زندگی در جزیره کیش و صفر تا صد آن

صفر تا صد زندگی در کیش، تور کیش

یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در کشور عزیزمان ایران، جزیره زیبای کیش می‌باشد. آب و هوای مطبوع، سواحل چشم نواز و کسب و کار خوب موجب شده تا به ذهن برخی از افراد زندگی در این جزیره افتاده باشد. اگر برای کار و یا تحصیل قصد زندگی در این جزیره‌ی زیبا و نگین خلیج فارس را دارید، مقاله صفر تا صد زندگی در جزیره کیش از “های تور” را دنبال کنید.

هتل های ساحلی کیش

بیشتر بخوانید: باغ پرندگان کیش، از جاذبه‌های خاص جزیره

زندگی در کیش

قبل از اینکه برای زندگی در کیش برنامه ریزی کنید، بهتر است اطلاعاتی درباره این جزیره به دست آورید. جمعیت جزیره کیش حدود 2% جمعیت کل کشور می‌باشد. دو فرهنگ ادغام شده عرب و فارس که از سال‌های دور، زندگی در این جزیره را انتخاب کرده‌اند، صلح و آرامشی در کیش ساکن کرده‌اند. به دلیل هوای گرم ساکنین کیش که به آن‌ها کیشوند نیز گفته می‌شود، مردان از پوششی به نام دشاشه و زنان نیز ملفغ به تن داشته و گاها برقع نیز بر صورتشان قرار می‌دهند، که این پوششان بومیان این جزیره می‌باشد.

آب و هوای جزیره کیش

شرایط آب و هوایی کیش کمی نسبت به دیگر نقاط کشور متفاوت است، و افرادی که قصد زندگی در این جزیره را دارند اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی جزیره می‌بایست به دست آورند. میانگین دمای هوای 27 درجه این جزیره نشان دهنده‌ی گرمای کیش نسبت به دیگر شهرهای ایران می‌باشد.

همچنین موقعیت جغرافیایی و جزیره بودن کیش موجب رطوبت بالا و گاها رطوبت 90% کیش شده که این امر گرمای هوای کیش را همراه با رطوبت نسبی نگه داشته‌است. افرادی که در کیش زندگی می‌کنند شاهد دمای هوایی از دو فصل سال خواهند بود، فصل گرم و فصل معتدل.

زندگی در سواحل زیبای کیش

بیشتر بخوانید: لوکس ترین تور ها با رزرو تور کیش

در فصل معتدل که از اواسط آذر تا اواخر فروردین ادامه دارد، دمای هوا از بین 25 درجه تا 35 درجه بوده و وزش باد و بارش باران موجب شده تا گرمای هوا در این ماه کاهش داشته و هوای خنک تری را کیشوندان تجربه کنند. در فصل گرم سال که در ماه‌های اردیبهشت تا آبان قرار می‌گیرد، دمای 40 تا 45 درجه و رطوبت 90% در انتظار کیشوندان خواهد بود. از همین رو اگر قصد زندگی در این جزیره را دارید بهتر است درباره تحمل شرایط آب و هوایی این جزیره کمی بیشتر فکر کنید.

هزینه و درآمد چالش مهم زندگی در کیش

هزینه زندگی در جزیره کیش در مقایسه با دیگر شهرهای کشور کمی بیشتر است. این هزینه که می‌توان در بخش‌های مختلف همچون اجاره و یا خرید خانه، خوراک، تردد، هزینه‌های آب و برق و هزینه بالای میوه و سبزیجات که می‌بایست از خارج جزیره وارد شود، از جمله چالش‌هایی بوده که می‌بایست افراد قبل از اقامت در این جزیره در این باره برنامه‌ریزی کنند.

درآمد نیز چالش مهم دیگری است که افراد قبل از اقامت در جزیره به آن فکر می‌کنند. کیش به دلیل موقعیت خوبی که در جذب گردشگر دارد بدون شک حرفه واردات پوشاک و لوازم آرایش، هتل‌داری، رستوران‌داری و… گزینه معقولی برای کسب درآمد بهتر خواهد بود.

قوانین زندگی در جزیره کیش

اگر با تور کیش به این جزیره زیبا سفر کرده باشید احتمالا با قوانین این جزیره کمی آشنا شده‌اید. قوانینی که شاید در دیگر شهر‌های کشورمان کم رنگ تر شده باشد. یکی از این قوانین مهم برای کیشوندان و حتی گردشگران رعایت نظافت و پاکیزگی در جزیره می‌باشد.

بیشتر بخوانید: با اصطلاحات هواپیمایی آشنا شوید!

تماشای سواحل، خیابان‌ها و دیگر نقاط شهر با منظره ی زیبا و نظافت تمام نشان دهنده رعایت این اصل مهم در جزیره می‌باشد. رعایت قوانین رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق کیشوندان از دیگر قوانین اجرا شده در این جزیره می‌باشد.

وضعیت ترافیک در کیش

دریافت کارت کیشوندی، یکی دیگر از نکاتی از بوده که افراد می‌بایست بعد از شش ماه زندگی در این جزیره اقدام به دریافت آن نمایند. با داشتن کارت کیشوندی می‌توانید نسبت به گردشگران جزیره از خدمات شهری و تخفیفات در بخش‌های مختلف جزیره همچنین ورود خروج خودرو به جزیره و … استفاده کنید.

حمل و نقل در جزیره

هزینه حمل و نقل در جزیره نیز نسبتا از بخش‌های پرهزینه و گران برای کیشوندان می‌باشد. تاکسی‌های سفید جزیره از نوع دربستی می‌باشند و کلا در اختیار شما خواهند بود. مدل دیگر خودرو‌ها، تاکسی‌های زرد یا خطی بوده که در ورودی اکثر مراکز خرید به چشم می‌خورند.

حمل و نقل در کیش

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد گردشگری ایران ، تجربه سفری بی نظیر

البته مینی‌بوس‌ها هم در بخش‌های مختلف شهر ایستگاه‌هایی برای آن تعبیه شده گزینه‌ای مناسب می‌باشد که با هزینه کمتر در جزیره از آن استفاده کنید. همچنین تاکسی های اینترنتی نیز در این جزیره همچون دیگر شهرهای ایران به چشم می‌خورد که طرفداران خود را نیز دارد.

سخن آخر:

اگر به دنبال زندگی و اقامت در جزیره کیش هستید، بهتر است قبل از سفر به این جزیره ، کمی با شرایط زندگی در کیش آشنا شوید. با رزرو تور کیش از “های تور” می‌توانید با اطمینان به این جزیره سفر کنید. هچنین “های تور” جهت رفاه حال مشتریان خود با معرفی تور کیش از مشهد، تور کیش از تهران، تور کیش از مشهد اقساطی و تور کیش اقساطی آماده خدمت‌رسانی به شما گردشگران عزیز می‌باشد.

برای مطالعه بیشتر مقاله‌های سایت ما می‌توانید به وبلاگ مراجعه کنید.

کلمات کلیدی:

تور کیش از مشهد، تور کیش، رزرو تور کیش، تور کیش از تهران، تور کیش از مشهد اقساطی، تور کیش اقساطی

منابع

tinyurl

bitly

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *