تور کیش و آشنایی با غذاهای بومی کیش

حمسه الخرت

جزیره زیبای کیش در خلیج فارس واقع شده که آرزوی همه افراد است که به این مرکز توریستی عالی بروند. تور کیش یک فرصت مناسب برای این عزیزان بوده که بدون دردسر و با راهنمای عالی از دیدن این جزیره لذت ببرند. این مرکز دارای مکان‌های دیدنی مثل کشتی به گل نشسته یونانی یا منطقه آهوان و آکواریوم و غیره است، اما در کنار این موار غذاهای بومی ارزان ترین تور کیش هستند که دل هر فرد را می‌برند. در این قسمت می‌خواهیم بیشتر به معرفی این غذاهای بومی بپردازیم و بهترین نوع آن را معرفی کنیم اگر به این شهر سفر کرده باشید حتما از آنها میل کرده‌اید یا اگر قصد مسافرت دارید حتما آنها را نوش جان کنید.

تور کیش و غذاهای بومی کیش

سمک مشوی

در اصل این غذای خوشمزه دریایی که با ماهی تازه و با انواع ادویه‌های عربی پخته می‌شود یک غذای کاملا عربی بوده که بومی این منطقه است. این غذای خوشمزه از انواع ماهی پخته می‌شود. اصلی‌ترین مواد آن ماهی است، حتما از دریای خلیج فارس گرفته می‌شود. به روش کبابی یا سرخ شده باید پخت شود. اگر دوست دار غذای تند هستید در ارزان ترین تور کیش سمک مشوی را حتما امتحان کنید.

تور کیش و سمک مشوی

مضروبه

ماهی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای پخت غذای این منطقه است و حذف شدن آن غیر ممکن خواهد بود. مضروبه نیز دیگر غذای مهم در این منطقه به شمار می‌رود که با ماهی پخته می‌شود. در این غذا ماهی را با انواع سبزیجات محلی و سیر مزه دار می‌کنند و بعد ‌آن را می‌پزند.

تور کیش و مضروبه

قلیه ماهی

یکی از غذاهای سنتی که در کیش وجود دارد قلیه ماهی بوده اما اصالت این غذا مختص کیش نیست و در شهرها جنوبی وشمالی کشور نیز وجود دارد. تنها تفاوت آن مزه قلیه ماهی در این جزیره است که با ادویه‌های مخصوصی مزه‌دار می‌شود. اصلی‌ترین افزودنی آن سبزی‌جات معطر می‌باشد.

تور کیش و قلیه ماهی

خورشت میگو

این خورشت خوشمزه شباهت زیادی به قرمه سبزی یا قلیه ماهی دارد. در این غذا از ماهی استفاده نمی‌شود و میگو جایگزین این غذا می‌گردد. در این غذا تمر هندی اضافه می‌کنند البته ترشی تمر هندی که مزه آن را تغییر می‌دهد. این غذا دارای انرژی بالایی بوده و کالری خوبی به بدن می‌رساند.

تور کیش و خورشت میگو

کله کندی

ماهی ساردین پهلو طلایی یکی از گرانترین ماهی بومی در این منطقه می‌باشد. با این ماهی غذای کله کندی را می‌پزند.چون سر این ماهی را اول جدا می‌کنند به آن کله کندی می‌گویند و گوشت آن را می‌خورند. بعد از آنکه این غذا را با انواع ادویه‌های مخصوصی می‌پزند با پیاز داغ و روغن محلی نوش جان می‌کنند.

کله کندی

مارگوگ

این غذای اصیل عربی از گوشت بره پخته می‌شود و ماهی در آن وجود ندارد. در جزیره کیش این غذا با دستور پخت دیگری پخت می‌شود و از نطر طعم با سایز مناطق تفاوت‌هایی دارد. مواد دیگری که در مارگوگ یا مرقوق وجود دارد اعم از بادمجان، گوجه، فلفل تند، سیب زمینی و هویج می‌باشند. سبزی و گوشت بره را به صورت جداگانه می‌پزند، بعد آنها را به هم اضافه می‌کنند. نان سنگگ را تکه تکه کرده و درون آن اضافه می‌نمایند. این غذا به عنوان یک خورشت است که نیاز به برنج دارد. این غذا در برابر دیگر غذاهایی که در کیش وجود دارد کمرنگ‌تر ولی طعم عالی دارد.

مارگوگ

پودنی

پودنی یک غذای عجیب بومی ولی خوشمزه است که طرفداران زیادی را دارد. این غذا از گوشت کوسه پخته می‌شود و قیمت بالایی دارد. به دلیل اینکه گوشت کوسه سفت بوده آن را از قبل در آبلیمو قرار می‌دهند تا نرم شود. بعدا پوست آن را جدا کرده و گوشت را تا حدی فشار می‌دهند تا آب داخل آن به کلی تخلیه شود. بعد از این مراحل گوشت را با انواع ادویه و سبزی می پزند. این غذا نیز باید با برنج سرو شود.

پودنی

حمسه الخرت

حمسه الخرت بسیار مقوی بوده چون از مواد داخل صدف پخته می‌شود. در میان صدف موادی به نام محار وجود دارد که گوشت آن را با مهارت جدا می‌کنند. قسمت قابل خوردن را با ادویه و پیاز داع سرخ می‌کنند. این غذای خوش طعم و بومی را با برنج یا با نان میل می‌کنند.

تور کیش و حمسه الخرت

برنج مجبوس

این غذای اصیل عربی به عنوان یکی از غذاهای مجلسی شناخته می‌شود. از گوشت ماهی، گوشت مرغ، پیاز، گوجه، گشنیز، فلفل سیاه، میخک و ادویه‌های خوش عطر مثل دارچین استفاده می‌کنند. ابتدا گوشت را در یک تابه می‌پزند و تمام ادویه را به آن اضافه می‌کنند. گوجه را دنده کرده و داخل مواد می‌ریزند. مواد باید با هم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد. دستور پخت راحتی دارد. اگر مایل به خوردن این غذای بومی هستید در ارزان ترین تور کیش آن را فراموش نکنید. این غذا را با نان یا برنج می‌توانید بخورید.

برنج مجبوس

برنج بریانی

یکی از غذاهای جنوبی پر طرفدار در کیش برنج بریانی است. گوشت قرمز و عدس و کشمش از اصلی‌ترین مواد اولیه آن هستند. برخی سیب زمینی نیز به آن اضافه می‌کنند. گوشت به صورت جدا پخته می‌شود. سیب زمینی سرخ شده و عدس نیز آبپز می‌شود. کشمش و زرشک را نیز تفت داده و برنج را آبکش کرده و این مواد را در لابه لای برنج می‌ریزند. این غذا معمولا در سفره ایرانی‌ها با نام عدس پلو معرفی می‌شود اما در کیش نوع پخت متفاوت‌تری دارد.

برنج بریانی

هریسه

حلیم همیشه طرفداران خاص خود را دارد در این جزیره نیز هریسه نوعی حلیم بوده که از طرفداران خاص خود برخوردار است. گوشت و گندم مواد اصلی آن هستند. این غذا باید با هم زدن زیاد کاملا له شود. در آخر مقداری روغن یا کره حیوانی به آن اضافه می‌کنند. در نهایت با شکر، دارچین یا شیره و آبلیمو خورده می‌شود. این غذا برای کودکان بسیار مناسب بوده و انرژی مضاعفی تولید می‌کند.

تور کیش و هریسه

محمر یا برنج شکری

این غذا بسیار شیرین بوده زیرا در هنگام پخت برنج به آن شکر اضافه می‌کنند تا حدی که رنگ برنج تغییر می‌کند. بعد از پخت برنج ماهی را نیز با شگردهای مختلفی طعم دار کرده و همراه با برنج میل می‌نمایند.
همه غذاهایی که در این مقاله معرفی کردیم را می‌توانید در تور کیش ببینید و از خوردن آن لذت ببرید. به قدری در کیش می‌مانید که از انواع غذاهای موجود بچشید. برای شکم گردی در کیش رستوران‌های لاکچری زیادی وجود دارد.

اگه علاقه‌مند به ارزان ترین تور کیش هستید، از سایت “های تور” می‌توانید بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

منابع

shorturl

tinyurl

bitly

کلمات مرتبط

تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, تور کیش های تور, قیمت تور کیش, تور کیش مرداد, تور کیش از کرمان, تور کیش لحظه آخری, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *