گورستان های تاریخی قشم ، قبرستانی با قدمتی طولانی

یکی از بزرگترین جزایر ایران که در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است را می توان جزیره قشم نام برد. این جزیره با دارا بودن جاذبه های گردشگری متعدد موجب شده تا هرساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشو به خود جذب نماید. گورستان های تاریخی قشم از جمله مکان های دیدنی در این جزیره می باشد که در این مقاله از های تور قصد داریم به معرفی این مکان دیدنی بپردازیم.

سفر به قشم و بازدید از گورستان های تاریخی قشم

گورستان تاریخی قشم

به دلیل قدمت طولانی که جزیره قشم از آن برخوردار بوده، می توانید در این جزیره گورستان های متروکه و بسیار قدیمی را نیز مشاهده نمایید. از جمله گورستان های متروکه موجود در این جزیره را می توان مناطقی همچون محله مسنی، محله مخابرات، سرکوه کولغان مشاهده نمود. روستاهای تاریخی جزیره قشم همچون لافت، توریان، گربدان نیز دارای گورستان هایی متروکه بوده که با قدمت طولانی مکانی مناسب برای مشاهده مسافران در رزرو تور قشم می باشد. در ادامه با ما همراه باشید با معرفی چند قبرستان تاریخی در داخل جزیره قشم.

قبرستان سید مظفر

در گذشته قبرستان سید مظفر در مرکز جزیره قشم واقع شده بود. اما نقل شده که این قبرستان پس از ساخت ساختمان مدرسه و خیابان در این منطقه، قبرستان تاریخی سید مظفر به بخشی از پیاده رو و ساختمان مدرسه شکل گرفت. امروزه در این مکان زیارتگاهی مخصوص مسلمانان در جزیره قشم قرار گرفته که محلی برای تجمع شیعیان می باشد.

رزرو تور قشم و بازدید از قبرستان سید مظفر قشم

قبرستان محله مسنی

یکی دیگر از قبرستان های جزیره قشم را می توان قبرستان محله مسنی نام برد، که با قدمت 400 الی 500 سال آرامگاه افراد بزرگی همچون شیخ حاج رمضان نیز می باشد. در این قبرستان همچنین آرامگاه شیخ قاسم اسنوی که یکی از حافظان قرآن بوده به خاک سپرده شده است.

جاذبه های گردشگری قشم و قبرستان مسنی

قبرستان گور فرنگی

در مقاله درباره گورستان های تاریخی قشم چه می دانید، یکی دیگر از قبرستان های قدیمی و تاریخی جزیره قشم را که محل دفن انگلیسی ها و پرتقالی ها بوده را می توان، قبرستان گور فرنگی نام برد. در قبرستان گور فرنگی ویلیام بافتین که یکی از دریانوردان معروف انگلیسی بوده، مدفون شده است. این گورستان با قدمت 392 سال جزو گورستان های تاریخی در جزیره قشم به شمار می آید.

جاذبه های گردشگری قشم و بازدید از قبرستان گور فرنگی

گورستان لافت کهنه

علاوه بر گورستان های متعدد تاریخی که در جزیره قشم واقع شده، به دلیل تاریخی بودن و قدمت بالایی که جزیره قشم و روستاهای اطراف، از آن برخوردار هستند و دارای گورستان های متعدد تاریخی نیز می باشند.گورستان لافت کهنه از جمله گورستان های روستای لافت جزیره قشم می باشد. قبرستان المغفره نام تابلویی است که بر ورودی این قبرستان واقع شده و قبر هایی با قدمت طولانی در این منطقه جای دارند. در این قبرستان همچنین می توانید زیارتگاه سید حسن را مشاهده نمایید.

رزرو تور اخلمد و بازدید از گورستان لافت کهنه

مسافران در سفر به قشم و با رزرو تور قشم می توانند پس از اقامت در بهترین هتل های قشم از مراکز تفریحی قشم همچنین مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری قشم دیدن نمایند.

 

2 دیدگاه

  1. چقدر جالب بود. تاحالا نشنیده بودم. حتما باید به قشم سفر کنم. میشه لطفا شرایط تور اقساطی رو بگید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *