تنگه کریان قشم، جاذبه‌ای دیدنی و خارق العاده در جنوب

تنگه کریان قشم

تنگه کریان قشم، جاذبه‌ای دیدنی و خارق العاده در جنوب

جزیره قشم یکی از مقاصد گردشگری و توریستی در ایران است. این جزیره زیبا دارای عجایب هفتگانه بسیار دیدنی است. جاذبه‌های دیدنی این شهر اکثر جاذبه طبیعی هستند. به همین دلیل است که در دهه گذشته این جزیره مرکز توجه قرار گرفته است. یکی از زیباترین و منحصر به فردترین آن‌ها تنگه کریان قشم است. این تنگه یک نقاشی طبیعی از خالق بزرگ است که بسیار خیره کننده می‌باشد. دریای زیبا و سواحل آرام و جاذبه‌های خارق العاده گردشگران به سمت جنوب روانه کرده است. با ما همراه باشید تا در این مطلب به تنگه کریان قشم بپردازیم.

آژانس گردشگری “های تور” با ارائه راهنمای سفر و معرفی جاذبه‌ها مسافران را در داشتن سفری خاطر انگیز یاری می‌کند. پیشاپیش با تشکر از وقتی که صرف خواندن این مطلب می‌کنید.

تنگه کریان قشم، جاذبه‌ای دیدنی و خارق العاده در جنوب

معرفی تنگه کریان قشم

تنگه معروف کریان در قلب کوه‌های دولاب جزیره قشم واقع شده است. درون این تنگه زیبا سنگ‌های رسوبی و آهکی با قدمت بسیار تشکیل داده‌اند. دره این منطقه حدود 100 متر است و از ماسه‌های لایه‌ای تشکیل شده است. این منطقه، منطقه‌ای باران زا است که بخش عمده‌ای از آب‌های شیرین قشم را فراهم می‌کند. پس از بارندگی، آب باران در چاله‌ها و دره‌های موجود در این کوه جمع آوری می‌شود. این چاه‌ها ذخیره اصلی آب شیرین یا آشامیدنی را فراهم می‌کنند. همانطور که می‌دانید آب شیرین در جزیره قشم نیز یک نعمت بسیار بزرگ است. چاه‌ها و چاله‌ها و کانال‌های این منطقه قدمتی باستانی دارند. این تنگه اشکال و رنگ بسیار زیبایی دارد. نقاش این اشکال هندسی خاص و طبیعی خداوند است. محیط آرام و بکر این کوه‌ها و تنگه خاطره‌ای متفاوت برای شما خواهد ساخت. در تنگه کریان قشم گرگورسازی نیز یک جاذبه دیدنی انسانی بسیار معروف است. با رزرو تور قشم در “های تور” می‌توانید از مکان زیبا دیدن کنید.

معرفی تنگه کریان قشم

گرگورسازی تنگه کریان

گرگورسازی یک صنایع دستی بسیار زیبای مردمان قشم است. گرگورها تله‌هایی هستند که برای صید ماهی‌ها ساخته استفاده می‌شود. این سیم‌ها به صورت نیم‌دایره‌ای هستند. و برای صید ماهیانی که کف دریا وجود دارند ساخته شده‌اند. این سیم‌ها در جزیره قشم در موارد دیگری چون گل دوزی نیز استفاده می‌شود. البته کشاورزان، باغ داران از سیم‌ها بهره می‌برند. این سازه‌های انسانی بسیار زیبا و اصیل هستند و اصول به خصوصی دارند.

گرگورسازی تنگه کریان

 

بهترین زمان سفر به تنگه کریان

آب و هوای قشم، گرم و شرجی است. به همین دلیل است که گردشگران قبل از سفر به دنبال بهترین زمان ممکن برای سفر هستند. در وهله اول باید بگوییم فصل پاییز و زمستان بهترین فصل سفر به قشم است. زیرا در این فصل شدت گرمای هوا کاهش میابد. در نتیجه می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی بدون گرمازدگی دیدن کنید. اما لازم است بدانید با سفر به قشم در فصل تابستان رزرو هتل قشم و رزرو هتل ارزان قشم بسیار اقتصادی است. بنابراین چنانچه در فصل تابستان به قشم سفر می‌کنید نگران نباشید. زیرا در تنگه کریان قشم به خاطر وجود دیوارهای بلند سایه‌ به وجود آمده است.

بهترین زمان سفر به تنگه کریان

وسیله‌های مورد نیاز برای بازدید از تنگه کریان

  • کفش کتونی و راحت برای پیاده روی
  • نوشیدنی خنک و یا قمقمه آب سرد
  • کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی
  • لباس نخی و کلاه نقاب دار
  • خوراکی‌های پر انرژی

وسیله‌های مورد نیاز برای بازدید از تنگه کریان

موقعیت جغرافیایی تنگه کریان

جالب است بدانید تنگه کریان قشم یکی از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود. این تنگه در 100 کیلومتری روستای دولاب قشم قرار دارد. این جاذبه دیدنی به دلیل فاصله زیاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در روستای دولاب اقمتگاه‌های بوم گردی بسیار وجود دارد. با شرکت تور قشم بازید از این مکان دور افتاده بسیار آسان خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی تنگه کریان

جاذبه‌های دیدنی نزدیک تنگه کریان

  • کارگاه‌های صنایع دستی
  • بافت قدیمی روستایی
  • غار نمکی نمکدان
  • خلیج فارس

جاذبه‌های دیدنی نزدیک تنگه کریان

رزرو هتل در قشم با آژانس “های هتل”

مسافران عزیز با رزرو هتل قشم و یا رزرو هتل نزدیک قشم می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند. آژانس مسافرتی “های هتل” امکان رزرو هتل 5 ستاره قشم، رزرو هتل 4 ستاره قشم را به قیمت مناسب فراهم کرده است. البته با رزرو هتل آپارتمان شیک قشم نیز می‌توانید از هزینه‌های سفر خود بکاهید.

هتل‌های پیشنهادی “های هتل” عبارتند:

با رزرو تور قشم علاوه بر بازدید از تنگه کریان قشم می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی این جزیره زیبا دیدن کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *