شما نیز از طریق تور لحظه آخری کیش می‌توانید از این بنا زیبا و شگفت‌انگیز دیدن نمایید. از آنجاییکه این خانه از آجر و خشت ساخته شده است. برخی از باستانشناسان عقیده دارند که خانه اعیانی کیش محل سکونت نبوده بلکه تنها برای صیادی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین تونل‌های مخفی این خانه امکان فرار مردم در زمان جنگ و حمله را فراهم می‌کرد.

نمای دور خانه اعیانی کیش
چگونگی دسترسی به خانه اعیانی کیش

این جاذبه گردشگری در شهر حریره قرار گرفته و از فرودگاه بین المللی کیش 6 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند به راحتی به کیش رفته و برای بازدید از این خانه به شهر حریره سری بزنید. در شمال شهر حریره که خانه‌های اعیانی وجود دارد، بندر آفتاب نیز قرار گرفته است. در فاصله بندر افتاب تا این خانه قدیمی خلیج فارس قرار دارد. همین موضوع سبب ایجاد منطقه‌ای بسیار زیبا و شگفت انگیز شده است. این منظره تماشایی چشمان هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به خانه اعیانی کیش

در نزدیکی خانه اعیانی کیش جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که با بازدید از این خانه می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. از جمله جاذبه‌های دیدنی نزدیک خانه اعیانی کیش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آب انبار کیش

این اب انبار یکی از قدیمی ترین اب انبارهای کیش است. هرساله گردشگران بسیاری از این جاذبه تاریخی دیدن می کنند. این آب انبار در فاصله بسیار تزدیکی با خاته اعیانی قرار دارد. فاصله آب انبار از خانه اعیانی 1.5 کیلومتر است. بنابراین پس از بازدید از خانه اعیانی به راحتی می‌توانید از آب انبار نیز دیدن کنید.

تور کیش و آب انبار تاریخی

درخت سبز کیش

این درخت برای اهالی این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. درخت سبز کیش قدمتی 100 ساله دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است. بسیاری از عشاق برای حاجت‌روایی دخیل‌های خود را به این درخت آویزان می‌کنند. فاصله این درخت تا خانه اعیانی 2 کیلومتر است که به راحتی می‌توانید این مسیر را با ماشین طی کنید.

تور کیش و درخت سبز

خانه مردم شناسی بومیان کیش

اگر به شناخت فرهنگ مردم مناطق مختلف علاقه دارید، علاوه‌بر بازدید از خانه اعیانی، بازدید از موزه مردم شناسی بومیان کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موزه شما را با فرهنگ بومیان کیش آشنا می‌کند. بازدید از این موزه می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

خانه بومیان در تور کیش

کشتی یونانی

از دیگر جاذبه‌های دیدنی که در میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد، کشتی یونانی است. کشتی یونانی در جنوب غربی حریره واقع شده است. این جاذبه دیدنی در فاصله 13 کیلومتری خانه اعیانی قرار دارد. بنابراین با استفاده از ماشین به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت.

کشتی یونانی در کیش

سخن پایانی

اگر به ماجراجویی و سفر علاقه دارید، جزیره کیش می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اگر به این جزیره سفر کردید، بازدید از خانه اعیانی کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خانه می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول خود کند. شما می‌توانید با خرید تور لحظه آخری کیش از سایت “های تور” به این منطقه سفر کرده و از بازدید خانه اعیانی کیش لذت ببرید.

برای مطالعه موارد بیشتر در حوزه گردشگری به وبلاگ” های تور” نیز سر بزنید.

منابع

tinyurl

shorturl

کلمات مرتبط

تور کیش از مشهد ,تور کیش ارزان ,تور کیش از کرمان ,بهترین نرخ تور کیش ,تور کیش لحظه آخری ,تور کیش از ساری ,تور کیش هتل مارینا ,تور کیش های تور

یک دیدگاه

  1. تور کیش واقعا جاذبه های دیدنی زیادی داره. بازدید از مکان های تاریخی کیش لذتی عجیب داره حس زندگی رو یاد آدم میندازه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *