اجاره موتور در کیش🛵

موتور سواری در کیش

اجاره موتور در تور کیش؛ جزیره زیبای کیش هرساله به دلیل وجود جاذبه های توریستی طبیعی و تفریحات منحصر به فرد پذیرای گردشگران زیادی است. از همین رو در این مطلب می خواهیم به یکی از تفریحات مهیج جزیره کیش یعنی استفاده از موتور ها بپردازیم.

در چند سال گذشته ورود هرگونه از موتور هایی که از سوخت فسیلی استفاده می کنند به جزیره کیش ممنوع شده است و به عنوان جایگزین از موتورهای برقی و شارژی استفاده می شود. استفاده از موتور های شارژی و برقی برای گشت و گذار در جزیره کیش یکی از تفریحات پرطرفدار است و اجاره موتور در کیش یکی از مفرح ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

موتور سواری در کیش

موتور برقی یا اسکوتر ها

موتورهای برقی به طور کلی به سه دسته کراس، اسکوتر و اسپورت تقسیم می شوند که در جزیره کیش فقط نوع اسکوتر و اسپورت آن قابل مشاهده است و اصلا موتورهای برقی به نام اسکوتر شهرت دارند.

این موتورها می توانند با شارژ کامل مسافتی حدود 80 کیلومتر را طی کنند.

این موتور ها در دو مدل دو چرخ و سه چرخ طراحی شده اند. اسکوترهای برقی همچنین در سایز های مختلف یک نفره و دو نفره وجود دارند و اگر شما جز کسانی باشید که تجربه موتور سواری ندارید بهتر است از موتورهایی که سه چرخ دارند استفاده کنید.

حداکثر سرعت این موتورهای برقی 80 کیلومتر بر ساعت است که ازین لحاظ یک وسیله نقلیه بسیار ایمن است پس اگر قصد دارید گشتی به دور جزیره بزنید از اجاره موتور در کیش را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از موتور های برقی

نخسین مزیت استفاده از این موتورها عدم ایجاد آلودگی است. این موتورها به دلیل استفاده از باتری ها و انرژی برق هیچگونه آلودگی برای هوا و محیط زیست ایجاد نمی کنند. با توجه به اینکه جزیره کیش طبیعت بکر و زیبایی دارد بدیهی است برای حفاظت ازین سرمایه ملی در جهت حفظ آن باید بکوشیم و اجاره موتور های برقی برای رفت و آمد در این جزیره یک راهکار به صرفه است.

از دیگر مزایای موتورهای برقی می توان به سرعت مطمئنه و بی خطر بودن آن ها به دلیل دارا بودن ترمز های امن اشاره کرد.

همچنین این موتورها بی صدا هستند که می توان این را یک مزیت بزرگ دانست زیرا آرامش جزیره کیش به علت مجاورت با دریا و صدای دلنشین ساحل بسیار مطبوع است و بی صدا بودن این موتور ها باعث می شود تا نهایت لذت را از گشت و گذار با موتورهای برقی در جزیره زیبای کیش ببرید.

اجاره موتور در کیش

قوانین استفاده از موتورهای برقی اجاره ای در جزیره کیش

  • سنی قانونی اجاره موتور های برقی در جزیره کیش 15 سال است و برای اجاره یکی ازین موتور ها باید حداقل 15 سال داشته باشید.
  • ارائه مدرک شناسایی معتبر که سن شما را نشان دهد از دیگر قوانین اجاره موتور در کیش است.
  • برای اجاره موتور باید مبلغی در حدود 50 هزار تومن برای ودیعه به اجاره دهنده موتور بدهید.
  • استفاده از کلاه ایمنی برای استفاده از موتور ها یک امر ضروری است.
  • نحوه تردد با موتورهای برقی اجاره ای به گونه ایست که باید فقط در مسیر عبور دوچرخه تردد کنید وگرنه جریمه می شوید.
  • در صورت وارد کردن خسارت به اسکوتر باید خسارت آن را پرداخت نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر در صورت رعایت نکردن قوانین جریمه شوید شما موظف به پرداخت جریمه موتور هستید و برای چک کردن جریمه خود می توانید از سایت های معتبر و به صورت الکترونیکی اقدام کنید.

پیشنهادی برای اجاره موتور در جزیره کیش

از موتور های برقی می توانید در تمام فصول سال استفاده کنید. در فصل های گرم سال حدود 7 ساعت از بعد از ظهر دمای مطبوعی برای استفاده از موتور های برقی اجاره ای فراهم است.

در فصل زمستان نیز هوای جزیره کیش آنقدر سرد نمی شود که امکان استفاده از موتور های برقی فراهم نباشد. امکان استفاده از موتورهای برقی حدود 4 ساعت از بعد از ظهر در هوای معتدل تر فراهم بوده و به راحتی می توانید از زیبایی های جزیره لذت ببرید.

هزینه ی اجاره موتور در کیش

اجاره کردن موتور در کیش به نسبت تفریحات دیگر یک تفریح کم هزینه است، قیمت اجاره موتور در ایام مختلف سال متفاوت است.

اگر در زمان موج سفر های تابستانی یا سفر های نوروزی که تقاضا برای استفاده از تفریحات و خدمات زیاد است به کیش سفر کنید هزینه بیشتری باید برای اجاره موتور های برقی بپردازید؛ اما در ایام کم مسافر سال هزینه ی استفاده از موتور ها کمتر است.

به طور کلی استفاده از موتور ها به صورت ساعتی محاسبه شده و بین 30 تا 50 هزارتومان با توجه به نوع موتور و زمان سفر شما متغیر است و پرداخت پس از تحویل دادن موتور انجام می شود.

آیا بانوان اجازه استفاده از موتورهای برقی در جزیره کیش را دارند؟

به طور کلی استفاده از وسایل نقلیه ای مثل موتور و دوچرخه برای بانوان در سطح جامعه ممنوع است؛ اما استفاده از موتورهای برقی در جزیره کیش برای بانوان منع قانونی ندارد. بانوان می توانند به صورت تکی از موتور های یک نفره استفاده کنند.

نحوه اجاره موتور در تور کیش

برای اجاره کردن موتور کجا برویم؟

برای اجاره موتور در کیش می توانید به صورت حضوری به مراکزی که ارائه دهنده این خدمات هستند مراجعه کنید، اما امکان رزرو آنلاین هم برای این موتورهای برقی وجود دارد و با مراجعه به وبسایت می توانید رزرو آنلاین داشته باشید.

چنانچه در فصول شلوغ و پر مسافر شال قصد رفتن به کیش را دارید از خدمات آنلاین اجاره موتور استفاده کنید.

علاوه بر مراکز اجاره موتور اگر قصد اقامت طولانی مدت در جزیره کیش را داشته باشید مراکزی برای فروش این موتورها نیز وجود دارد.

در این مطلب کوشیدیم تا به معرفی کامل موتورهای برقی یا همان اسکوتر ها بپردازیم، این وسیله ی نقلیه ی پاک یکی از مهیج ترین تفریحات جزیره زیبای کیش است، اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید موتور سوار را از دست ندهید. اجاره کردن موتور در کیش و حرکت در جاده ساحلی یکی از زیباترین خاطرات سفر شما را ثبت خواهد کرد.

برای رزرو تور های داخلی می توانید از طریق سایت “های تور” اقدام نمایید. اگر علاقه به مطالب مرتبط با حوزه گردشگری دارید به وبلاگ ما سر بزنید.

منابع

shorturl

tinyurl

کلمات مرتبط

تور کیش ارزان, تور کیش از کرمان, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, تور کیش از مشهد, تور کیش لحظه آخری, تور کیش دی ماه ۱۴۰۰, تور کیش از ساری, تور کیش نوروز 1402

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *