5 منطقه از مناطق بکر گیلان، زمردهای شمال کشور

مناطق بکر گیلان

مناطق بکر گیلان از مهمترین دلایل سفر و رزرو تور شمال بوده است. مناطقی که با ویژگی های منحصربفرد و ایده آل خود مقصد گردشگران ایرانی و توریست های خارجی است. طبیعت سرسبز و آب و هوای خاص شمال ایران جذابیت هایی دارد که کمتر جایی در ایران شبیه آن را خواهیم دید. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین و بکرترین مناطق شمال کجاست؟ برای رسیدن به جواب این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دشت النزه منطقه ییلاقی گیلان

دشت النزه یکی از مناطق بکر گیلان است که اطراف آن را کوه های سر سبز فراگرفته است. درخت بزرگ با قدمت 200 سال در این دشت برافراشته شده و امام زاده النزه بعنوان بنای تاریخی یکی از مقاصد گردشگران رزرو تور شمال است. خانه های چوبی این منطقه با سقف های شیروانی، احساس بسیار خوبی را به شما منتقل می کند.

دشت النزه منطقه ییلاقی گیلان

اگر در هنگام رزرو تور قصد داشتید در این منطقه رویایی اقامت داشته باشید می توانید این خانه ها را از اهالی دشت اجاره کنید و شبی آرام با حال و هوای روستایی و سنتی را سپری کنید.

روستای صفرا بسته از مناطق بکر گیلان

از دیگر جاذبه های گردشگری زیبای گیلان روستای صفرا بسته می باشد. این روستا از توابع بندر کیاشهر است که جاده آسفالت آن با درختانی که از دو طرف به هم پیوسته شده اند دالانی از بهشت را برای شما تجسم خواهد کرد. این منطقه دارای گونه های متنوع گیاهی از جمله گل بنفشه و پرسیاوش می باشد که خواص دارویی دارند.

روستای صفرا بسته از مناطق بکر گیلان

روستای صفرا به سه بخش پایین محل، میان محل و بالا محل تقسیم شده است. روستای صفرا بسته یکی از مناطق بکر گیلان ایران است که با وجود پارک جنگلی که دارد، بهترین و بکرترین جا برای گردشگران تور شمال خواهد بود.

دریاچه بره سر

دریاچه بره سر

از زیباترین مناطق بکر گیلان دریاچه بره سر است. شاید نام این منطقه را کمتر شنیده باشید. اما بهتر است بدانید این دریاچه با قرار گرفتن در دل یک جنگل سرسبز، تبدیل به جاذبه ای چشم نواز شده که محال است در گردش رزرو تور خود از این جاذبه دیدن نکنید.

مساحت این دریاچه 4 هکتار و طول آن 230 متر می باشد. در این دریاچه زیبا و بکر انواع گیاهان و حیوانات وجود دارد. این دریاچه از دو طرف به جنگل راش و از طرفی به تپه های ماهور راه دارد.

داماش، طبیعتی از مناطق بکر گیلان

داماش، طبیعتی از مناطق بکر گیلان

شاید نام داماش را زیاد شنیده باشید و شاید نمی دانستید این نام یکی از مناطق بکر گیلان است. منطقه ای که چشمه های آب معدنی آن بسیار مشهور است. همچنین انواع گیاهان مانند سوسن چلچراغ جذابیتی دو چندان به این طبیعت بکر داده است. جالب است بدانید این گیاه فقط در دو جای جهان وجود دارد که یکی داماش گیلان و دیگری لنکران جمهوری آذربایجان است.

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم

گیسوم از مناطق بکر گیلان است که کنار دریا قرار گرفته است. این همجواری جذابیت و زیبایی خاصی به این جنگل داده که می توانید هم زمان با دیدن جنگل از حس و حال دریا هم لذت ببرید.

جاده زیبای گیسوم یکی از دلایل معروفیت این جاذبه گردشگری شمال است. آسفالت بودن جاده و زیبایی جنگل های اطراف این جاده باعث شده رزرو تور شمال در میان گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار باشد.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *