معرفی دو باغ دیدنی و بی نظیر از باغ های مشهد

باغ های مشهد

باغ های مشهد یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. اگر مسافر تور مشهد باشید می توانید این باغ ها را همراه تمامی جذابیت های خاصش ببینید. ما در این مقاله به دو مورد از باغ های بسیار زیبا و دیدنی مشهد اشاره کرده ایم. پیشنهاد می کنیم بعد از سفر به مشهد و رزرو هتل سری به این باغ های دیدنی بزنید.

باغ ملی مشهد اولین پارک شهر

باغ ملی مشهد بعنوان یکی از باغ های مشهد تبدیل به یکی از پر بازدیدترین جاهای دیدنی مشهد شده است. این باغ اولین پارک به وجود آمده در مشهد است. حکایاتی درباره این باغ بسیار زیبا و دیدنی نقل قول شده است. یکی از این حکایات بیشتر مورد تایید قرار گرفته

باغ ملی مشهد اولین پارک شهر

گفته می شود باغ ملی مشهد زمانی در تصاحب مضفرالدین شاه بوده و بعد او باغ را به حاج کاظم ملک التجار می بخشد. این باغ بعد ازرسیدن به دست نسل های بعدی به شهرداری می رسد. اگر علاقمند هستید که با مشاهیر ایران آشنا شوید می توانید به این باغ سری بزنید.

هتل های نزدیک به باغ ملی مشهد

از هتل های مشهد که نزدیک به یکی از قدیمی ترین باغ های مشهد محسوب می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ گلها بهشتی از باغ های مشهد

یکی از زیباترین و چشم نوازترین باغ های مشهد باغ گلها است. در این باغ می توانید انواع گلهای فصلی و تزیینی را ببینید. این گلها در ابتدا از انواع خاص و کم نظیری بودند، اما به دلیل شرایط آب و هوایی که با برخی از این گل ها سازگار نبود از بین رفتند.

باغ گلها بهشتی از باغ های مشهد

اگر از بالا به این باغ نگاه کنید، متوجه گل بنفشه هست قسمتی خواهید شد که جذابیت دو چندانی به نمای باغ داده است. باغ گل ها از جمله باغ های زیبای شهر است که در فصل بهار بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می کشاند.

قسمت های مختلف این باغ شامل: باغ گیاهان دارویی، باغ رز، باغ گیاهان و گل های فصلی، باغ گیاهان پیازی، گلخانه آموزشی و لابیرانت است.

بخش های دیدنی باغ گلها

باغ طبیعت کودک

بخش های دیدنی باغ گلها

اولین باغ طبیعت و خلاقیت در ایران برای کودکان در باغ گلهای مشهد واقع شده است. خانه های درختی، المان های زیبای چوبی، کتابخانه جنگلی، حیوانات اهلی، آمی تئاتر روباز، نقاشی روی صورت، کشاورزی، سفالگری،‌ نقاشی انگشتی و بازی با ماسه از بازی های موجود در این باغ است.

روستای گل آباد

این روستا یک روستای نمادین در باغ گلهای مشهد است. خانه ای در این روستا قرار دارد که به سبک خانه های روستایی خراسان شمالی طراحی شده است.

همچنین وجود حیوانات اهلی و تنور نان سنتی جلوه ای زیبا به این روستا داده است. اگر از مسافران تور مشهد هستید می توانید صبحانه را با نان محلی میهمان این روستا باشید. برای سرو ناهار و شام هم می توانید با رزرو قبلی از این خدمات استفاده کنید.

دهکده اقوام

یکی از مزایای بعضی باغ های مشهد نمایش قومیت ها و صنایع دستی کشور است. در این بخش از وحدت اقوامی همچون لر، کرد، ترکمن، عرب، سیستان و بلوچستان رونمایی می شود. همچنین صنابع دستی از قومیت ها را می توانید در آنجا پیدا کنید و به عنوان یادگاری و یا سوغاتی خرید کنید.

از دیگر جذابیت های این باغ وجود کافی شاپ با ارائه دمنوش های گیاهی مختلف است. دم نوش های ارگانیک و با کیفیتی که می تواند حال خوبی را به شما هدیه دهد. اگر هم میهمان مخصوص دارید، می توانید در بخش VIP این کافی شاپ میزبان مهمان خود باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *