غذاهای سنتی اصفهان ، طرز تهیه خورش ماست

اگر با تور اصفهان، سفر به این شهر زیبا را انتخاب کرده اید، پس از بازدید از جاذبه های گردشگری اصفهان بد نیست طعم بینظیر غذاهای خوشمزه سنتی این شهر را امتحان کنید. خورش ماست، غذای سنتی اصفهان یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ این شهر می باشد که در این مقاله قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

خورش ماست

خورش ماست، غذای محلی اصفهان

خورش ماست جزو غذاهای خوش طعم ایرانی به شمار می آید، که از مواد مغذی و مفید تهیه شده است. می توان خورش ماست را به عنوان یک وعده کامل نیز در نظر گرفت. اگر علاقه مند به غذاهای شیرین هستید، خورش ماست گزینه مناسبی برای شما خواهد بود که آن را نوش جان کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

یکی از نکات مهمی که در تهیه خورش ماست، غذای سنتی اصفهان می بایست در نظر داشته باشید، استفاده از گوشت بدون استخوان گردن گوسفند می باشد. اما در صورتیکه در برنامه غذاییتان بیشتر از گوشت های سفید استفاده می کنید، امکان طبخ این غذا با گوشت مرغ و گوشت بوقلمون هم وجود دارد.

در ادامه این مقاله از های تور با ما همراه باشید تا بتوانید یک خورش ماست عالی را در خانه بپزید.

مواد لازم خورش ماست

  • شکر نصف پیمانه متوسط
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • گلاب 1 ق. غ
  • مغز گردو 1 ق. غ
  • خلال بادام 1 ق. غ
  • خلال پسته و زرشک جهت تزیین
  • ماست پرچرب سه پیمانه متوسط
  • گوشت گردن گوسفند 250 گرم
  • زعفران دم کرده 1 ق. س
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به اندازه کافی

غذای سنتی خورش ماست

طرز تهیه خورشت ماست

در ابتدا برای تهیه خورشت ماست قابلمه ای را به همراه گوشت و پیاز پوست گرفته که از وسط نصف کرده اید، درون مقداری آب قرار داده و بگذارید روی حرارت به همراه مقداری زردچوبه تا گوشت گردن، پخته شود. پس از پخته شدن گوشت گردن، گوشت را از قابلمه بیرون آورده و استخوان های آن را از گوشت جدا نموده و در ظرفی جدا قرار دهید.

در این مرحله اگر با حوصله انجام شود، بدون شک یک خورش ماست خوشمزه و لذیذی را خواهید داشت. گوشتتان می بایست آنقدر کوبیده شود تا گوشت به حالت سفید و کش دار تبدیل شود. در مرحله بعد، می بایست ماست پرچرب آماده شده را به همراه شکر مخلوط نموده و موارد را پس از مخلوط نمودن کامل روی حرارت قرار دهید تا حدی که ماست حباب زده و به مرحله جوشیدن برسد.

در مرحله ای که ماست شما در روی حرارت شروع به جوشیده شدن کرد، گوشت کوبیده شده را به آن اضافه نمایید تا به خوبی مواد با یکدیگر مخلوط شوند. حالا وقت آن رسیده تا مابقی مواد همچون مغز گردو، خلال بادام، زعفران دم کرده گلاب و به اندازه کافی نمک به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه خورشت ماست یکی از غذاهای سنتی اصفهان

پس از آن که مواد را با یکدیگر مخلوط نمودید، از روی حرارت برداشته و در ظرفی مناسب این غذای خوشمزه را به همراه زرشک و خلال پسته تزیین کنید. این غذا جزو غذاهای سرد می باشد که می بایست بعد از 12 ساعت نگهداری در یخچال سرو کنید. در انتها ذکر کنیم که این دستور غذا برای تهیه خورش ماست به تعداد 4 نفر می باشد.

سخن آخر

در سفر به اصفهان با انتخاب یک تور مناسب از یک سایت گردشگری مطمئن همچون رزرواسیون “های تور“، ضمن اقامتی مطمئن در هتل های اصفهان و بازدید از جاذبه های دیدنی اصفهان از غذاهای محلی این شهر زیبا همچون خورش ماست نیز نوش جان کنید.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *