همه چیز درباره ی کلیسای کیش

بازدید از کلیسای کیش

کلیسای کیش، شاید با شنیدن این نام با خود فکر کنید که قرار است در ادامه این مطلب با کلیسایی در جزیره زیبای کیش آشنا شوید یا با به این فکر بیفتید که هنگام انتخاب تور کیش، توری را انتخاب کنید که شما به بازدید این کلیسا ببرد.

اما بهتر است بگوییم که سخت در اشتباهید! کلیسای کیش یک کلیسای قدیمی در کشور آذربایجان است که در ادامه بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بازدید از کلیسای کیش

کلیسای کیش کجاست؟

این کلیسا در فاصله پنج کیلومتری شهر شکی و در یک روستای باستانی واقع شده است. این شهر در شمال غربی کشور آذربایجان است.

کشور آذربایجان در گذشته نه چندان دور یعنی در زمان حکومت قاجار جزیی از کشور عزیزمان ایران بوده است در همان زمان نیز این کلیسا در این منطقه وجود داشته و مسیحیان منطقه قفقاز برای عبادت به آن سر می زدند.

درباره ی کلیسا

کلیسای کیش را مادر کلیساهای آلبانیایی می دانند، این کلیسای قدیمی قبل از آنکه یک پرستشگاه ویژه مسیحیان باشد یک محل بت پرستی بود و بعد از آن توسط آلبانیایی های منطقه قفقاز تاسیس گردید.

این کلیسا را به جرات می توان قدیمی ترین کلیسای کشور آذربایجان دانست که یک مکان مذهبی و تاریخی برای مسیحیان است.

این مجموعه جز لیست پربازدید ترین اماکن سیاحتی و تاریخی جمهوری آذربایجان است، اگر با تور به این کشور سفر کرده باشید می توانید با استفاده از تور کیش به راحتی به کلیسا سر بزنید.

تور لیدرهایی که شما را با شما برای بازدید از کلیسا می آیند، شما را به بخش های مختلف این کلیسا برده و هرآنچه لازم است را برای شما توضیح خواهند داد.

این مکان یکی از مهم ترین آثار باستانی های کشور آذربایجان است.

هرساله خصوصا با شروع تورهای گردشگری، گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنند تا یکی از قدیمی ترین کلیساهای دنیا را ببینند.

نمای کلی کلیسای کیش

معماری کلیسای کیش

ساختمان کلیسا در سده 12 تا 13 میلادی بنا شده است و پس از آن بارها مرمت گردید.

ساختمان کلیسا اولین بار توسط یک نروژی کشف شد و پس آز به همت دو گروه بشر دوستانه از نروژ و آذربایجان طی چهارمرحله بازسازی و مرمت شد.

این کلیسا به صورت تالار به تالار ساخته شده و طی مرمت های متعدد گچ بری ها و تزیینات آن آشکار گردیده است.

ساختمان کلیسا درست وسط یک باغ پر از گل و طبیعی بکر و دست نخورده قرار گرفته است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

سالانه تورهای زیادی برای سفر به کشور آذربایجان برگزار می شود که یکی از برنامه های این تورها همین تور کیش است، چرا که طبیعت بکر و زیبای اطراف کلیسا و قدمت این منطقه قطعا شما را به وجد می آورد.

در مرحله اول بازسازی کلیسا اشیای گران قیمتی در کلیسای کیش کشف شد، این اشیا شامل سفالینه ها، اشیایی برنزی و طلایی بودند که نشان دهنده تاریخ این کلیساست.

کلیسای کیش از صدمات زیادی در طول تاریخ در امان مانده است اما باز هم در قسمت هایی مثل دیوار های گچی، سقف و سنگ کاری ها دارای آسیب بود که مرمت دوره دوم تا آنجایی که به اصل بنا آسیب نرسد بازسازی و ترمیم شد.

در مرمت دوره سوم پایه های اطراف کلیسا تقویت شد تا به استحکام بنا کمک کند، چرا که مسئول میراث فرهنگی شهر شکی بنا داشت تا این کلیسای تاریخی را پس از پایان مرمت ها به یک موزه تبدیل کند تا هرساله میزبان گردشگران باشد.

در مرمت مرحله چهارم کلیسای مادر آلبانیایی یا همان کلیسای کیش به یک موزه تبدیل شد.

نمای داخلی کلیسای کیش

در تور کیش چه می گذرد؟

هنگامی که کلیسا در حال مرمت بود یک قبر در زیر زمین و در قسمت غربی این ساختمان کشف شد، دقیقا مشخص نیست که این قبر مربوط به چه کسی است اما تاریخ نگاران این قبر را مربوط به یک فرد معمولی نمی دانند. اگر با تور کیش به بازدید از کلیسای کیش رفته باشید تور لیدر شما در اولین گام شما را به سمت این قبر هدایت می کند که یکی از اسرار این کلیسا است.

در این کلیسا دیوارهای مرمت شده زیبایی را می بینید که پر است از آثار هنری مربوط به دوران مسیحیت، نقش نگارهای چشم نواز سقف و دیوار کلیسا شما را مجذوب خود خواهد کرد.

اگر علاقه به خواندن مطالب بیشتر در حوزه گردشگری دارید میتوانید به وبلاگ “های تور” سر بزنید.

اطراف کلیسا

ساختمان کلیسا در یک باغ واقع شده و که می توانید از روزهای آفتابی و گاها بارانی آن نهایت استفاده را ببرید، بهترین زمان برای بازدید از این کلیسا و استفاده از تورهای یک روزه کیش که مربوط به بازدید از کلیسا است فصل بهار و تابستان می باشد.

دقیقا پشت ساختمان کلیسا یه قبرستان متروکه وجود دارد که روی آن با پلاستیک پوشیده شده و شما می توانید به وضوح استخوان افرادی را ببینید که در این کلیسا دفن شده اند.

مردم این دیار معتقدند که این استخوان ها باقی مانده ی اجساد افرادی است که روح پاکی داشته اند.

آن ها معتقدند که این بقایا متعلق به کسانی است که استحقاق دفن شدن در یک محل مذهبی مثل کلیسا را داشته اند.

دیوار آرزوهای کلیسای کیش

در ادامه تور کیش، به دیوار گچی سری خواهی زد.

یک دیوار گچی مرمت نشده در ساختمان کلیسا قرار دارد که مردم این منطقه آن را دیوار آرزوهای می دانند.

مردم جمهوری آذربایجان به وِیژه مردم منطقه شکی معتقدند که اگر شما روح پاکی داشته باشید و آرزویی کنید، سپس یک سکه را به سمت دیوار گچی پرتاب کنید و سکه به دیوار بچسبد آرزوی شما برآورده خواهد شد!

اما اگر سکه بیفتد آرزوی خود را از دست رفته بدانید…

تور کیش و کلیسای کیش

در آخر

کلیسای آلبانیایی مادر یا همان کلیسای کیش یکی از قدیمی ترین کلیساهای دوران مسیحیت است، با توجه به قدمت و زیبایی های این منطقه، این موزه ی زیبا سالانه میزبان گردشگران زیادی است که به کشور آذربایجان سفر کرده اند.

همانطور که می دانید سفر کردن به کشورهای دیگر بدون استفاده از تورها بسیار پر هزینه است و اکثر افراد تمایل دارند که برای سفر به سایر کشور ها از تورهای مناسب استفاده کنند. بازدید از کلیسای کیش نیز یکی از برنامه های مفرح هر توری است.

اگر قصد بازدید از این کلیسای تاریخی را دارید می توانید از تور کیش و یا تورهایی که برای بازدید از کشور آذربایجان خدمات ارائه می دهند استفاده کنید. برای خرید تور میتوانید از طریق سایت “های تور” اقدام نمایید.

کلمات مرتبط

تور کیش ارزان, قیمت تور کیش, تور کیش از کرمان, تور کیش از مشهد, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, تور کیش دی ماه ۱۴۰1, تور کیش لحظه آخری, تور کیش نوروز 1402, تور کیش عید 1402

منابع

shorturl

cutt

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *