تور کیش و بازدید از مدرسه هتل‌داری در كيش

تور کیش و آ»وزش میزآرایی در مدرسه هتل داری

تور كيش يكى از پرطرفدارترين تورهاى مسافرتى در ايران است. جاذبه‌های گردشگرى و تفريحى این جزیره، تور کیش از مشهد را به یکی از پرطرفدارترین تورها تبديل كرده است. همانطور كه مى‌دانيد جزیره کیش در بين آب‌های خليج فارس مى‌درخشد. شما با سفر به اين مكان، علاوه‌بر تفريحات متنوع، مى‌توانيد از مدرسه هتل‌دارى كيش هم ديدن فرماييد.

مدرسه هتل داری در کیش

درباره مدرسه هتل‌داری

هرچه تعداد هتل‌های يک منطقه تفريحى بيشتر شود، نياز يک جامعه براى افراد متخصص در زمينه هتل‌داری نيز بيشتر مى‌شود. رشته پردرآمد و پرطرفدار هتل‌داری جزو مهم‌ترین رشته‌ها در صنعت گردشگرى است كه با عنوان مديريت هتل‌داری تدریس می‌شود. با پيشرفت صنعت گردشگرى و بيشتر شدن سفرها به سراسر دنيا، مى‌توان گفت كه اين رشته بايد افرادی با تخصص بالا و تجربه نسبى را، به بازار كار اين صنعت روانه كند.
همانطور كه گفته شد، هرچه افراد بيشترى به يک منطقه سفر كنند، تقاضا براى هتل‌دارانى كه با آداب و رسوم، زبان و فرهنگ كشورهاى مختلف آشنايى دارند، بيشتر مى‌شود.

مروری بر تاریخچه مدرسه هتلداری

تاريخچه اصلى هتل‌داری به حدود شش قرن قبل بازمى‌گردد و از همان زمان مورد توجه همه مكان‌ها و شهرهاى دیدنی دنيا واقع شده است. يكى از ويژگى‌های خاص اين رشته، آن است كه دانشجويان رشته هتل‌داری، با مردم كشورهاى مختلف و همچنين فرهنگ آن مناطق آشنا مى‌شوند؛
هتل‌داری در جزيره زيباى كيش در سال‌های اخير مورد توجه افراد و ارگان‌های زيادى قرار گرفته است؛ چراكه هر ساله به تعداد افرادى كه علاقه‌مند به تور کیش از مشهد می‌شوند، افزوده می‌شود و درنتيجه آمار گردشگران اين جزيره به صورت چشم‌گیری افزايش می‌یابد.

مهارت‌های اوليه براى تحصيل در رشته هتلداری

اين رشته نيز همانند ديگر رشته‌هاى صنعت گردشگرى، نياز به مهارت‌هايى دارد كه بايد از قبل فرا گرفته شود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع مهارت‌های اولیه هتل داری ، آشنا کنیم.

تور کیش و مدرسه آموزش هتل داری

تسلط بر زبان‌های مختلف

يكى از مهم‌ترین این مهارت‌ها، تسلط بالا به زبان انگليسى است؛ گرچه بهتر است بگوييم كه يک هتل‌دار خوب بايد به سه زبان در حد زبان مادرى، مسلط باشد. همچنبن بهتر است كه به جز زبان انگليسى به زبان‌هایی نظير آلمانى، عربى و يا فرانسوى تسلط كامل داشت.
شما زبان‌های مورد نياز اين رشته را در طول تحصيل خود ياد مى‌گیرید اما اگر از قبل تسلطى نسبى به زبان‌ها داشته باشيد، كمى از ديگر هم‌رشته‌ای‌های خود جلوتر خواهيد بود.

داشتن مهارت روابط عمومی

همچنين اگر كه شما قصد ادامه تحصيل در رشته هتل‌داری را داريد، بايد حتماً از روابط عمومى بالايى برخوردار باشيد؛ تجزيه و تحليل كردن مسائل نيز يكى از زيرشاخه‌های روابط عمومى بالا بوده كه به شدت به موفقيت در اين رشته كمک مى‌کند.

کساني كه در اين رشته فارغ‌التحصيل مى‌شوند، مى‌توانند در هتل، رستوران و هرجايى كه به افراد متخصص در زمينه هتل‌داری نياز دارد، مشغول به كار شوند. اين رشته در مقطع كارشناسى حدود ٤ سال زمان مى‌برد و دانشجويان اين رشته بايد ١٤٤ واحد از درس‌های عمومى، نظرى و عملى را با موفقيت بگذرانند. در اين ميان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دروس اين رشته، زبان‌های آلمانى، عربى و فرانسه هستند كه هركدام حدود ٤ واحد بوده و از اهميت بالايى برخوردارند.

مدرسه ‌هتل‌داری

در مدارس هتل‌داری، مهارت‌های گوناگونى تدريس مى‌شود كه عبارت‌اند از :

  • كار با رايانه
  • پذيرش هتل
  • كارشناس طبقات هتل
  • مسئوليت البسه هتل
  • برنامه‌ریزی جشن و تشريفات
  • ميز آرايى

تور کیش و کار با سیستم در هتل

كار با رايانه

كار با رايانه و استفاده از نرم‌افزارهاى كامپيوترى، تايپ متون فارسى و انگليسى مهم‌ترین و پايه‌ای‌ترين دروسى است كه در مدرسه هتل‌داری تدريس مى‌شود. دانشجويان اين رشته بايد بتوانند به درستى از وسايلى همچون پرينتر و دستگاه فكس استفاده كنند. كسانى كه تحصيلاى در رشته مهندسى كامپيىتر دارند، به راحتى مى‌توانند از اين دروس گذركنند.

پذيرش

كسانى كه قصد دارند در قسمت پذيرش هتل مشغول به كار شوند، بايد از مهارت ارتباطات بالا برخوردار باشند. مهارت‌هایی مانند برخورد خوب، خوشرويى، آراستگى ظاهرى و مرتب بودن در مدارس هتل داری به دانشجويان تدريس مى‌شود. همچنين در قسمت پذيرش نيز داشتن مهارت كار با كامپيوتر و آشناسى با سيسم كامپيوتر در الويت است.

تور کیش و پذیرش هتل

كارشناس طبقات هتل

در مدارس هتل‌داری، علاوه‌بر مهارت‌های كامپيوتر و سيستمم، به دانشجويان قسمت‌هاى مختلف هتل نشان داده مى‌شود. كارشناس طبقات هتل بايد حتماً تحصيلات تكميلى داشته باشد و همچنين توانايى سرويس‌دهی، چک كردن اتاق، مشخص كردن نواقص، آماده كردن اقلام مورد نياز را داشته باشد؛ البته كه كار با آسانسور و توانايى برطرف كردن عيوب احتمالى در اولويت است.

مسئوليت البسه هتل

مسئوليت البسه هتل، يكى از مهم‌ترين مسئوليت‌هایی است كه افراد به عهده مى‌گیرند. در مدارس هتل‌داری به افراد یاد می‌دهند كه چگونه لباس‌ها را به درستى مرتب كنند؛ همچنين زمان درست براى شست و شوى لباس ها و تا كردنشان نيز از ابتدایی‌ترین مهارت‌هاست كه بايد به درستى به دانشجويان آموزش داده شود. همچنين شايان ذكر است كه آشنايى با انواع لباس‌ها يكى ديگر از وظايت مسئول البسه است.

تور کیش و مسئول البسه

برنامه‌ریزی جشن‌های هتل

برنامه‌ریزی جشن‌های هتل بايد به درستى انجام شود؛ مدارس مربوط به هتل‌داری به درستى اين مهارت را به دانشجويان آموزش مى‌دهند. مسئول برنامه‌ریزی هتل، بايد مهارت‌های لازم در برنامه‌ریزی و برگزارى مراسمات و جشن‌ها را داشته باشد.
مسئول تشريفات يک هتل، بايد تالارهاى پذيرايى را آماده كند و نيز مهارت بالايى در مديريت بودجه هتل داشته باشد. بايد اين نكته را در نظر گرفت كه، چون تمامى كاركنان هتل مستقيماً با ميهمان‌ها در ارتباط هستند، همگى بايد مهارت ارتباطى بالايى داشته باشند.

ميز آرايى

يكى از ظريف‌ترين كارها میزآرایی است كه يک دانشجو در مسير تحصيل خود فرا می‌گیرد. در همه بخش‌های يک هتل، ميز آرايى مورد نياز است؛ چه براى مراسمات و همايش‌هایی كه در هتل برگزار مى‌شود و چه براى آرايش ميزهاى رستوران هتل! زيبايى و استفاده از وسايل خوب و مناسب در ميز آرايى از اهميت بالايى برخوردار است. هرچه افراد در اين بخش، با سليقه‌تر و ظريف‌تر عمل كنند، كارشان بيشتر مورد پسند قرار می‌گیرد.

تور کیش و آ»وزش میزآرایی در مدرسه هتل داری

هتل‌داری در کیش

مدرسه هتل‌داری در كيش روز به روز مورد استقبال افراد بيشترى قرار مى‌گیرد. هرچه تعداد متقاضيان براى تور کیش از مشهد بيشتر شود، اين جزيره به مختصصان بيشترى در زمينه مديريت هتل نياز دارد. جامعه هتل‌داران كيش با راه اندازى مدرسه هتل‌داری، شروع به تربيت افراد علاقمند براى مديريت هتل‌ها، كرد.
اين موسسه آموزشى در سال ١٣٨٩، به عنوان يكى از معتبرترين موسسات كيش ثبت شد و در منطقه آزاد كيش شروع به فعاليت كرد. همچنين در شهريور سال ١٤٠٠ موفق به دريافت مجوز از سازمان فنى و حرفه‌ای كشور شد.

برای خرید تور کیش و بازدید از کیش می‌توانید از طریق سایت “های تور” اقدام کنید.

منابع

bitly

tinyurl

shorturl

کلمات مرتبط

تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, تور کیش علی بابا, تور کیش از کرمان, تور کیش لحظه آخری, تور کیش اسفند ۱۴۰۰, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, تور کیش ارزان دقیقه 90

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *