نگارخانه شهر فرنگ مشهد بیشتر بشناسید!

نگارخانه شهر فرنگ مشهد

اکثر مردم تصور می‌کنند که مشهد تنها یک شهر مذهبی و زیارتی است. اما این برداشت یک تصور اشتباه است. چرا که شهر مشهد از جهاتی دیگر شهری تفریحی، تاریخی، فرهنگی و هنری است. کلان شهر مشهد پر از جاذبه‌های گردشگری و توریستی است که برای مسافران جالب می‌باشد. در پایتخت معنوی ایران فرهنگ و هنر نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. سینما، تئاتر، نگارخانه، موسسه فرهنگی و آموزشی، گالری‌های متعدد نیز در مشهد فراوان است. بنابراین مسافران این شهر با هر نوع سلیقه و علایقی که باشند می‌توانند از سری جاذبه‌های مخصوص به علایق خود چون تاریخ، طبیعت، معماری و… بازدید کنند. در مقالات قبلی به جاهای دیدنی بسیار این شهر پرداختیم. در این مطلب نیز قصد داریم نگارخانه شهر فرنگ مشهد را به هنر دوستان معرفی کنیم.

آژانس گردشگری “های تور” یکی از آژانس‌های فعال شرق کشور است. ما ارائه مطالب مفید و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد در تلاش هستیم تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. جهت رزرو تور مشهد، تور ارزان مشهد و رزرو تور لحظه آخری مشهد با ما تماس حاصل نمایید.

نگارخانه چیست؟

قبل از بررسی نگارخانه شهر فرنگ مشهد قصد داریم به یکسری نکات مهم که به درک بهتر مخاطبین کمک می‌کند، بپردازیم. نگارخانه از ترکیب دو اسم نگار + خانه تشکیل شده است. نگار در فرهنگ نامه به معنای تصویر و نقش است. بر طبق این معنای در لغت نامه دهخدا معنای کلی واژه نگارخانه، نقاش خانه یا کارگاه نقاشی آورده شده است.

شهر فرنگ به چه معناست؟

نکته بعدی که قابل به صحبت است، بررسی واژه مرکب شهر فرنگ است. شهر فرنگ دستگاهی بسیار قدیمی و تفریحی برای کودکان است. این دستگاه اتاقی با قابلیت حمل کردن است که مجهز به یک ذربین بزرگ می‌باشد. این ذربین عکس‌ها و تصاویر داخل دستگاه یا همان شهر فرنگ را بزرگ‌تر نشان می‌داده است. در ادامه به تاریخچه شهر فرنگ‌ها بیشتر می‌پردازیم.

تاریخچه شهر فرنگ چیست؟

دستگاه شهر فرنگ چیزی حدود 160 سال قدمت دارد. این دستگاه در زمان خود نوعی تحول عظیم تصاویر و فن آوری بود. در واقع با اختراع شهر فرنگ‌ها دری به روی هنر، تصویر، نمایش، نقاشی و عکس باز شد. با قرار دادن عکس‌های متفاوت و چسباندن آن‌ها پشت سرهم و پیچیدن نواری بلند از عکس‌ها و سپس با چرخاندن آن محور، تصاویر پشت سرهم از ذربینی تعبیه شده در داخل دستگاه بزرگ قابل رویت بودند. پس از آن از 50 سال گذشته که تلویزیون‌ها روی کار آمدن شهر فرنگ‌ها به تاریخ پیوستند.

نگارخانه شهر فرنگ مشهد

معرفی نگارخانه شهر فرنگ مشهد

نگارخانه شهر فرنگ مشهد، همانطور که از نامش انتظار می‌رود به نوعی شبیه به دستگاه‌های شهر فرنگ گذشته است. با این تفاوت که پیشرفت علم و فناوری بر آن اختراع تاثیر بسیاری بر جای گذاشته است. نگارخانه شهر فرنگ خراسان رضوی، اولین نگارخانه سه بعدی ایران است. این نگارخانه در سال 1393 توسط جناب آقای محمدرضا شاهپسند دایر شد. آقای شاهپسند توانسته است مجوز رسمی نگارخانه مشهد را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند.

از همان سال است که در شهر فرنگ تصاویر زنده و جانداری با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. جالب است بدانید آثار به نمایش گذاشته شده در این مجموعه حاصل سه دهه طبیعت گردی در خراسان و دیگر شهرها و روستاهای ایران و خارج از کشور می‌باشد. این کارگاه تصاویر یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید تر ایران مورد توجه توریست‌ها و مسافرانی که قصد شناخت ایران را دارند واقع می‌شود.

نگارخانه شهر فرنگ مشهد

اطلاعاتی درباره شهر فرنگ مشهد

  • لازم است بدانید تفاوت بارز این نگارخانه با دیگر نگارخانه‌ها تنوع تصاویر و مشخص نکردن جامعه آماری است. این بدان معناست که در این مجموعه هر فردی با هر گروه سنی، جنسیت و رده سنی می‌تواند از این نمایشگاه دیدن کند.
  • موضوع اصلی تصاویر شهر فرنگ مشهد شامل طبیعت، ابنیه تاریخی، اماکن مذهبی، پوشش سنتی، غذاهای ایرانی، جاذبه‌های گردشگری و مذهبی است.
  • تصاویر بکر و زیبا از  42 کشور، 550 شهر و بیشتر از 1700 روستا در کشور ایران در نگارخانه مشهد به تصویر کشیده شده است.
  • رکورد قابل توجه ثبت شده از بازدید از این نگارخانه در یک روز 1500 نفر می‌باشد.

موقعیت جغرافیایی نگارخانه سه بعدی مشهد

هدف از راه اندازی و تاسیس این نگارخانه، ترویج گردشگری و آشنایی با فرهنگ و هنر ایرانی است. شما نیز با بازدید از این جاذبه زیبا می‌توانید از شهرها و روستاهای بسیاری دیدن کنید. جالب است بدانید این نگارخانه بدون هیچ تعطیلی از صبح تا شب پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است.

امکان نزدیک به نگارخانه شهر فرنگ مشهد عبارتند از:

  • مرکز واکسیناسیون بهداشت مهر
  • پمپ بنزین 113 کامرانفر
  • بوستان کوهسنگی
  • کوه سنگی

آدرس: مشهد- کوهسنگی- خیابان دکتر بهشتی- خیابان بهشتی 59- بوستان کوهسنگی

شما می‌توانید برای بازدید از دیگر جاذبه‌های شهر مشهد به رزرواسیون “های تور” جهت رزرو تور مشهد مراجعه کنید. همچنین برای رزرو هتل مشهد به قیمت مناسب با تنوع با نیز از آژانس مسافرتی “های هتل” غافل نشوید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی نگارخانه شهر فرنگ مشهد پرداختیم. اگر علاقه به سفر های داخلی دارید میتوانید تور مشهد یا تور کیش را تهیه کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید

کلمات مرتبط

گالری تابلو در مشهد ,گالری مشهد

منابع

https://bitly.com/

https://www.shorturl.at/shortener.php

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *