زیبا‌ترین پارک‌های مشهد بشناسید!

پارک‌های مشهد

کلان شهر مشهد، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری و زیارتی ایران محسوب می‌شود. بر همین اساس است که برای شهر مشهد لقب برازنده‌ پایتخت معنوی ایران را برگزیده‌اند. علاوه بر ساکنین این شهر بزرگ، سالانه تعداد کثیری مسافر و توریست از این شهر دیدن می‌کنند. بنابراین یکی از نیازهای اصلی ساکنین و توریست‌ها تفریحگاه‌هایی زیبا برای گذراندن ساعات استراحت است. شهرداری مشهد تمام تلاش خود را کرده است تا با ایجاد فضای سبز موجبات رضایت مردم را فراهم کند. زیباترین پارک‌های مشهد از نظر تنوع، زیبایی، وسعت، قدمت و… در کل ایران زبان زد هستند.

با آژانس گردشگری “های تور” همراه باشید تا برخی از زیباترین و مورد پسندترین پارک‌ های مشهد را از دید مسافران به شما معرفی کنیم.

زیبا‌ترین پارک‌های مشهد پارک جنگلی وکیل آباد

وکیل آباد زیباترین پارک‌های مشهد

یکی از قدیمی‌ترین زیبا‌ترین پارک‌های مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است. پارک وکیل آباد سمت ییلاقات مشهد و نزدیک طرقبه واقع شده است. این پارک  حدودا 7 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. پارک وکیل آباد تقریبا 70 هکتار می‌باشد و انواع درختان افرا، چنار، کاج، سرو، اقاقیا را داراست.

پارک جنگلی وکیل آباد متعلق به جناب آقای ملک می‌باشد و در سال 1348 وقف و به شهرداری واگذار شده است. جالب است بدانید رودخانه‌ای زیبا و پرآب که از قنات سر چشمه می‌گیرد، در بخش‌هایی از این پارک جاری است.

بخش‌هایی از این پارک به رستوران، کافه، باغ وحش، شهربازی کودکان تقسیم شده است. و بخش‌هایی از آن سنگ فرش شده و دارای صندلی و استخر است و برای قدم زدن بسیار مناسب می‌باشد. درختان این پارک در فصل پاییز سوژه عکاسان می‌باشد.

پارک بزرگ ملت

زیباترین پارک‌های مشهد-ملت

یکی از شناخته‌ شده‌ترین پارک‌های مشهد در بین گردشگران و توریست‌ها پارک ملت است. پارک ملت شهربازی کودکان، کافی شاپ، تاسیسات ورزشی و فضای سبز بی نظیری دارد. پارک ملت در فصل بهار با انوع گل‌ها تزیین می‌شود.

این پارک مجهز به شهربازی بزرگ و استانداری است که انواع بازی‌ها و تفریحات هیجان انگیز و جدید را داراست. وسیله‌های شهربازی مشهد جزء جدیدترین و متنوع‌ترین شهربازی‌های ایران به شمار می‌روند. سورتمه، پرواز در آسمان، ترن هوایی، اسکیت بورد تنها برخی از این وسیله‌ها هستند. البته تجهیزات بازی کودکان نظیر چرخ و فلک، ماشین برقی نیز در این پارک بسیار است.

پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی از پارک‌های مشهد

پارک کوهسنگی از زیبا‌ترین پارک‌های مشهد است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. پارک کوهسنگی مشهد قدمتی تاریخی دارد، به طوری که تاج گذاری شاه عباس اول در این مکان رخ داده است.

کوهسنگی، کوه بلندی است که به صورت پلکانی در آمده و محلی برای تفریح، ورزش و پیاده روی می‌باشد. پارک کوهسنگی مجهز به قسمت‌هایی نظیر آمفی تئاتر، زمین ورزشی، موزه، شهربازی، کافی شاپ، رستوران و … بخش‌هایی از این پارک زیبا هستند.

شما هر زمانی که از این پارک دیدن کنید چشم انداز بسیار زیبایی خواهد داشت. در هنگام غروب آفتاب و در شب که چراغ‌ها روشن می‌شوند نیز افراد زیادی از این پارک دیدن می‌کنند.

پارک مینیاتوری مشهد

زیباترین پارک‌های مشهد

پارک مینیاتوری مشهد از خاص‌ترین پارک‌های مشهد که در تور مشهد از آن دیدن می‌کنند. با ورود به این پارک گویی از تمامی آثار باستانی ایران دیدن کرده‌اید. زیرا در این پارک ماکت‌های زیبایی از امکان دیدنی و تاریخی ایران ساخته شده است. پارک مینیاتوری مشهد بیش از 58 امکان فرهنگی و مذهبی را در خود جای داده است.

جالب است بدانید، پارک مینیاتوری مشهد بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری در شرق ایران محسوب می‌شود. برخی از ماکت‌های دیدنی این پارک شامل تخت جمشید، سد کارون، روستای کندوان، پل خواجو، راه آهن مشهد، آرامگاه فردوسی و… می‌باشد. پیست رالی، بازی ماروپله، ماشین کنترلی و فضای سبز از قسمت‌های دیدنی این پارک هستند.

 

پارک چهل بازه مشهد

چهل بازه از زیباترین پارک‌های مشهد

از جدیدترین پارک‌های مشهد پارک چهل بازه را می‌توان نام برد. این پارک حدود 115 هکتار است و از عظیم‌ترین پروژه‌های فضای سبز در ایران می‌باشد. پارک چهل بازه مشهد به دلیل نزدیکی به ییلاقات طرقبه از آب و هوای پاک و خوبی برخوردار است. این پارک با وجود آن که تازه تاسیس است در بین ساکنین و توریست‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

وجود دریاچه‌ای بزرگ با آبنما، اسکله چوبی زیبا تا روی دریاچه، اردکان کوچک در دریاچه، پوشش گیاهی غنی و چشم نواز، پارکینگ نورپردازی ویژه در شب، زمین شنی و بازی بخشی از قسمت‌های پاک چهل بازه هستند.

زیبا‌ترین پارک‌های مشهد پارک حجاب بانوان

زیباترین پارک‌های مشهد-حجاب

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های مشهد که به طور اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده است پارک حجاب است. ویژگی متمایز کننده این پارک با دیگر پارک‌های مشهد، ممنوعیت ورود آقایان تا ساعات غروب آفتاب می‌باشد.

پارک حجاب حدود 12 هکتار است و مجهز به بخش‌هایی نظیر دوچرخه سواری، اسکیت، زمین ورزشی و لوازم ورزشی، وسیله بازی کودکان، سرویس بهداشتی، بوفه و… می‌باشد.

در این پارک می‌توانید بدون حجاب دوچرخه سواری کنید و زیر درختان سرسبز و زیبا ساعات خوشی را با دوستانتان بگذرانید. یکی از مکان‌هایی که در تور مشهد پیشنهاد می‌شود، پارک حجاب است.

نزدیک ترین پارک‌های مشهد به حرم

مطمئنا اکثر مسافران و توریست‌های مشهد خواهان رزرو هتل در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) هستند. برای اطلاع از پارک‌هایی نزدیک حرم با ما همراه باشید. چنانچه قصد اقامت و رزرو هتل الماس 2، رزرو هتل درویشی، رزرو هتل قصر طلایی، رزرو هتل اترک، رزرو هتل جواد، رزرو هتل اترک، رزرو هتل اطلس را دارید. به آژانس گردشگری “های هتل” مراجعه فرمایید.

زیباترین پارک‌های مشهد در نزدیکی حرم عبارتند از:

  • پارک میرزا کوچک خان
  • پارک گل نرگس
  • پارک وحدت

برای رزرو تور مشهد ارزان قیمت و لحظه آخری قبل از تکمیل ظرفیت با آژانس گردشگری “های تور” تماس حاصل فرمایید. لازم است بدانید با رزرو تور مشهد می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی داخل و اطراف مشهد دیدن کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *