پارک هفت حوض مشهد ، جاذبه ای در دل کوه

پارک هفت حوض مشهد

پارک هفت حوض مشهد، از دیدنی های طبیعی شهر است. یکی از جاهایی که  در تور مشهد توصیه می شود از آن دیدن کنید این پارک آرامش بخش است. این پارک در میان کوه های خلج واقع شده است. اگر در فصل بهار به این پارک بروید، با زیبایی خاصی از شکوفه زدن گل های شقایق رو به رو خواهید شد.

پارک هفت حوض مشهد ، جاذبه ای در دل کوه

پارک هفت حوض مشهد خیلی در بین گردشگران و حتی شهروندان مشهد شناخته شده نیست. اما کافی است یک بار به این منطقه بکر با حوضچه هایی که از صدای آب روانش آرامش میگیرد سری بزنید. حتما این جاذبه را به دیگران هم معرفی خواهید کرد.

حوض هایی طبیعی در این پارک وجود دارد. روان بودن آب و ریختن آن از حوضی به حوض دیگر باعث شده حوض های طبیعی دیگری هم در آن بوجود بیاید که زیبایی خاصی را به فضای پارک بخشیده است.

در مورد پارک هفت حوض مشهد بیشتر بدانید

پارک هفت حوض در 7 کیلومتری مشهد واقع شده است. مساحتی قریب به 570 هکتار دارد. پارکی در میان کوه که صخره ها و سنگ های صیقلی که 7 حوضچه زیبا و طبیعی را در خود جای داده است.

بکر و طبیعی بودن این منطقه با وجود سکوت عجیب آن و آهنگ گوش نواز آب های روان حوضچه ها به شما آرامشی وصف نشدنی می دهد. پیشنهاد می کنیم بعد از یک سفر پر هیجان و گشت و گذارهای زیاد و طولانی برای آرام کردن جسم و روح خود به این جاذبه جذاب دست نخوره سری بزنید.

در مورد پارک هفت حوض مشهد بیشتر بدانید

این حوض ها بر اثر باران های اسیدی و فرسایش های شیمیایی ناشی از آن بر یکی از سر شاخه های طرق در ارتفاعات جنوب بینالود می ریزد. برای رسیدن به پارک هفت حوض مشهد باید از جاده خلج و شهرک سیدی عبور کنید. در فاصله 3 کیلومتری جاده دو راهی وجود دارد که باید ورودی سمت چپ را وارد شوید، تا به این پارک برسید.

 

پس از ورود به پارک هفت حوض مشهد برای رسیدن به منطقه اصلی باید حدود 2 کلیومتر راه طی کنید. پاکر هفت حوض مشهد منطقه ای کوهستانی است. باید دقت کنید که در بین طلوع و غروب خورشید به این منطقه بروید. ضمنا به یاد داشته باشید که تجهیزات و وسایل مورد نیاز مثل کفش و لباس و… را همراه خود داشته باشید.

رزرو هتل برای دسترسی به پارک

اگر به فکر رزرو هتل در نزدیکی این محل هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. حتی اگر رزرو هتل نزدیک حرم باشد، همچنان فاصله شما با پارک هفت حوض مشهد تقریبا زیاد خواهد بود. اما ما همچنان هتل هایی با حداکثر نزیکی به این منطقه بکر و آرامش بخش را به شما معرفی خواهیم کرد.

بعد از رزرو هتل می توانید برای تفریح و کوهنوردی به پارک هفت حوض مشهد بروید. از بالای کوه ها می توانید شاهد مناطق جذاب این پارک مثل کتیبه و تنوره و چشمه های پارک باشید. ضمنا به یاد داشته باشید اگر افراد مسن همراه شما هستند عبور از سنگ ها و صخره ها برایشان دشوار نباشد.

آخرین کلام

در این مطلب درباره پارک هفت حوض مشهد صحبت کردیم و آدرس این مکان زیبا را در اختیار شما قرار دادیم. میتوانید تور اقساطی مشهد را از سایت “های تور” تهیه فرمایید و به این مکان زیبا سفر کنید. در صورتی که علاقه داشتید عکس های زیبایی که از این منطقه گرفتید رو برای ما هم ارسال کنید.

 

کلمات مرتبط 

مسیر هفت حوض ،آدرس پارک هفت حوض مشهد ،هفت حوض مشهد نقشه ،هفت حوض مشهد در زمستان ،دره هفت حوض ،تصاویر هفت حوض مشهد ،سایت هفت حوض مشهد ،فاصله هفت حوض تا مشهد
 

منابع

https://bitly.com/

https://www.shorturl.at/shortener.php

 

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *