فروش کشتی یونانی از شایعه تا واقعیت

کشتی یونانی

فروش کشتی یونانی این روزها بعنوان یکی از شایعات خبری دست به دست می‌شود. این کشتی در نزدیکی ساحل غربی جزیره کیش است. به دلیل ماندگاری این کشتی در آب تغییراتی در آن به وجود آمده که حرف و حدیث‌هایی را پیش آورده است. این جاذبه گردشگری یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش است. با خرید تور کیش می‌تونید از این آثار تاریخی دیدن کنید.

هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این کشتی به گل نشسته به جزیره سفر می‌کنند. اما این روزها شایعه فروش کشتی یونانی به گوش می‌خورد. در این مقاله سعی داریم پس از معرفی این جاذبه گردشگری زیبا به دلیل این شایعات بپردازیم.

داستان کشتی یونانی چه بوده است؟

در مرداد سال 1345 کشتی غریبه یونانی به ایران نزدیک می‌شود. این کشتی در ساحل روستای باغو از توابع جزیره کیش به گل می‌نشیند. هیچ کس نمی‌تواند این کشتی را جابجا کند و یا نجات دهد. از آن روز این کشتی بعنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش معروف می‌شود که امروزه زمزمه‌های فروش کشتی یونانی را بنا به دلایلی می‌شنویم.

اعتقاد بسیاری از افراد بر این است که کشتی یونانی برند کیش نمی‌باشد. نمی‌توان این کشتی را نماد کیش دانست چرا که این کشتی متعلق به کشور دیگری است و فقط در این جزیره به گل نشسته است. اما تماشای این جاذبه در هنگام غروب آسمان خلیج فارس زیبایی دو چندانی به این غروب می بخشد.

از دلایل شایعه فروش کشتی یونانی بیشتر بدانید

به دلیل غیرقابل حمل بودن اجزای این کشتی و همچنین غیرقابل بازسازی بودن آن، روند فرسایشی کشتی رو به پیشرفت بوده است. همچنین فروش کشتی یونانی در قالب قطعات آن هم کار ممکنی نبود. به مرور زمان مقاومت این کشتی کمت رو کمتر می‌شود و در هر بار بخشی از آن فرو می‌ریزد.

کشتی یونانی در حال تکه تکه شدن است و مشخص نیست تا چند سال آینده همچنان بعنوان بخش گردشگری کیش قابل بازدید باشد. شاید یکی از دلایل شایعه فروش کشتی یونانی همین باشد. اما مسولان شهر کیش معتقدند این تغییرات مربوط به 4 سال گذشته بوده و در حال حاضر این کشتی دچار خرابی‌های شدیدتر نشده است.

این کشتی بعد از 55 سال روزهای پایانی خود راسپری می‌کند. چرا که بخش زیادی از آن رو به فروپاشی رفته‌است. کمر این جاذبه عظیم الجثه شکسته و از همین قسمت درحال فروریختن است. واضح است که اسن کشتی در حال فرسایش و از بین رفتن است اما قطعا این دلیلی بر فروش کشتی یونانی نخواهد بود.

اخیرا افرادی سعی داشته‌اند که داخل این کشتی را ببینند. بنابراین سعی کرده‌اند از زیر آب‌های خلیج فارس وارد کشتی شوند. اما به دلیل فرسایش آهن‌های آن و تیز و برنده شدن آنها این امکان وجود نداشته است.

مدت‌ها قبل منطقه آزاد کیش مذاکره‌ای در رابطه با مرمت و نگهداری این کشتی غول پیکر یونانی با دانشگاه شریف داشته است. اما این مذاکره به جایی نرسید. چرا که مشخص شد هزینه‌های تعمیر و نگهداری از کشتی اصلا بصرفه نیست. اما این مذاکره هم هیچ‌گاه مبنی بر فروش کشتی یونانی نبوده است.

کلام آخر

امیدواریم که مقاله” فروش کشتی یونانی از شایعه تا واقعیت” برای شما جذاب بوده باشد. برای خرید تور کیش به صورت نقد و اقساط میتوانید از طریق سایت”های تور” اقدام نمایید. همچنین اگر علاقه به خواندن مطالب در حوزه گردشگری دارید به وبلاگ ما سر بزنید.

کلمات مرتبط

تور کیش ارزان, تور کیش از مشهد, تور کیش از کرمان, تور کیش دی ماه ۱۴۰۰, تور کیش مرداد, تور کیش uall, قیمت تور کیش ۴شب و ۵ روز, تور کیش نوروز 1402

منابع

tinyurl

bitly

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *