لاک پشت‌های دریایی کیش از عجایب خلقت

لاک پشت‌های دریایی کیش

یکی از نقاط عجیب در کشور عزیزمان جنوب کشور است. اصولا مناطقی که با دریا و آب و آب‌های آزاد در ارتباط هستند، پر از شگفتی می‌باشند. رزرو تور کیش و رزرو تور قشم در سال‌های گذشته جزء پر طرفدارترین تورهای داخلی بوده است. رزرو تور کیش به شما این امکان را می‌دهد، علاوه لذت از دریا و سواحل آن از عجایب خلقت حیرت کنید. لاک پشت‌های دریایی کیش، از زیباترین گونه‌های جانوری جنوب است. جالب است بدانید لاک پشت‌های کیش امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب محسوب می‌شود.

آژانس مسافرتی “های تور” با ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی و تورهای لحظه آخری در تلاش است تا سفری ارزان و مفرح را برای شما به ارمغان آورد. با ما همراه باشید تا هر آنچه درباره لاک پشت‌های زیبای جنوب لازم است را بدانید.

لاک پشت‌های دریایی کیش

 

درباره لاک پشت‌های دریایی کیش

لاک پشت‌ها از اصیل‌ترین حیوانات خلقت هستند. چرا که از میلیون‌ها سال پیش همراه با کروکودیل‌ها پا به این دنیا گذاشته‌اند. درست است که در این سال‌ها این خزنده‌ی تخم گذار در معرض انقراض است، اما  در جزیره کیش می‌توان آن‌ها را رویت کرد. همانطور که می‌‌دانید جزیره کیش، یکی از امن‌ترین و قانونمندترین نقاط ایران است. بنابراین لاک پشت‌ها در این جزیره در آرامش هستند. این موجودات نیز به دلیل احساس امنیتی که در این جزیره دارند، همچنان به زندگی در دریا و سواحل کیش ادامه می‌دهند. با رزرو تور کیش می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید. لاک پشت‌های جزیره شگفتی‌ها دو نوع می‌باشد که  در ادامه به آن اشاره می‌شود.

لاک پشت‌های دریایی کیش عبارتند از:

  • لاک پشت‌ نوکدار یا نوک عقابی
  • لاک پشت سبز

معرفی انواع لاک پشت‌های جزیره

لاک پشت‌های دریایی کیش به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند. این خزندگان از نظر ظاهری و ویژگی‌های دیگر و ابعاد با یکدگیر متفاوت هستند.

لاک پشت‌های نوکدار یا عقابی:

این موجودات زیبا که به پوز عقابی نیز شناخته می‌شوند، از اواخر استفند تا مرداد تخم‌گذاری می‌کنند. آنچه شما در تور کیش مشاهده می‌کنید، لاک پشت‌هایی با سنین 30 تا 40 ساله هستند. بچه‌های لاک پشت پس از 60 روز به دنیا آمده و راهی دریا می‌شوند. تغذیه این نوع از موجودات و گیاهان دریایی است.

لاک پشت‌های سبز:

این موجودات از زیباترین و خاص‌ترین آبزیان دریای خلیج فارس هستند. از نظر جثه و تغذیه این دو سخت پشت با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشند. لاک پشت سبز برای تغذیه به سواحل می‌آید، زیرا از کرم‌ها و جلبک‌ها تغذیه می‌کند.

 

اطلاعاتی در مورد لاک پشت‌ها

لاک پشت‌ها که در گذشته‌های بسیار دور به آن‌ها سنگ پشت نیز گفته می‌شده است، از منحصربه‌فردترین موجودات دریایی هستند. این آبزیان آرام و جزء اولین و قدیمی‌ترین حیوانات خلق شده می‌باشند. لاک پشت‌های دریایی ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را با دیگر موجودات دریایی متمایز کرده است. لاک پشت و مارهای دریایی تنها خزنده‌ای هستند که به صورت تساوی در دریا و خشکی زندگی می‌کنند. لاک پشت‌ها برای تنفس به سطح آب نیاز دارند و برای تخم‌گذاری به سواحل شنی باز می‌گردند.

این موجودات که نماد صبر و طول عمر هستند از عروس‌های دریایی، لارو موجودات دریایی، اسفنج‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند. این موجودات در آب‌های گرم و نیمه گرم امکان زندگی دارند. جالب است بدانید تنها گونه‌ای که به زاد و ولد مشغول است، لاک پشت پوزه عقابی می‌باشد. این خزنده در هر فصل تقریبا سه بار و به طور متوسط هر پانزده روز تخم گذاری می‌کند. بچه لاک پشت‌ها نیز پس از 60 تا 70 روز متولد می‌شوند.

لاک پشت‌های دریایی کیش

دلیل اهمیت و حافظت از این خزندگان

لاک پشت‌ها از اولین موجودات در چرخه اکوسیستم دریا و محیط زیست می‌باشند. انقراض موجودی به این مهمی به قطع تبعات بی شماری به دنبال دارد. به همین منظور است که سازمان محیط زیست قوانین زیر را برای گردشگران تور کیش و بومیان و صیاد لحاظ کرده است.

ممنوعیت‌های جزیره کیش برای سنگ پشتان عبارتند از:

  • نزدیکی به لاک پشت‌ها برای غواصان ممنوع است.
  • شنا کردن و دست زدن به این موجودات به شدت نهی شده است.
  • اجازه تردد و نزدیک شدن به زیستگاه لاک پشت قدغن است.
  • نزدیکی و دست زدن به تخم لاک پشت مجاز نیست.

آدرس برای بازدید از لاک پشت‌های دریایی کیش

با رزرو تور کیش می‌توانید و هماهنگی با سازمان محیط زیست می‌توانید از لاک پشت‌ها دیدن کنید. در جنوب کیش و در نزدیکی سایت حافظت و مونیتورینگ لاک پشت‌ها این موجودات زیبا در شب به چشم می‌خورند. بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها در اواخر سال یعنی اسفند تا مرداد است.

جهت رزرو هتل در کیش به آژانس مسافرتی”های هتل” مراجعه کنید. رزرو هتل 5 ستاره به قیمت مناسب در این آژانس ممکن خواهد بود.

یک دیدگاه

  1. عزیزمممممممممممم. چقدر قشنگه. آکواریوم کیش و آکواریوم دبی از جذاب ترین سازه های آّی هستن که واقعا به ادم حس زیر دریا بودن رو القا میکنن. ممنونم از سایت خوبتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *