معرفی مراکز خرید قدیمی استانبول!

یکی از پرجمعیت ترین شهر های ترکیه را می توان استانبول نام برد، جاذبه های توریستی بالا با آب و هوای عالی در کنار مراکز خرید متعدد همچنین تور ارزان استانبول نسبت به تور های اروپایی، موجب شده تا گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا علی الخصوص کشور ما به شهر استانبول سفر کنند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، در های تور مقاله معرفی مراکز خرید قدیمی استانبول! را دنبال کنید تا قبل سفر به استانبول اطلاعاتی درباره بهترین پاساژ های این شهر به دست آورده باشید.

هازوپولو پاساجی

اگر مسیرتان در استانبول به این پاساژ افتاد، به سقف زیبای آن  که با شاخه های درخت پوشیده شده است، دقت کنید. در مسیر این مرکز خرید از خیابان استقلال تا خیابان مشروطیت می توانید بر روی زمینی که کف آن سنگ فرش شده قدم بزنید و در طی راه از تماشای افرادی که مشغول نوشیدن چای، قلیان و مشغول بازی تخته نرد هستند لذت ببرید، که این منظره زیبا و خاصی را در این منطقه به جای گذاشته است. نام این پاساژ از روی خانواده بانکدار یونانی که این پاساژ را افتتاح کردند، نامیده شد. در این پاساژ می توانید انواع کتاب دست دوم، طلا همچنین لباس های با طرح استانبول را خریداری کنید.

فرانسیز گیچیدی

در ادامه معرفی مراکز خرید قدیمی استانبول! می توان پاساژ فرانسیز گیچیدی را جزو بهترین مراکز خرید ترکیه نام برد. در طبقه پایین این پاساژ میتوانید از رستوران ها و کافی شاپ های متعدد بهره مند شده و از انواع غذاهای ترکی، دریایی نوش جان کنید. یادتان نرود قبل از رفتن به این پاساژ دوربین عکاسی همراهتان باشد تا بتوانید از زیبایی های این پاساژ در سفر به استانبول عکس های زیبای ثبت کنید.

اطلس پاساجی

بازار های سرپوشیده قدیمی استانبول همانند پاساژ های امروزی، مکانی برای خرید همچنین از امکاناتی برای تفریح و سرگرمی برخوردار بوده است. سینما اطلس و تئاتر کوچکی درون این پاساژ از سال 1948 مورد استفاده عموم قرار گرفته است. در این پاساژ قدیمی می توانید از پوشاک محصولات عتیقه و انواع یادگاری های استانبول را در تور استانبول خود خریداری کنید.

چیچک پاساژی

قبل از رزرو تور استانبول بهتر است برای تماشای مراکز خرید قدیمی و جذاب این شهر برنامه ریزی کنید، این مراکز با طراحی های زیبا و قدیمی جزو مناطق دیدنی شهر استانبول به شمار می آیند، شما می توانید با گشت و گذار در این منطقه از محصولات موجود در پاساژ های قدیمی یک یادگاری از این شهر را خریداری کنید.

در چیچک پاساجی می توانید از رستوران ها و کافه های موجود در آن در کنار طراحی زیبا و قدیمی این بنا استفاده کنید. نام این پاساژ به دلیل یک تبعیدی گل فروش در این محل بوده که به چیچک به معنی گل در زبان ترکی، نامیده شده است. انواع نوشیدنی های و غذاهای ترکی را در کنار موسیقی زنده استانبولی در چیچک پاساجی نوش جان کرده و خاطره ای خوش از سفر به شهر استانبول برجای بگذارید.

سوریه پاساجی

معماری نئوکلاسیک این پاساژ به همراه چایخانه سنتی در ورودی آن و یک کافه با موسیقی زنده موجب شده تا حس و حال دهه شصت میلادی را در سوریه پاساجی داشته باشید و از تماشای طراحی بی نظیر قدیمی آن لذت ببرید. اگر قصد رزرو تور استانبول را دارید برای گشت و گذار در این پاساژ قدیمی و جذاب برنامه ریزی کنید.

آزناوور پاساجی

با سفر به استانبول می توانید برای خرید و تماشای مراکز خرید قدیمی و جذاب به آزناوو پاساجی سری بزنید. در این پاساژ می توانید انواع لباس های پانکی،شلوار های رنگی  و انواع لباس زیر همچنین جواهرات ارزان قیمت را خریداری کنید. در سال 1900 این پاساژ توسط یک معماری ارمنی ساخته و نام وی بر روی این مرکز خرید نامیده شده که امروزه جزو پاساژ های قدیمی شهر استانبول به شمار می آید.

توکالتیان پاساجی

در گذشته این پاساژ به عنوان هتل توسط یک ارمنی ساخته شده و در محله تاریخی استانبول به نام بی اوغلو واقع شده است. بازسازی بنای این ساختمان در سال 1950 انجام و به پاساژ تغییر کرد، مغازه های این پاساژ اتاق های هتل هستند که امروزه با گشت و گذار در این مکان می توانید از قدمت و طراحی زیبایی این سازه لذت ببرید. توکالتیان پاساجی امروزه یکی از پاساژ ها و مراکز خرید قدیمی و جذاب استانبول در کشور ترکیه به شمار می آید.

انتخاب یک سایت گردشگری مناسب همچون “های تور” این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید با اطمینان به مقاصد گردشگری دور دنیا سفر کنید. در های تور رزرو تور ارزان استانبول را انتخاب و یک سفر به یاد ماندنی را در کشور ترکیه تجربه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *