10 جاذبه گردشگری و توریستی استانبول

رزرو تور استانبول

مکان های گردشگری با رزرو تور استانبول

هنگامی که به شهر استانبول سفر می کنید حتما با خود فکر کرده اید که در این مدتی که در شهر اقامت دارید از تک تک لحظات سفر خود لذت ببرید، در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی 10 مکان زیبا و گردشگری که میتوانید هنگام رزرو تور استانبول به آنجا میروید را به شما معرفی کنیم.

مسجد ایاصوفیه

از بزرگترین و بهترین مکان های زیبا استانبول مسجد ایاصوفیه آن است. که اکثرا گردشگران باید بلااستثنا از آن جا دیدن کنند. این مسجد یک مکان مذهبی تاریخی است که قدمت زیادی داردو از جنگ ها و زلزله های بسیاری در طول تاریخ سالم مانده است. ایاصوفیه در کلمه به معنای حکمت قدس است. ایاصوفیه ساختمانی خاص است که از لحاظ معماری و ساختار بهترین است. مسجد ایاصوفیه جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

آدرس مسجد ایاصوفیه:

ترکیه – استانبول – نزدیک کاخ توپکاپی – محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی.

آکواریوم سی لایف

یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه و حتی اروپا آکواریوم سی لایف است. بزرگترین در مقیاس خود جز بزرگترین ها است.طول راهرو این آکواریوم 83 متر است و در هنگام را رفتن زاویه دی وسیعی دارد به طوری که از هر طرف میتوانید شاهد دیدن آبزیان مختلف باشید. سی لایف پنجمین آکواریوم بزرگ دنیا است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. یکی از مهم ترین ویژگی این آکواریوم این است که از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول دور نیست. و میتوانید از فرصت خود به خوبی استفاده کنید. آکواریوم سی لایف جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

ترکیه – استانبول – منطقه بایرام پاشا – محله کوجا تپه و خیابان پاشا.

مسجد سلطان احمد

یکی از بنا های باشک.ه استانبول و حتی در کل ترکیه مسجد سلطان احمد است که آن را به نام مسجد آبی هم خطاب میکنند. به خاطر کاشی های آبی که در بنا آن به کار رفته مسجد آبی میگویند. ساختمان مسجد از 6 ساختمان . گنبد های آبشاری تشکیل شده است. این مسجد در قرن 17 ساخته شد و مکانی بود برای پرستش گاه مسلمانان که از مسجد ایاصوفیه هم بهتر باشد. مسجد در هنگام مراسم های مذهبی فعال است و هنگام اقامه نماز بازدید از مجموعه آبی ممنوع است. مسجد سلطان احمد جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

ترکیه – استانبول – منطقه فاتح.

کاخ دولما

یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین بنا های دیدنی استانبول کاخ دولما است. آغاز ساخت کاخ دولما در قرن نوزدهم بود هنگامی که سبطان عبدالمجید تصمیمی میگیرد که کاخ توپکاپی را ترک کند. کاخ جدید با معماری غربی و با ورود هنر غرب به ترکیه ساخته شد. دولما به معنی پر یا پر شده است. در اصل کاخ دولما آخرین اقامتگاه پادشاهان عثمانی بود. کاخ دولما جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

 ترکیه – استانبول – شرق تنگه بسفر – محله بشیکتاش – واقع در بخش اروپایی استانبول.

بازار بزرگ استانبول

یکی از مکان های زیبا و دیدنی استانبول که حتی بخشی از تاریخ هم محسوب میشه بازار بزرگ استانبول است. نام این بازار در زبان ترکی کاپالیچارشی است. که در آن 26 هزار نفر مشغول به کسب کار هستند و روزانه میان 400 هزار نفر بازدید کننده دارد. در این بازار اجناس و کالا هایی مانند: پارچه، جواهرات، لوازم خانگی، فرش، سرامیک کتاب، ادویه جات و اجناس بسیاری به فروش میرسد. بازار بزرگ استانبول جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

ترکیه – استانبول- بین مسجد بایزید و مسجد نورعثمانیه.

برج دختر استانبول

از جذاب ترین بناهای تاریخی استانبول که اکثر گردشگران از آن دیدن می کنند برج دختر است. بنایی که به قرن  چهارم در یکی از کوچیک ترین جزیره های ترکیه قرار دارد. برج دختر با  200 متر فاصله از ساحل اسکوادور در یک جزیره بسیار کوچک در جنوب تنگه بسفر قرار دارد. مشخص نیست این ساختمان چه زمانی ساخته شده است.

مسجد اورتاکوی

از دلایل محبوبیت مسجد اورتاکوی قرارگیری آن در کنار تنگه بسفر است و جز زیبا ترین مکان های گردشگری است. در کتاب های تاریخی از آن با نام مسجد سلطان عبدالمجید یاد شده است که در سال های 1854 و 1856 ساخته شد. این مسجد از معماری خاص غربی بهره گرفته است و در کنار تنگه بسفر قرار دارد.

تپه پیر لوتی

حتما هنگام سفر به شهر استانبول از این تپه زیبا دیدن کنید. در میان جاذبه گردشگری بسیاری که در شهر استانبول وجود دارد، تپه پیر لوتی جز بهترین ها است. این تپه نمایی زیبا از شهر استانبول و دریاچه به شما می دهد. همچنین از این تپه با نام تپه عشاق یاد میشود که معمولا زوج های جوان به آنجا می روند. دلیل نام گذاری این تپه وجود کافه قدیمی دانست که در آنجا قرار دارد. نامه این کافه در بسیاری از رمان های عاشقانه بع عنوان یک محل عاشقانه آمده است. از نظر گردشگری این تپه برای استانبول خیلی مهم است. تپه پیر لوتی جز مکان هایی است که میتوانید با رزرو تور استانبول از آنها دیدن کنید.

قلعه یدیکوله

نام دیگر قلعه یدیکوله قلعه هفت برج است. این قلعه محل سکونت باب عالی بود و در بازه تاریخی به عنوان زندان از آن استفاده می شد. این قلعه در قرن 5 میلادی به دستور تئودوس دوم ساخته شد و بخشی از دیوارهای جنوبی قسطنطنیه رو تشکیل میدهد.قدمت این قلعه به سال 1458 میلادی بر میگردد. مکان قلعه در محله فاتح استانبول است.

جنگل بلگراد

جنگلی برگ ریز در نزدیکی استانبول است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. ممکن است این جاذبه در بعضی از تور های های تور وجود نداشته باشد. کسانی که برای اولین بار به جنگل بلگراد می آیند با دیدن درختان بلند  و وسیعی جنگل شگفت زده می شوند. این جنگل در زمان سلطان سلیمان منبع اصلی تامین آب شهر محسوب می شد. آب از چشمه ها و رودخانه های داخل جنگل به درون شهر کانال کشی شدند. جنگل در 15 کیلومتری شمال غرب استانبول قرار دارد.

رزرو تور استانبول

آژانس مسافرتی های تور 24 به شما گردشگران عزیز پیشنهاد می کند حتما از این جاذبه های گردشگری زیبا در استانبول دیدن فرمایید. میتوانید برای رزرو تور استانبول و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *