پارک پروفسور بازیما ، پارک بدن مشهد

پارک پروفسور بازیما

تور مشهد: پارک پروفسور بازیما اولین پارک علمی مشهد است. این پارک در واقع سفر به بدن است. سه بخش تشکیل دهنده مجموعه عبارت است از: زیست شناسی، زمین شناسی، نجوم. این پارک علمی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است تا بتوانند از این طریق با علوم مختلف آشنا شوند.

پارک پروفسور بازیما‌ ، پارک بدن مشهد

بعد از ورود به پارک پروفسور بازیما شاهد اتفاقات جالبی خواهید بود. ابتدا وارد ماشین زمان می شوید، تا سفر در آغاز خلقت را تجربه کنید. در این سفر از ابتا تا زمان حال را به شکلی نمایشی خواهید دید.

برای آشنایی با جانوارن زیر دریا مسافر یک زیردریایی خواهید شد. برای کشف چگونگی اعضای یک بدن از داخل دهان یک مجسمه از انسان عظیم الجثه وارد می شوید. تا در بدن این انسان با تمامی جزییات کالبد آن بیشتر آشنا شوید. همانطور که قبلا گفته بودیدم پارک پورفسور بازیما یک هیومن پارک یا پارک بدن است.

در انتهای این گشت و گذارهای علمی می توانید سری به بخش بازی های کامپیوتری این مجموعه بزنید.

آشنایی با شخصیت پروفسور بازیما

پروفسور بازیما در حقیقت یک دانشمند ماجراجو است. این دانشمند از اعماق دریا تا فضا را جستجو کرده. هدف از این جستجوها پیدا کردن نمونه های جالب و جذاب علمی برای آشنایی بیشتر شما در پارک پروفسور بازیما است.

ویژگی های جالب پارک پروفسور بازیما:
  • اولین پارک علمی_تفریحی در ایران
  • سومین پارک سفر به درون در دنیا
  • آشنایی علمی به زبان نمادین مباحث علمی به کودکان و نوجوانان
  • علمی ترین تفریح موجود در جهان

از قسمت های مختلف این پارک بیشتر بدانید!

 

ماشین زمان

ماشین زمان

همانطور که گفتیم اولین مرحله ورود با پارک پروفسور بازیما سفر با ماشین زمان است. در این مرحله شما با مدل های بزرگ ساخته شده از ابتدای به وجود آمدن زمین تا منظومه شمسی آشنا خواهید شد. اگر سوال هایی مثل چگونگی به وجود آمدن زمین، خورشید، کهکشان راه شیری و ماه و جهان دارید ، در این مرحله به جواب آنها خواهید رسید.

زمین شناسی

زمین شناسی

این مرحله از دیگر مراحلی است که در آن با زمین شناسی مثل آتشفشان ها و سنگ های درون زمین و جو زمین آشنا می شوید. از چگونگی تشکیل حیات بر روی زمین تا نحوه به وجود آمدن قاره ها، آتشفشان، سنگ ها و آب های زیرزمینی اطلاعاتی به دست خواهید آورد.

پلانتاریوم یا افلاک نما پارک پروفسور بازیما

این بخش به شما نسبت بزرگی خورسید به بقیه موجودات و اجسام را نشان خواهد داد. همچنین می توانید فیلم هایی با موضوعات نجومی و زیست شناسی را ببینید. این فیلم ها به خوبی وقایع نجومی، ستارگان شناخت صور فلکی و هرآنچه در آسمان هست را نمایش می دهد.

جانورشناسی

جانورشناسی

در ادامه به بخش جانورشناسی می روید تا با انواع و اقسسام جانوارن آشنا شوید. حیوانات تاکسیدرمی شده از پستانداران، خزندگان، پرندگان و… شما را در این شناخت بیشتر راهنمایی می کند.

 

بدن انسان

بدن انسان

در گشت و گذار بدن انسان شما از حافظه انسان، دلیل تفاوت رنگ چشم انسان، چگونگی تشخیص درد توسط بدن و… آشنا می شوید.

در نهایت توصیه می کنیم اگر با تور مشهد سفر کردید حتما کودکان و نوجوانان خود را به پارک پروفسور بازیما ببرید. تا به افزایش اطلاعات علمی آنها کمک کنید.

رزرو هتل نزدیک پارک بازیما

اگر به فکر رزرو هتل در مشهد هستید و میخواهید این رزرو هتل را در نزدیکی پارک پروفسور بازیما انجام دهید ما تعدادی از این هتل ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

این پارک در انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه چهارم واقع شده است.

 

کلام آخر

این مجموعه تفریحی فعلا یک سال است که در حال جابجایی است و در درسترس عموم قرار ندارد. برای خرید تور مشهد میتوانید از طریق سایت اقدام نمایید.

 

کلمات مرتبط

هلیوم پارک مشهد ,جاهای دیدنی مشهد ,شهربازی پارک ملت مشهد ,شماره تماس پارک وکیل آباد مشهد ,هیومن پارک ,پارک مینیاتوری مشهد ,شهربازی مشهد ,اماکن تاریخی مشهد
 
منابع

shorturl

tinyurl

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *