کوهسنگی ، دومین پارک بزرگ شهر مشهد

شهر مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا قطب اصلی گردشگری و جذب مسافر در کشور ما به شما می آید. تور مشهد یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری در داخل کشورمان به شمار می آید. جاذبه های تفریحی متعدد از جمله پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ شهر مشهد از جمله مکان های تفریحی برای مسافران در این شهر به شمار می آید.

جاذبه گردشگری مشهد و معرفی پارک کوهسنگی

معرفی پارک کوهسنگی

یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر مشهد را می توان پارک کوهسنگی معرفی کرد. منطقه کوهسنگی مشهد مکانی برای تاج گذاری شاه عباس صفوی در سن 16 سالگی بود که نشانی از قدمت این منطقه در شهر مشهد می دهد. این منطقه سالیان سال به عنوان یک منطقه ییلاقی مورد استفاده قرار می گرفت، اما کم کم با احداث ساختمان هایی درون این پارک و احداث امکانات رفاهی متعدد به سمت آبادی این منطقه گام برداشته شد.

سفر به مشهد و بازدید از پارک کوهسنگی مشهد

امکانات موجود در پارک

امروزه مسافرانی که شهر مشهد را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند با سفر به مشهد و یا رزرو تور مشهد، بازدید و گشت و گذار در پارک کوهسنگی این شهر را جزو اولویت های سفر خود قرار می دهند. دارا بودن امکانات رفاهی متعدد نظیر کافه، رستوران، سالن های تئاتر، موزه، شهربازی، سالن های ورزشی و … در پارک کوهسنگی مشهد لحظات خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

تور مشهد و بازدید از پارک کوهسنگی

دلیل نامگذاری پارک کوهسنگی ، جاذبه تفریحی مشهد را می توان به علت واقع شدن پارک بین دو کوه کم ارتفاع سنگی بینالود نام برد. یکی دیگر از جذابیت هایی که با گشت و گذر در این پارک می توانید از آن بهره مند شوید، مسیر پلکانی برای دسترسی به قله کوه می باشد که چشم اندازه زیبایی از شهر مشهد و حرم مطهر امام رضا را برای مسافران و شهروندان فراهم می آورد.

ضمن امکانات رفاهی موجود در پارک کوهسنگی مشهد می توانید از آرامگاه های تاریخی واقع در این منطقه همچون میرزا ابراهیم رضوی( نوادگان امام جواد) و آرامگاه دیگر بزرگان دوره صفویه دیدن نمایید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی اطراف منطقه کوهسنگی مشهد را می توان موارد زیر نام برد؛

  • باغ موزه نادری مشهد
  • حرم مطهر امام رضا
  • پارک ملت مشهد
  • آرامگاه نادر شاه افشار
  • خانه ملک
  • پارک وکیل آباد
  • موزه بزرگ خراسان

جاذبه های گردشگری مشهد

با سفر به مشهد و رزرو تور مشهد می توانید ضمن اقامت در بهترین هتل های مشهد و هتل های 5 ستاره مشهد از مراکز خرید متعدد شهر مشهد همچنین انواع جاذبه های گردشگری و جاذبه های تفریحی مشهد دیدن نمایید.

یک دیدگاه

  1. پارک کوهسنگی مشهد واقعا عالیه. خیلی بزرگه و امکانات زیادی هم داره. و تقریبا توی مرکز شهره. تور مشهد واقعا خیلی عالیه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *