تور کیش و آموزش گلایدر کیش و تجربه گلایدر سواری

تور کیش و پاراگلایدر در ایران

آیا تجربه پرواز با پاراگلایدر در تور کیش را داشته‌اید؟ پاراگلایدر سواری یک نوع ورزش با هیجان بسیار بالا است. اگر شما جزو آن دسته از افراد ماجراجویی هستید که می‌خواهید سطح بالایی از آدرنالین و هیجان را تجربه کنید این ورزش مناسب شما است. یکی از معروفی که در آن ورزش پراگلایدر سواری انجام می‌شود، جزیره زیبای کیش است. شما می‌توانید با شرکت در پکیج تور کیش لحظات خوبی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی ورزش پاراگلایدر سواری در اختیار شما قرار دهیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تور کیش و پاراگلایدر در ایران

پاراگلایدر چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که پاراگلایدر یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهایی است که انسان به کمک آن می‌تواند بر فراز آسمان‌ها پرواز کند. حجم و وزن پاراگلایدر بسیار کم است. به گونه‌ای که می‌توان آن را در پشت صندوق عقب یک ماشین 206 به راحتی جای داد. وزن یک پاراگلایدر نهایتا 25 کیلو گرم است. چترهای پاراگلایدر، عملکردی همچون بال‌های یک پرنده دارند. در پاراگلایدر، هیچ نوع موتوری برای پرواز استفاده نشده است.

پس تنها نیرویی که باعث به پرواز در آمدن شما در آسمان می‌شود، نیروی حاصل از دویدن برروی بلندی‌های سطح زمین است.  بر خلاف تصور عموم افراد، هدابت کردن پاراگلایدر بسیار آسان است. معمولا افراد با دیدن آموزش‌های اولیه می‌توانند به راحتی با پاراگلایدر پرواز کنند. همان‌طور که گفتیم پکیج تور کیش پذیرای مهمانانی است که می‌خواهند در این جزیره به تفریحاتی همچون ورزش پاراگلایدر بپردازند.

تور کیش و گلایدر سواری

مراحل آموزش پاراگلایدر

اگر به پاراگلایدر علاقه دارید، حتما این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه می‌توان این ورزش را یاد بگیریم؟

قبل از این که برای آموزش پاراگلایدر اقدام کنید، ابتدا باید اطلاعات لازم را درباره‌ی دوره‌ها و مراخل شروع آن کسب کنید. پرواز با پاراگلایدر برای افرادی که در سطح مبتدی قرار دارند، ممکن است امری ساده و آسان باشد. اما افرادی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند، ممکن است با چالش‌ها و سختی‌هایی برای پرواز روبه‌رو شوند. به طور کلی آموزش پاراگلایدر در 4 سطح مهارتی انجام می‌شود.

  • آموزش مقدماتی پاراگلایدر
  • آموزش دوره مستقل
  • آموزش دوره متوسطه
  • آموزش دوره پیشرفته

در ادامه توضیحات بیشتری درباره این دوره‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آموزش مقدماتی پاراگلایدر:

افرادی که به تازگی می‌خواهند ورزش پاراگلایدر را آموزش ببینند، باید در  دوره آموزش مقدماتی ثبت نام کنند. پس از اتمام این دوره کارآموزان به طور کامل توانایی این را دارند که در آسمان پرواز کنند. اما به دلیل این که تجربه کافی ندارند، پرواز آن‌ها تحت نظارت مربیان خواهد بود.

تور کیش و آموزش پاراگلایدر در کیش

آموزش دوره مستقل

پس از این که تولنستید به طور موفقیت آمیز در آسمان پرواز کنید، می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن اقدام کنید. برای پیشرفت بیشتر در این زمینه می‌توانید در دوره‌ی مستقل آموزش پاراگلایدر ثبت نام کنید.  به طور کلی این دوره مخصوص افرادی است که تجربه موفق در دوره مقدماتی داشته‌اند. پس اتمام این دوره در پکیج تور کیش قادر خواهید بود بدون نظارت مربی در اقسار نقاط جهان پرواز کنید.

آموزش دوره متوسطه

در دوره آموزش متوسطه یا اینترمدیت پاراگلایدر  کارآموزان دیگر مانند قبل بی‌تجربه نیستند. معمولا افراد پرنده‌های خوبی هستند. اما افرادی که می‌خواهند تکنیک‌هایی مانند آکروباسی، که مخصوص پرواز در مسافت‌های طولانی با پارگلایدر را یاد بگیرند، معمولا در این دوره‌ها ثبت نام می‌کنند.

آموزش دوره پیشرفته

معمولا افرادی که به این دوره می‌رسند، زمان طولانی را برای یاد گرفتن پاراگلایدر صرف کرده‌اند. معمولا افرادی که با موفقبت این دوره را پشت سر می‌گذارند، می‌توانند وارد مرحله بعدی، یعنی مربیگری ورزش پاراگلایدر بشوند. موضوعات مهمی که در رابطه با ورزش پاراگلایدر و پرواز با آن باید بدانید، در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

ترس از ارتفاع

داشتن ترس از ارتفاع یک امر طبیعی در افراد است.برای مثال ممکن است وقتی که از بالای یک ساختمان بلند به پایین نگا می‌کنید، دچار سرگیجه یا تپش قلب شوید. به طور کلی اگر مسئله ترس وجود نداشته باشد، بسیاری از افراد به صورت بی قید و بند دست به کارهای خطرناکی می‌زنند.

 ترسی که در پرواز اول با پاراگلایدر وجود دارد، با کسب تجربه، دانش، مهارت و اعتماد به نفس کم کم جای خود را به لذت می‌دهد. افراد حرفه‌ای که چندین سال است در این زمینه فعالیت می‌کنند دیگر هیچ گونه ترسی از پرواز ندارد.

تور کیش و گلایدر سواری بر فراز کیش

ایمنی‌ پاراگلایدر

ممکن‌است این سوال برایتان‌ پیش بیاید که ورزش پاراگلایدر تا چه حد ایمن است؟ برای پاسخ به این سوال به تجربه پاداگلایدر سواران حرفه‌ای رجوع می‌کنیم. بر طبق تجربه این افراد باد و آب و هوا هیچ گونه تاثیری بر روی ایمنی پاراگلایدر ندارد. اگربخواهیم پرواز سالمی با پاراگلایدر داشته باشیم، باید به مهم‌ترین اصل که رعایت پروتکل‌های ایمنی است، پایبند باشیم.

افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند باید به دقت به توصیه‌های ایمنی مربیان‌ خود گوش دهند. زیرا هر گونه اشتباهی ممکن است تهدید برای سلامت جان شما محسوب شود. از طرفی داشتن تجهیزات استاندارد و ایمن برای داشتن یک پرواز سالم بسیار لازم و ضروری است. پس بهتر است قبل از هر پروازی تجهیزات خود را به طور کامل بررسی و از سالم بودن آن‌ها اطمینان خاطر کنید. 

پاراگلایدرها امروزه به به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که در آسمان با ثبات پرواز کنند. پرواز پاراگلایدر پروازی آرام و کم سرعت است. همین موضوع باعث می‌شود که افراد بتوانند در حین پرواز همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشند. این ورزش شما را در اوج آرامش و به نرمی در آسمان به پرواز در می‌آورد. شما می‌توانید در تور کیش این ورزش متفاوت و لذت بخش را تجربه کنید.

تور کیش وپاراگلایدر و آموزش آن در کیش

پاراگلایدر موتور دار چیست؟

پاراگلایدر موتوردار امروزه بیشتر با نام پاراموتور شناخته می‌شود. پاراموتور یا همان پاراگلایدر موتوردار از موتور بنزینی، ملخ هواپیما، پاراگلایدر، اتصالات و کاورهای آن تشکیل شده است. پاداموتور از نوع هواپیماهای سبک به شمار می‌رود.  با استفاده از پاراموتور می‌توان تیک آف و پرواز کرد. یکی از مزیت‌های پاراموتور این است که بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توان به هر سمتی که بخواهید پرواز کنید.

 همچین برای فرود نیازی به باند مرواز یا مجوز ندارید. پاراموتور معمولا با پاراگلایدرها هم وزن هستند. صندلی راحتی که برای پاراموتور تعبیه شده، باعث افزایش راحتی کاربران می‌شود. شما می‌توانید با نشستن بر روی این صندلی از دیدن منظره‌های پیش رو لذت کافی را ببرید.

یکی از تفاوت‌های فاحشی که بین پاراموتور و‌پارا گلایدر وجود دارد این است که در پاراگلایدر پرواز باید از نقطه مرتفعی شروع شود و پیوسته این ارتفاع در حال کم شدن است. اما با اتفاده از پاراموتور می‌توانید از سطح زمین پرواز را شروع کنید. همچنین با پارا موتور می‌توان به صورت نامحدود و تا زمانی که سوخت کافی دارید در آسمان پرواز و به گشت و گذار بپردازید.

 تجربه پرواز با پاراگلایدر

محدودیت‌های سلامتی، سن و وزن برای آموزش ورزش پاراگلایدر

 سن شروع یادگیری ورزش پاراگلایدر ۱۸ سالگی است. تا قبل از این سن افراد حق استفاده از پاراگلایدر را ندارند. همچنین افراد بالای ۱۸ سال باید وزنی بین ۴۴ تا ۱۱۵ کیلو داشته باشند. البته پرواز‌های دونفره در ورزش پاراگلایدر نیز وجود دارد. برای این که افراد بتوانند به عنوان همراه با پاراگلادر پرواز کنند باید حداقل ۱۴ سال سن داشته باشند. اعمال این قوانین در تور کیش برای مرواز با پاراگلایدر برای افزایش ایمنی و سلامت بازدید کنندگان عزیز می‌باشد.

همچنین افراد متقاضی پرواز با پاراگلایدر باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند و توان خوبی داشته باشند. البته پرواز با پاراگلایدر، کاری تکنیکی است و نیازنند صرف انرژی و نیروی زیادی نیست. همچنین افرادی که تنگی نفس، صرع، بیماری‌های حاد قلبی و محدودیت در حرکت دست، کتف و شانه دارند، نمی‌توانند از پاراگلایدر استفاده کنند.

پاراگلایدر دو نفره در پکیج تور کیش

در تور کیش افراد می‌توانند بدون هیچ گونه آموزشی با پاراگلایدر پرواز کنند. در این حالت یکی از مربی به افراد متصل می‌شوند و پرواز افراد را کنترل می‌کنند.معمولا به پرواز دو نفره تفریحی در پکیج تور کیش، تندم نیز گفته می‌شود. تندم پاراگلایدینگ یک ورزش هوایی ماجراجویانه و از بهترین راه ها برای پیمودن آسمان ها و درک حس پرواز است. تنها نیازمندی آن یک مربی خوب پاراگلایدر و همچنین شرایط هوایی مناسب است. صندلی شما در طول پرواز به صندلی مربی متصل خواهید بود و اوست که تمام فرمان ها و کنترل های لازم را انجام خواهد داد.

پرواز تفریحی همچنین می تواند نقطه شروع ایده عالی برای افرادی باشد که قصد شروع آموزش پرواز را دارند اما در مناسب بودن این ورزش برای خود دچار شک هستند. خیلی ها بلیط پاراگلایدر دونفره را برای هدیه دادن به عزیزانشان تهیه می کنند و بعضی ها هم تمایل دارند به طور همزمان با دوستانشان این نوع پرواز را تجربه کنند. ما مطمئن هستیم با هر انگیزی ای که دارید، اجرای این ورزش برایتان فراموش نشدنی و زیبا خواهد بود.

گلایدر سواری

سوالات متداول درباره پاراگلایدر

در ادامه قصد داریم پاسخ برخی از سوالات متداول و پرتکرار در زمینه پاراگلایدر و نحوه پرواز با آن را پاسخ دهیم. اگر شما هم سولاتی در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا پاسخ سوالاتتان را بیابید.

آیا پاراگلایدر امنیت دارد؟

با داشتن تجهیزات مناسب و آموزشات لازم، پاراگلایدر جزو یکی از ایمن‌ترین پرواز‌های  انفرادی محسوب می‌شود. اما نمی‌توان گفت این ورزش کاملا ایمن است. به هر حال هر ورزشی خطرات خود را دارد. برای کاهش خطرات احتمالی این ورزش، باید تا حد ممکن ریسک آن را کاهش دهیم. یکی از کاهش خطرات دید خلبانی، عمل به دستور العمل‌های ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب است.

آیا استفاده از تلفن همراه در حین‌ پرواز مجاز است؟

در طول پرواز استفاده از تلفن همراه برای کاربران مجاز نیست، زیرا امکان سقوط تلفن همراه وجود دارد.

پاراگلایدر چگونه به پرواز در می‌آید؟

برای به پرواز در آمدن پاراگلایدر تنها کافیست که چند قدم در خلاف جریان باد حرکت کنید.

ایا پرواز با پاراگلایدر از صخره و پرتگاه آعاز می‌شود؟

در جواب این سوال باید بگوییم که هیچ گونه صخره یا پرتگاهی برای شروع پرواز وجود ندارد. معمولا برای شروع پرواز کاربران در یک شیب ملایم شروع به دویون می‌کنند تا جایی که پاهای آن‌ها از سطح زمین جدا شود.

برای خرید تور کیش می‌توانید از طریق سایت“های تور” اقدام نمایید.

منابع

tinyurl

shorturl

bitly

کلمات مرتبط

قیمت تور کیش, تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, تور کیش های تور, تور کیش از کرمان, تور کیش مرداد, تور کیش لحظه آخری, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز,

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *