غواصی در کیش و زیبایی‌های خلیج فارس

غواصی در کیش

اگر به دنبال داشتن یک سفر منحصربه‌فرد و مهیج هستید، بهترین انتخاب در میان تورهای داخلی، خرید تور کیش است. کیش جاذبه‌های متنوعی اعم از تاریخی، طبیعی، مراکز خرید، رستوران و… دارد. اما یکی از جاذبه‌های پر طرفدار و توریستی جنوب کشور، ورزش‌های دریایی است. دریای جنوب پر از شگفتی‌هاست که بازدید از آن‌ها آرزو هر انسانی است. نکته دیگری که در رابطه با جزیره کیش وجود دارد، لوکس بودن این شهر است. به عبارت دیگر لاکچری‌ترین شهر ایران این جزیره محسوب می‌شود. همانطور که از این جزیره لوکس و مدرن انتظار می‌رود، تفریحات و بازی‌های آن نیز گران قیمت است. یکی از جذاب‌ترین و لاکچری‌ترین تفریحات این جزیره غواصی در کیش است.

آژانس گردشگری “های تور این مطلب را به طور کلی به بررسی غواصی در جزیره زیبای کیش اختصاص داده است. اگر قصد خرید تور کیش و سفر به جزیره رویاها را دارید با ما همراه باشید. تا خاطراتی بیادماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

غواصی در کیش

همه چیز درباره غواصی را بدانید!

غواصی نوعی تفریح و سرگرمی است که در تمام جهان طرفداران زیادی دارد. البته غواصی به صورت حرفه‌ای نیز در واقع دیگر تفریح تلقی نمی‌شود و نوعی ورزش است. ورزش یا به اصطلاح تفریح در ایران طرفداران خاص خود را دارد. هر کجا که دریای زیبایی داشته باشد به قطع در مناطق و سواحلی از آن ورزش غواصی نیز وجود دارد. در جزیره کیش نیز کیشوندان بسیاری هستند که به حرفه غواصی مشغول هستند.

علاوه بر غواصی در کیش به یک نوع منبع درآمد نیز تبدیل شده است. در سواحل کیش نیز به دلیل عدم وجود کوسه و همچنین وجود گونه‌های مختلف آبزیان و موجودات دریایی خاص، غواصی رشد فراوانی داشته است. تجربه لمس و تماشای دنیای زیر آب برای افراد همیشه یک لذت دیگری دارد. امروزه این ورزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌رود. شما شرکت در تور کیش می‌توانید غواصی در کیش را تجربه کنید.

چه کسانی در کیش می‌توانند غواصی کنند؟

همه افراد علاقه‌مند به تفریح غواصی شرایط این را دارند که بتوانند به آب‌های آبی زیر دریا سفر کنند. در واقع همیشه تصور بر این بوده است که برای غواصی در کیش احتیاج به آموزش خاصی است. اما اصلا اینطور نیست، چرا که برای غواصی به هیچ آموزشی احتیاج ندارید. در واقع قبل از هر چیز متخصصین و غواصان به شما نکات لازمه را یادآور می‌شوند.

نکته بعدی که وجود دارد و بسیار خوشحال کننده است، این است که بانوان و کودکان نیز با توجه به استانداردهای خاصی که مسئولین لحاظ کرده‌اند می‌توانند غواصی کنند. تجربه غواصی برای کودکان که در سنین آموزش و یادگیری هستند نیز مزایای بسیاری دارد.

غواصی در کیش

قوانین مهم برای غواصی را بشناسید!

هر فعالیت، بازی و کاری دارای یکسری قوانین و مقررات مخصوص به خود است. این قوانین برای غواصی نیز وجود دارند که برای سلامتی افراد در نظر گرفته شده‌اند. لازم است قبل از هر چیز به طور کامل از این قوانین اطلاع کسب کنید.

قوانین و مقررات غواصی در کیش عبارتند از:

  • اطلاعات شخصی و هویتی شما باید در فرمی ثبت شود.
  • سابقه‌ بیماری‌های زمینه‌ای نیز باید در فرم یادداشت شود.
  • وجود هر یک از بیماری‌های قلبی و تنگی نفس سبب منع از غواصی می‌شود.
  • پس از غواصی تا 12 ساعت بعد اجازه پرواز برای جلوگیری از مشکلات سینوسی و مویرگی ممنوع است.
  • افراد مبتدی تنها تا عمق 6 متری دریا پایین می‌روند.
  • دقت به صحبت‌های مربی و خارج نشدن از مسیر ضروری است.

غواصی در کیش

وسایل مورد نیاز و هزینه غواصی

یکی از سوالات پر تکرار افراد این است که برای غواصی در آب‌های آبی خلیج فارس به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟ پاسخ این است که به هیچ وسیله‌ای نیاز نخواهید داشت. زیرا وسایل و تجهیزات غواصی در مرکز به شما داده خواهد شد.

هزینه غواصی همانطور که گفته شد یک تفریح لاکچری است کمی بالا می‌باشد. اما افراد به دلیل داشتن یک تجربه عالی و خاص از این رشته استقبال می‌کنند.

شرایط آموزش غواصی در آب‌های خلیج فارس

غواصی در کیش در مکان‌های خاصی آموزش داده می‌شود. آموزش برای بانوان و آقایان نیز به نسبت جنسیت متفاوت خواهد بود. شما با توجه به هدف خود چون بازی و تفریح و یا آموزش حرفه‌ای غواصی در شب و غواصی آماتور می‌توانید اقدام کنید.

مراکز غواصی در کیش عبارتند از:

  • سایت رویال راک
  • بین المللی مارینا
  • مرکز ناتیلوس
  • مرکز سی من
  • مرکز الدورادو
  • مرکز زوبیچ

کلام آخر

شما می‌توانید برای خرید تور لحظه آخری کیش از سایت “های تور” اطلاع کسب کنید. همچنین پیشنهاد ما برای یک اقامت خوب و رزرو هتل در کیش نیز مراجعه به آژانس مسافرتی “های هتل” می‌باشد. امید داریم سفری متفاوت، مهیج، خاطره انگیز و مقرون به صرفه داشته باشید.

 

کلمات مرتبط

تور کیش چند روزه است؟, قیمت تور کیش ,تور کیش از مشهد, تور کیش ارزان, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز ,تور کیش ارزان دقیقه ۹۰, تور اقساطی کیش, خرید تور کیش ,تور کیش لحظه آخری

 

منابع

bitly

shorturl

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *