مسجد شیخ لطف الله ، جاذبه دیدنی نصف جهان

اصفهان با دارا بودن جاذبه های گردشگری متعدد، هر ساله پذیرای گردشگران بی شماری از اقصی نقاط کشور و توریست هایی از دیگر نقاط جهان می باشد. بد نیست قبل از سفر به اصفهان درباره جاذبه های دیدنی اصفهان اطلاعاتی کسب کنید. در این مقاله از های تور قصد داریم به معرفی مسجد شیخ لطف الله، جاذبه دیدنی نصف جهان بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به اصفهان، مسجد شیخ لطف الله

معرفی مسجد

یکی از مساجد تاریخی و دیدنی در شهر زیبای اصفهان را می توان مسجد شیخ لطف الله نام برد. قدمت این مسجد متعلق به قرن یازده و در دوران شاه عباس صفوی به دستور وی بنا گردید، که امروزه جزو آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است. موقعیت این مسجد در میدان نقش جهان اصفهان بوده، که با معماری و کاشی کاری بی نظیر و چشم نواز، نظر علاقه مندان را به خود جلب نموده است.

جاذبه های دیدنی اصفهان، مسجد شیخ لطف الله

معماری مسجد

طراحی گنبد زیبای این مسجد یکی دیگر از شاهکار های هنرمندانه و بی نظیر در معماری این مسجد در اصفهان به شمار می آید. هنرمند معروف ایرانی به نام محمد رضا اصفهانی، معماری این بنا را برعهده داشته و جزو آثاری با معماری بی نظیر در دنیا به شمار می آید. استفاده از نور طبیعی، به کارگیری درست و به جا رنگ ها در معماری این مسجد و کاشی کاری معرق حرفه ای ، همه این ها یک هارمونی منظم و زیبایی را در این مسجد برای علاقه مندان به معماری های حرفه ای جلوه داده است.

در گنبد این مسجد می توان شاهکار معماری ایرانی را به نظاره نشست. به کارگیری کاشی کاری معرق در داخل و بیرون گنبد در کنار هنر تغییر رنگ گنبد در ساعات مختلف روز که به رنگ های خاکی، صورتی و خاکستری در این گنبد 32 متری به چشم می خورد، از شگفتی های معماری در گنبد مسجد شیخ لطف الله می باشد.

رزرو تور اصفهان، بازدید از مسجد شیخ لطف الله

دلیل خاص بودن این مسجد

برخی از ویژگی های خاص این مسجد موجب شده تا مسجد شیخ لطف الله، جاذبه دیدنی نصف جهان نسبت به دیگر مساجد متمایز باشد. از جمله مواردی که می توان دلیل تمایز این مسجد نام برد، نداشتن مناره و شبستان در این مسجد می باشد. علت این موضوع به جدا بودن محل عبادت درباریان با مردم عادی برمی گردد، و با قرار ندادن مناره در این مسجد این مکان را مختص عبادت درباریان قرار دادند.

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، با انتخاب و رزرو تور اصفهان از های تور می توانید ضمن اقامت در بهترین هتل های اصفهان از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر زیبا دیدن نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *