حمل خودرو به کیش و قوانین ورود به این جزیره

حمل خودرو به کیش

جزیره کیش از سری مقاصد داخلی محبوب در ایران محسوب می‌شود. در واقع شمال و جنوب کشور به دلیل دریا، مسافران را به خود جذب می‌کند. با سفر به جزیره کیش می‌توانید یک پکیج تفریحی همه جانبه داشته باشید. دریای فیروزه‌ای، سواحل آرام، جاذبه‌های طبیعی، تفریحات خاص و هیجان انگیز و هتل‌های لوکس پکیج تفریحی شما را تکمیل می‌کنند. به طور کلی ما دو نوع سفر داریم که شامل زمینی و هوایی می‌شود. سفر هوایی که با هواپیماست و سفر زمینی نیز با قطار، ماشین شخصی و تو راهی می‌باشد. سوالی که برای برخی از افراد پیش می‌آید، چگونگی حمل خودرو به کیش است. در این مطلب همه چیز درباره را برای مسافرانی که قصد سفر زمینی دارند را شرح می‌دهیم.

حمل خودرو به جزیره

شما می‌‌توانید برای رزرو تور لحظه آخری کیش به صورت تور درون شهری به آژانس مسافرتی “های تور” نیز مراجعه کنید. آژانس ما با انتشار مقالاتی تحت عنوان راهنمای سفر، در کنار شما خواهد بود.

از کدام مسیر قصد سفر به جزیره دارید؟

اگر قصد ورود به جزیره کیش را دارید، در وهله اول لازم است مسیر ورود خود را انتخاب کنید. در واقع فرقی ندارد که از کدام نقطه ایران قصد ورود به جزیره را دارید. شما برای رسیدن به کیش ابتدا باید خود را به یکی از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب برسانید. هر یک از این سه بندر ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما با توجه به شرایط خود می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

بندر چارک: پر طرفدارترین بندر برای حمل خودرو به کیش، چارک است. بندر چارک، فعال‌ترین بندر است که در تمام فصول لنج رفت و برگشت به کیش دارد. بنابراین با انتخاب این بندر دیگر دغدغه انتظار برای ورود به کیش را نخواهید داشت.

حمل خودرو به کیش

بندر آفتاب: فاصله بندر آفتاب با کیش بسیار کم است. اما از معایب این بندر عدم وجود همیشگی شناور است. به همین دلیل این مسیر کمتر مورد توجه مسافران واقع می‌شود.

بندر لنگه: این بندر طولانی‌ترین مسیر به کیش را دارد. این مسیر را زمانی انتخاب کنید که در تعطیلات نور قصد ورود به کیش را دارید. زیرا به دلیل انتقال ماشین با لیندگرافت انجام می‌شود.

سفر ماشین به کیش

قوانین وارد شدن با ماشین به جزیره چیست؟

جزیره کیش، جزیره قانون‌هاست. به عبارت دیگر قانونمندترین شهر در ایران کیش است. به همین دلیل لازم است قبل از هر چیز از قوانین آن اطلاع کسب کنید تا دچار مشکل نشوید.

قوانین و مقررات حمل خودرو به کیش عبارتند از:

  • ماشین خارجی نباید قدیمی‌تر از سال 2005 و ماشین ایرانی 1390 باشد.
  • ورود ماشین‌هایی نظیر پراید، آردی، نیسان، مینی‌بوس و… ممنوع است.
  • ماشین شخصی نباید از نظر ظاهری مشکلی داشته باشد و لازم است تمیز باشد.
  • ظرفیت و تعداد سرنشینان خوردو نباید از ظرفیت تعریف شده برای ماشین بیشتر باشد.
  • خوردوها اجازه نصب باربند برای ورود به جزیره را ندارند.
  • حیوانات خانگی باید دارای شناسانامه و مدارک لازمه بهداشتی باشند.
  • اصل و کپی کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهینامه را همراه داشته باشید.
  • در مبادی ورودی برای هر خودرو برگه مجوز گمرکی از سرزمین اصلی صادر می‌شود. این برگه به کاپوتاژ نیز شناخته می‌شود. این برگه را در تمام لحظات سفر با خود حمل کنید.
  • با توجه به زمان سفر، اجازه دارید از 3 تا 7 روز در جزیره با خوردو حضور داشته باشید. در صورت نیاز برای تمدید زمان سفر اقدام کنید.
  • ضروری است 2 ساعت قبل از حرکت شناورها در بندر مد نظر حاضر باشید.

برای گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

گواهینامه و کارت شناسی راننده، اصل و کپی کارت خوردو و برگه معاینه فنی از مدارک مورد نیاز حمل خودرو به کیش است. پس از آن مجوز گمرک خروج خودرو از سرزمین اصلی نیز ضرورت دارد. بهتر آن است که یکی دیگر از سرنشینان خودرو گواهینامه رانندگی همراه داشته باشد. تا در صورت نیاز به مشکلات احتمالی بر نخورید.

هزینه ورود با ماشین به جزیره چقدر است؟

در ابتدا لازم است عنوان کنیم، مبلغ حمل خودرو به کیش به ازای هر نفر در هر سال مغایرت دارد. البته این نکته نیز در هزینه ورودی نیز تاثیرگزار است که شما از کدام بندر وارد کیش خواهید شد. طرفه پرداخت ورود به کیش در سال 1398 به ازای هر نفر از بندر لنگه 40 هزارتومان و از بندر چارک 20 هزارتومان است. هزینه حمل خودرو به کیش در همین سال از بندر چارک 400 هزارتومان است. همچنین مبلغ ورود از طریق بندر آفتاب نیز 360 هزارتومان می‌باشد. این نکته حائز اهمیت است که شما تنها اجازه 5 روز ماندن در کیش را دارید. پس از آن لازم باید به ازای هر روز 70 هزارتومان بپردازید.

اسکان در جزیره کیش در سفرهای هوایی و زمینی یک معضل است. شما می‌توایند به راحتی از طریق رزرواسیون “های هتل” برای رزرو هتل در کیش اقدام کنید. همچنین با رزرو تور کیش از رزرواسیون”های تور” می توانید از تمام جاذبه های گردشگری موجود در این جزیره بازدید کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *