هنر قلم زنی اصفهان، هنر اصیل ایرانی

کشور عزیزمان ایران، مهد هنر و تمدن بوده که تا امروز هنرمندان بی شماری را در تمامی عرصه های هنری پرورش داده است. هنر قلم زنی یکی از هنر های اصیل ایرانی به شمار می آید. در این مقاله از های تور قصد داریم به معرفی هنر قلم زنی اصفهان، هنر اصیل ایرانی بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

هنر قلم زنی اصفهان

معرفی هنر قلم زنی اصفهان

هنرمندان شهر اصفهان از فلز مس استفاده های بسیاری می کنند. یکی از این آثار هنری بر روی مس، هنر قلم زنی بوده که هنرمندان این شهر آثار بی شماری از قلم زنی بر روی مس از خود برجای گذاشته اند. قدمت هنر قلم زنی اصفهان به هزاران سال و قبل از میلاد مسیح بر میگردد که تا اکنون در بین مردمان کشور عزیزمان مخصوصا مردمان هنرمند اصفهان رواج داشته است.

یکی از صادرات مهم در بخش صنایع دستی کشور را می توان محصولات قلم زنی نام برد. ظرافت در نقش بندی و قلم زنی توسط هنرمندان این منطقه بسیار هنرمندانه بوده و هرکدام از آن نقوش، نماد دوره ی خاص می باشند همچنین استفاده از نماد های مذهبی در طرح های قلمزنی امروزه رواج بالایی در بین هنرمندان داشته است.

آثار قلم زنی

هنرمندان اصفهانی علاوه بر قلم زنی روی بشقاب های مسی و فلز نقره، تابلو های قلم زنی نیز از جمله آثار ارزشمند آن ها می باشد که در داخل و خارج از کشور از ارزش بالایی برخوردار است. وسایل قلم زنی بهترین یادگاری و هدیه برای عزیزانتان خواهد بود، زیرا با ماندگاری بالا مدت های طولانی امکان نگه داری از آن برایتان امکان پذیر خواهد بود.

هنر اصیل اصفهان، قلم زنی

سبک های مختلف قلم زنی اصفهان

در ادامه مقاله معرفی هنر قلم زنی اصفهان، هنر اصیل ایرانی با سبک های مختلف این هنر ارزشمند آشنا شوید؛

  • قلم زنی اصفهان، سبک شیرازی( با به کارگیری از  نقوش تخت جمشید و گل مرغ)
  • قلم زنی اصفهان، سبک تبریزی( استفاده از قلم کم عمق، با کمی حرکت مچ دست)
  • قلم زنی اصفهان، سبک اصفهان( هنرنمایی با حرکات قلم و ضربه چکش)

با توجه به نوع سبک قلم زنی، این هنر ارزشمند دارای ریز روش های بسیاری است. سبک هایی که در سبک قلم زنی اصفهان تشکیل شده است را می توان موارد زیر نام برد؛

  • برجسته
  • نیمه برجسته
  • ریزه قلم زنی
  • حکاکی
  • مشبک کاری

محصولاتی همچون سماور، تابلو، شکلات خوری، میوه خوری، گلدان، کاسه، سرویس چایخوری، سینی، مجمع و … از جمله آثار ارزشمندی هنر قلم زنی اصفهان است که با سفر به اصفهان می توانید خریداری نمایید.

آثار قلم زنی اصفهان

در سفر به اصفهان با رزرو تور اصفهان از های تور، پس از اقامت در بهترین هتل های اصفهان بهتر است کمی وقت خود را در بازار های سنتی و مراکز فروش صنایع دستی اصفهان بگذارید. آثار هنری هنرمندان اصفهانی بدن شک یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر به شمار می آید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *