چگونه از قشم به کیش برویم؟

تور کیش یکی از جذاب‌ترین تورهای سفر در ایران محسوب می‌شود. جزایر قشم و کیش دو جزیره معروف و نقاط گردشگری مشهور کشور هستند که جاذبه‌های گردشگری این مناطق باعث ورود توریست‌های زیادی به این مکان‌ها شده است. اگر قصد دارید به غیر از جزیره قشم یا کیش سفر کنید راه‌های مختلف زمینی، هوایی، ریلی و دریایی وجود دارند. اما مسیر سفر از جزیره قشم به کیش به چه صورت است؟ آیا می‌توان از مسیر هوایی از قشم به کیش رفت؟

در تور کیش ارزان دقیقه 90 راه‌های سفر به غیر از جزیره متفاوت هستند. در هر یک از مسیرهای زمینی چه ریلی یا شخصی سفر با لنج و یا شناور از قشم به کیش غیر قابل اجتناب است. همین امر باعث شده است تا برای مسافران طی کردن مسافت مشخصی با شناور برایشان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. شناور بودن بر روی آب‌های خلیج فارس و لذت بردن از هوای دریای نیلگون تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. در ادامه با مسیرهای مختلف قشم به کیش آشنا خواهیم شد.

تور کیش یا تور قشم؟

قشم یا کیش؟

شاید قصد سفر به یکی از مناطق جنوبی کشور را داشته باشید و بین دو مقصد سفر و انتخاب تور کیش ارزان دقیقه 90 یا تور قشم مردد باشید؛ قشم یا کیش؟ جزیره قشم و کیش دو منطقه آزاد تجاری با جاذبه‌های طبیعی گردشگری تقریباً یکسان هستند. نوع آب‌وهوا و سواحل دیدنی خلیج فارس دو وجه اشتراک قشم و کیش هستند. اما جزیره کیش جزیره‌ای با امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری است که آن را به غیر ازیره‌ای لوکس تبدیل کرده است.

هزینه سفر به کیش شاید بیشتر از جزیره قشم باشد. اما نمی‌توان از بافت سنتی و جاذبه‌های طبیعی و هزینه نسبتاً متعادل جزیره زیبای قشم نیز صرف نظر کرد. به هر حال با توجه به شرایط خود می‌توان اولویت سفر را به کیش یا قشم اختصاص داد. اما حتماً حتی برای یکبار نیز به این دو جزیره زیبا سفر کنید.

تور قشم

فاصله زمانی و کیلومتری قشم به کیش

اگر ساکنین جزیره قشم بخواهند به غیر از جزیره زیبای کیش بروند و یا بالعکس بایستی مسیر آبی به مسافت ۱۹۵ کیلومتر با شناورها را طی کنند. پس طی کردت مسافت ۱۹۵ کیلومتری قشم به کیش نیاز تحمل مدت زمان ۱.۵ تا ۳ ساعت است. بسته به انتخاب شناور یا لندینگ مدت زمان سفر متفاوت خواهد بود. فاصله بندر آفتاب نزدیک‌ترین بندر به غیر از جزیره کیش و بندر لافت قشم ۲۸۰ کیلومتر است که بسته به وسیله نقلیه انتخابی مدت زمان نیاز برای طی کردن مسافت متفاوت خواهد بود.

به هر حال مسافت بندر چارک قشم تا بندر پل بندر عباس از یک ساعت و نیم تا سه ساعت و نیم متغیر است. اگر با شناور سفر کنید حدوداً یک ساعت و نیم زمان نیاز است. پس از رفتن به بندر پل و رسیدن به بندر لافت قشم نیز حدوداً به ۴۵ تا یک ساعت زمان نیاز است. بنابراین با احتساب زمان سفر دریایی و زمینی ۷ ساعت زمان برای رسیدن به قشم از بنادر نزدیک و سپس از قشم به کیش نیاز است.

فاصله بین قشم تا کیش

آیا از طریق هواپیما می‌توان از قشم به کیش سفر کرد؟

خیر نمی‌توان از طریق مسیر هوایی از قشم به کیش سفر کرد. زیرا هیچ پروازی از قشم به کیش و از کیش به قشم وجود ندارد. تور کیش ارزان دقیقه 90 با در نظر داشتن این محدودیت سفرهای مستقیم به کیش و یا زمینی و دریایی را انتخاب خواهند کرد.

حتی شهرهای دیگر این جزایر نیز به یکدیگر فاقد امکانات پروازی هستند. در نتیجه برای سفر به قشم از کیش بایستی از طریق مسیر آبی اقدام کرد. برای داشتن سفر هوایی باید از شهرهای دیگر ایران که دارای پرواز به قشم و کیش هستند به کیش و یا قشم پرواز مستقیم کرد. سپس از جزیره قشم به کیش و یا از کیش به قشم از طریق دریا و زمینی سفر کرد‌.

بهترین مسیر سفر از قشم به کیش کدام مسیر است؟

اگر بخواهیم مستقیم از شهر و یا مرکز استان محل سکونت خود به قشم و یا کیش سفر کنیم هیچ راهی به غیر از راه هوایی وجود ندارد. شما نمی‌توانید با یک بلیط یکسره اتوبوس و یا قطار مستقیم و بدون توقف به قشم و یا کیش سفر کنید. با توجه به زمان سفر و هزینه‌ها و سایر اولویت‌های مهم می‌توان راه زمینی و یا هوایی را انتخاب کرد. به طور مثال می‌توانید بلیط قطار یا اتوبوس و یا با اتومبیل شخصی به بندر عباس و یا بندرلنگه خودتان را برسانید. سپس از طریق دریا به قشم و یا کیش سفر کرد‌.

به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای سفر قشم به کیش مسیر هوایی به قشم و سپس به کیش از طریق دریا است. اما در صورت انتخاب مسیر زمینی بهترین مسیر با توجه به شرایط شما رسیدن به بندر چارک بوده و از آنجا به غیر از جزیره کیش بروید. زیرا شناورهای بندر چارک بیشتر و همچنین سریع‌تر از شناورهای بندر آفتاب هستند.

بهترین مسیر برای رفتن به کیش

بهترین زمان سفر از قشم به کیش چه زمانی است؟

جزیره قشم و کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس واقع شده‌اند. این جزایر از زیباترین نقاط گردشگری در ایران محسوب می‌شوند. ایرانی‌ها سفر به کیش و قشم را سفری پرهیجان و متفاوت با هر سفر دیگری در ایران می‌پندارند. زیرا جاذبه‌های دریایی، ساحلی، آثار تاریخی و باستانی و همچنین تماشای دریای خلیج همیشه فارس همه در کنار هم در نوع خود بی نظیر بوده و نمی‌توان در هیچ جای ایران چنین تجربه های را هم‌زمان سپری کرد.

این جزایر دارای آب‌وهوای گرم و مرطوبی هستند که مدت زمان فصول گرم سال بیشتر از فصول خنک و معتدل آن است. دمای هوای جزیره کیش و قشم در فصل تابستان به ۵۰ درجه نیز می‌رسد که تحمل آن برای افرادی که به این آب‌وهوا عادت ندارند بسیار مشکل است. توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به هر یک از این دو جزیره زیبا را دارید و یا قصد دارید از قشم به کیش سفر کنید حتماً از اواسط پاییز تا اوایل بهار اقدام به سفر کنید. در این زمان هوای جزیره قشم و کیش بسیار خوب و دل‌چسب است.

بهترین زمان سفر به کیش

سؤالات متداول در خصوص سفر به کیش

  1. تور مسافرتی کیش چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

پاسخ: باید گفت خدمات ارائه شده توسط تور مسافرتی و گردشگری کیش به انتخاب و سلیقه مسافران بستگی دارد. در مجموع خدماتی نظیر:

  • رزرو بلیط رفت و برگشت به جزیره کیش
  • اقامت در هتل
  • صبحانه
  • تخفیفات گردشگری
  • و… توسط این تورها به مسافران ارائه می‌شوند
  1. آیا می‌توان با خودروی شخصی خود به جزیره کیش سفر کرد؟

پاسخ: بله این امکان وجود دارد. اگر می‌خواهید از راه زمینی و با خودروی شخصی خود به این جزیره زیبا سفر کنید فقط کافی است به یکی از بنادر نزدیک به آنجا بروید و از راه دریا وارد جزیره کیش شوید. همچنین می‌توانید خودروی شخصیتان را از طریق بندرگاه‌ها به جزیره منتقل دهید.

سفر به کیش با خودرو شخصی

جمع بندی

تور کیش راه‌ها و مسیرهای متعددی را برای شما پیشنهاد خواهد داد. یکی از مسیرهای جذاب برای گردشگران سفر از طریق قشم و انتخاب راه آبی برای رسیدن به کیش است. برای داشتن اوقاتی خوش و گذراندن روزهای پرهیجان در کیش حتماً از خدمات تور و یا اطلاعات موجود در گوگل استفاده کنید. برای خرید تور کیش، می‌تونید از طریق سایت “های تور” اقدام نمایید.

منابع

bitly

shorturl

tinyurl

کلمات مرتبط

تور کیش علی بابا, تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, تور کیش لحظه آخری, تور کیش اسفند ۱۴۰۰, تور کیش از کرمان, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, تور کیش ارزان دقیقه 90

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *