زاینده رود ،‌ زنده رود اصفهان را بشناسید

زاینده رود

زاینده رود یکی از بزرگترین رودخانه های ایران در اصفهان است. این رود از دامنه های زردکوه بختیاریه سرچشمه می گیرد. زردکوه در حد فاصل بین اصفهان و لرستان قراردارد. این چشمه به “چشمه جانان” مشهور است و پس از طی یک فاصله سه فرسنگی به “چهل چشمه” می ریزد.

پل های معروف اصفهان-تور اصفهان

چشمه های “خرسنگ” و “کودنگ” در شهر فریدن به عنوان سرچشمه های این رود معرفی شده اند. در بخش جنوبی چشمه جانان انشعاب دیگری هم وجود دارد که به آن “زرین” می گویند.

این رودخانه علاوه بر مزیت گردشگری نقش موثری در کشاورزی و توسعه تالاب گاوخونی داشته است. در سال های اخیر زاینده رود به دلیل خشکسالی های به وجود آمده، افزایش جمعیت و برداشت خصوصا در فصل تابستان خشک شده است.

سد زاینده رود

با توجه به امکان خشکسالی به منظور تامین آب کشاورزی سدی در اطراف این رود ساخته شد. با ساخت این سد بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی کرمان و آب آشامیدنی یزد هم فراهم می شود. همچنین می توان گفت این سد توانسته در جهت تولید انرژی های غیرآلاینده به منظور تولید برق بسیار موثر باشد.

از پل های زاینده رود بیشتر بدانید

زاینده رود به دلیل موقعیتی که در شهر اصفهان دارد جایگاه خوبی برای ساختن پل های زیادی شده است. پل مارنان، پل خواجو و سی و سه پل از مهمترین پل های احداث شده بر روی این رود هستند. قدمت بعضی از پل های ساخته شده به هزاران سال می رسد که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران شده است.

از دیگر پل های ساخته شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل فلزی
  • پل شهرستان
  • پل جسر حسین
  • پل چوبی
  • پل فردوسی
  • پل آذر
  • پل وحید
  • پل بزرگمهر
  • پل غدیر

تفریحات زاینده رود

ماهیگیری

تور اصفهان اصفهان- زاینده-رود

یکی از تفریحات جذاب زاینده رود ماهیگیری است. در ابتدای این رود تعداد زیادی ماهی قزل آلا و ماهی زرد وجود دارد. در بخش بهاران این رود شاهد وفور ماهیانی از قبیل صاردین، زرد پر، کپور، ماهی شیر هستید. برای ماهیگیری از این رود توجه نمایید که بر طبق قوانین ماهیگیری موجود در منطقه عمل کنید. توجه داشته باشید که در فصل تولید مثل ماهیان اجازه ماهیگیری را نخواهید داشت.

رفتینگ

تور اصفهان

یکی از تفریحات آبی هیجان انگیز در زاینده رود رفتیگ است. رفتیگ یا قایق سواری هیجان انگیز در آبهای خروشان یکی از تفریحات مورد توجه گردشگرانی ست که به زاینده رود می آیند. این رود در اصفهان از معدود رودهایی است که امکان اجرای رفتینگ را دارد.

برای این تفریح فوق العاده مهیج سه مسیر وجود دارد. این مسیرها از نظر عمق و خروش آب متفاوت هستند. بسته به اینکه با چه کسانی و چه گروه سنی این سرگرمی هیجان انگیز را تجربه می کنید می توانید مسیر مدنظر خود را انتخاب کنید. سن شرکت در رفتینگ بین 12 تا 50 سال است و نباید بیماری خاصی داشته باشید.

هتل های نزدیک به زاینده رود

اگر قصد رزرو تور اصفهان را داشتید و تصمیم به رزرو هتل در اصفهان آن هم در نزدیکی زاینده رود گرفتید. پیشنهاد ما به شما هتل های زیر خواهد بود که کمترین فاصله را به این منطقه گردشگری دارند.

کلام آخر

در این مطلب با شهر اصفهان و تفریحاتی که در این شهر زیبا میتوان تجربه کرد آشنا شدیم. همچنین پل های معروفی که جنبه ی تاریخی دارند را معرفی کردیم و در نهایت با بهترین های موجود در اصفهان  مطلب را به پایان رساندیم. سایت ” های تور ” با فراهم آوردن تور اصفهان شما را به دیدن این شهر دعوت می نماید. همچنین اگر قصد سفر در داخل ایران را دارید ما به شما تور کیش را هم پیشنهاد می دهیم.

مطالب مرتبط 

عکس زاینده رود امروز  ,عکس زاینده رود خشک ,رودی که به دریاچه هامون می ریزد ,عکس سی و سه پل اصفهان ,عکس رود کارون ,عکس پل خواجو ,دانلود آهنگ را ,عکس میدان نقش جهان 

منابع

https://tinyurl.com/app/myurls

https://cutt.ly/

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *