سفر به کیش گرانتر است یا سفر به کشورهای اطراف؟

تور کیش یا تور استانبول

تور کیش یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به کیش است. کیش از جمله زیباترین جزیره‌های جنوب کشور می‎باشد. این جزیره به‌واسطه‌ی داشتن طبیعت زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی، جاذبه‎های گردشگری و مراکز خرید متنوع شاهد مسافران و گردشگران زیادی در سال می‎باشد. با این حال خیلی از افراد از قیمت بالای تور کیش لحظه آخری شاکی هستند. این افراد گمان می‌کنند سفر به کیش قیمتی برابر و یا حتی بیشتر از قیمت سفر به کشورهای همسایه را دارد. در ادامه می‌‎خواهیم به مقایسه سفر به کیش با سفر به دو کشور محبوب توریستی که در همسایگی با ایران واقع شده ‎اند بپردازیم.

تور کیش و بازدید از ساحل میرمهنا

سفر به کیش یا دبی؟!

میلیون‎ها نفر برای اهداف متفاوتی مانند دیداری، سفری و کاری به نقاط مختلف جهان سفر می کنند. بین ایرانیان همواره دو مقصد دبی و کیش از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. با این توضیحات شاید برایتان سوال شده سفر به کیش جذاب تر خواهد بود یا دبی؟!

سفر به شهرهای خارجی نظیر دبی و استانبول قبل از نوسات ارز بسیار ارزان و مقرون بصرفه بود. در حال حاضر قیمت تورهای داخلی برای سفرهای سه و یا چهار روزه مناسب تر به نظر می‎رسند.

جزیره کیش از جزایر جنوب ایران می‎باشد. گردشگرانی که می خواهند مدتی را به دور از شلوغی و هیاهوی شهرهای بزرگ سپری کنند، کیش گزینه‌ی خوبی برای آن‎هاست. این جزیره 90 کیلومتر مربع وسعت دارد و هم‎چون مرواریدی است که در آب‎های خلیج فارس می‌درخشد. جزیره کیش همواره به عنوان مدرن ترین شهرهای ایران معرفی شده است. امروزه پیشرفت و تاسیس امکانات تفریحی خاص و جاذبه‎های آبی، تور کیش جزو الویت‌های اول سفر گردشگران در پاییز است.

تور کیش یا سفر به دبی

فاصله جزیره کیش تا دبی چقدر است؟

فاصله جزیره کیش تا دبی حدود 200 کیلومتر است. با این حال با سفر به دبی هزینه‎های بیشتری را نسبت به جزیره کیش متحمل خواهید شد. هم‎چنین با سفر به جزیره کیش ارز از کشور خارج نمی‎شود. شاید فکر کنید با خارج شدن ارز توسط شما تفاوت چندانی در اقتصاد کشور بوجود نمی‎آید. اما اگر تمامی مسافران یک سال دبی را در نظر بگیرید به این قضیه پی خواهید برد. مسافرانی که برای سفر دبی را انتخاب می‎کنند باعث خروج ارز بسیار زیادی که بر اقتصاد کشور تاثیر دارد می‎شوند.

علاوه بر مسئله ارز و هزینه‎های سفر، کیش می‎تواند مقصدی بسیار بهتر و جذاب‌تر از دبی باشد. در نگاه اول لوکس و پر زرق برق بودن دبی احتمالا نظرتان را جلب کند. اما با کمی دقت متوجه شباهتی که این دو شهر دارد، و ویژگی‎های خاص جزیره کیش خواهید شد.

تور کیش و فاصله کیشتا دبی

مقایسه تور کیش لحظه آخری و دبی

  • برای سفر به جزیره کیش نیازی به پرداخت عوارض خروج از کشور نخواهید داشت. خرید بلیط و رزرو هتل به مقصد کیش به سادگی امکان‌‌پذیر است.
  • کیش و دبی هردو از شهرهای بسیار گرم می باشند. اما کیش حالت بیابانی ندارد و اطرافش با انواع درخت و فضای سبز و مناظر طبیعی پر شده‌است. اما دبی بیابانی است که تبدیل به شهر شده و با پیشرفت دنیای مدرن، 50 سالی است که به شهر تبدیل شده‎است. از کیش به عنوان چهار منطقه با بیشترین درصد اکسیژن در جهان معرفی می‌شود. همین امر موجب شده گرمای تابستان در جزیره کیش زیاد احساس نشود.
  • هتل‌های دبی بسیار لوکس و مجلل هستند، و همین دلیلی برای پرداخت هزینه‌هایی بسیار بیشتر از هتل‌های کیش است.
  • جزیره کیش منطقه آزاد می‌باشد و ماشین‎های لوکس و خارجی بسیار خوبی در سطح شهر دیده می‎شود. علاقه‎مندان این امکان را دارند تا به راحتی از موسسات کرایه، اتومبیل اجاره کنند. از این نظر می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خود و همسفران‎تان رقم بزنید.
  • دلایل زیادی برای سفر به جزیره کیش وجود دارد. البته این به معنای اینکه دبی، شهر خوبی برای سفر نیست نمی‌باشد. دبی نیز جزو شهرهای بسیار خوب و لوکس برای تفریح و سفر است. با این حال باتوجه به شرایط بد اقتصادی سفر به دبی از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه نخواهد بود.

تور کیش و مقایسه آن با دبی

سفر به کیش یا استانبول؟!

چند سالی است که محبوب‎ترین و پرطرفدارترین مقصد داخلی در بین مسافران کیش است. برای دوستداران سفرهای خارجی استانبول اولین گزینه‌ای است که هر ایرانی آن را برای سفر انتخاب می‌کند.

 کیش و استانبول به دلیل ویژگی‌هایی که دارند مورد توجه گردشگران قرارگرفته‌اند. موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های گردشگری، امکانات تفریحی، مراکز خرید، آب و هوا و … دارای جایگاه ویژه‎ای برای ایرانیان می‎باشند. شما با انتخاب هر یک می‌توانید سفری متفاوت و خاطره‎انگیز را تجربه کنید. اما اگر بخواهیم از لحاظ هزینه و مقرون به صرفه بودن آن‎ها را مقایسه کنیم باید گفت که تور کیش لحظه آخری قیمت پایین‎تری دارد.

تور کیش یا تور استانبول

مقایسه تور کیش لحظه آخری و استانبول

  • جزیره کیش امنیت بیشتری نسبت به کلانشهر استانبول دارد. این جزیره خلوت‌تر است و مکان فوق‌العاده‌ای برای تفریحات دریایی به حساب می‌آید. در حالی که دزد در ترکیه به وفور یافت می‌شود و از لحاظ امنیت حرفی برای گفتن ندارد.
  • کیش به دلیل داشتن هوای گرم و خشک، برخلاف زمستان‌های سرد ترکیه یک مقصد گرم جذاب به شمار می‌آید.
  • کیش، از آن‌جا که منطقه آزاد تجاری می‎باشد و واحد پول ریال دارد، خرید در آن بسیار ارزان‌تر از جاهای دیگر است. بسیاری از برندهای مطرح و لوکس دنیا در پاساژ‌های این جزیره شعبه دارند و هتل‌های زیبا و لاکچری دارد.
  • کیش، دارای امکانات خوبی در حد استانبول است. کیش ازجمله مهم‌ترین شهر گردشگری ایران می‌باشد و موقعیت جغرافیایی که دارد، بر اهمیت آن افزوده است.
  • با یک جستجوی ساده می‌توان به راحتی دریافت که رزرو هتل استانبول تقریبا سه برابر رزرو هتل کیش است! اگر قیمت رزرو هتل سه ستاره را با امکانات مشابه در هر دو شهر مقایسه کنیم به این موضوع پی‌‌ خواهید برد.
  • احتمالا شنیده‌اید راننده‌های تاکسی ترکیه پول بسیار گزافی از گردشگران می‌گیرند. از آن‎جایی که شما با این کشور آشنایی ندارید به راحتی سرتان کلاه می‌گذارند.
  • توجه داشته باشید، با توجه به واحد پولی متفاوتی که استانبول ترکیه دارد، شما باید هزینه بیشتری کنید. چراکه مسئله تبدیل ریال به لیر و کاهش ارزش پولی ایران را نیز باید در نظر داشته باشید.
  • شما باید هزینه حمل و نقل درون شهری، هزینه غذا ، هزینه پاسپورت و عوارض خروج از کشور را در نظر بگیرید.

مقایسه کردن تور کیش با استانبول

سفر به کیش با تور کیش ارزان

سفر کردن همواره یکی از روش‎ها برای کسب آرامش و تجربیات جدید است. برای خیلی از افراد مهم است که مقصد سفر کجا باشد. برخی سفرهای داخلی را می‌پسندند و برخی دیگر مقاصد خارجی را جزیره کیش و ویژگی‎های منحصر به فرد آن نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده‌است. قرار گیری در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس و جاذبه‎های فوق العاده ای که دارد، کیش را تماشایی کرده‎است.

این جزیره دارای پیشینه تاریخی طولانی می‎باشد. علاوه‌بر مراکز تفریحی، آثار تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است. در گذشته‌های دور به این منطقه جزیره قیس یا کیس نیز گفته می‌شد. کیش امروزه محل زندگی بسیاری از اقوام ایرانی می‎باشد. این جزیره تنوع قومی و فرهنگی بسیاری دارد.

سالانه جشنواره‌ها و فستیوال‌‌های زیادی در این جزیره برگزار می‌شوند، و بسیاری از افراد تور کیش را در زمان برگزاری این جشنواره‌ها رزرو می‌کنند. چنانچه شما هم عاشق سفر و تجربه‎های جدید هستید حتما کیش را در لیست قرار دهید، و با تور کیش لحظه آخری یک یفر لذت بخش و ارزان را به این جزیره تجربه کنید.

برای رزرو و خرید تور های داخلی مانند: تور کیش، تور مشهد، تور قشم، تور اصفهان و… و تور های خارجی مثل: تور استانبول، تور دبی، تور آنتالیا و… میتوانید از طریق سایت”های تور” اقدام نمایید.

منابع

tinyurl

shorturl

bitly

کلمات مرتبط

قیمت تور کیش, تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, تور کیش نوروز 1402 ,تور کیش های تور, تور کیش از کرمان, تور کیش لحظه آخری, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, قیمت تور کیش از مشهد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *