هر آنچه باید در مورد فرودگاه بین المللی کیش بدانید؟

جزیره زیبای کیش اصلی‌ترین قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود. جزیره‌ای بکر در وسط آب‌های نیلگون با سواحل بسیار چشم نواز و آرام. البته جاذبه‌های گردگشری و فرهنگ این جزیره سبب شده تا فرودگاه بین المللی کیش، یکی از پر ترددترین فرودگاه‌های ایران باشد. در واقع هر ایرانی که قصد یک سفر داخلی و عالی را داشته باشد. اولین مقصد انتخابی قطعا جزیره کیش است. به قطع می‌توانیم بگوییم تور کیش، با آمار بسیار بالایی محبوب‌ترین تور داخلی به حساب می‌آید. البته توریست‌های بسیاری از 20 کشور مختلف سالانه به این منطقه آزاد سفر می‌کنند.

جزیره زیبای کیش

 

آژانس گردشگری “های تور” یکی از پر سابقه‌ترین آژانس‌های گردشگری است. پکیج‌های کامل تور داخلی و تخفیفات عالی سبب شده است تا “های تور” انتخاب گردشگران باشد. برای رزرو تور کیش به سایت ما مراجعه کنید و یا با اپراتورهای ما تماس حاصل فرمایید.

اما این شناخته شدن جزیره کیش در داخل و خارج کشور سابقه‌ی طولانی ندارد. این جزیره در مدت 50 سال به چنین پیشرفت و خوش نامی رسیده است. زیرا قبل از آن هیچ فرودگاهی برای سفر به کیش وجود نداشت. بنابراین جزیره کیش تنها یک جزیره دور افتاده و غیر قابل در دسترس در جنوب کشور بود. با ما در این مقاله همراه باشید تا هر آنچه در مورد فرودگاه کیش می‌خواهید بدانید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

شاید برایتان جالب است اگر بدانید فرودگاه بین المللی کیش در چه سالی تاسیس شده است. پروژه گسترش کیش و تبدیل آن به یک قطب گردشگری توسط محمدرضا شاه صورت گرفته است. اواخر سال 1349 شمسی بود که توجه محمدرضا شاه به جزیره کیش جلب شد. در همان سال شاه به همراه کارشناسان ایرانی و آمریکایی به بررسی این جزیره پرداختند. در این بازدید تمامی ویژگی‌های کیش مورد بحث قرار گرفت. سپس به عنوان مرکز توریستی بین المللی انتخاب شد.

پس از آن اقدامات آبادانی با سرعت زیادی شروع شد. در عرض 6 سال و نیم و در 7 آبان 1356 فرودگاه کیش به طور رسمی افتتاح شد. البته در سال 1373 نیز تغییراتی در فرودگاه صورت گرفت و چراغ پرواز شب نصب شد. به این طریق شرایط برای پرواز شبانه به کیش نیز فراهم شد.

تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

 

مشخصات فرودگاه کیش

مساحت فرودگاه بین المللی کیش 9 میلیون متر مربع است و دارای 4 ترمینال ورودی و خروجی می‌باشد. تقریبا نصف فرودگاه متعلق به ترمینال‌های خارجی و نصف دیگر برای ترمینال‌های داخلی در نظر گرفته شده است. فرودگاه بین المللی کیش دو باند موازی با عرض 3650 و طول 45 دارد.

این دو باند طویل و عریض محل فرود انواع هواپیما شخصی و سفری بزرگ و کوچک است. باند پرواز، پارکینگ، ترمینال‌ها از بخش‌های اصلی فرودگاه کیش هستند. مسافران داخلی با رزو تور کیش از طریق این فرودگاه به کیش سفر می‌کنند.

مشخصات فرودگاه کیش

 

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

باتوجه به این که فرودگاه بین المللی کیش پس از مهرآباد پر تردد ترین فرودگاه در داخل ایران است. به همین منظور از انتظار به دور نیست که فرودگاه کیش امکانات کاملی داشته باشد. امکانات و خدمات امنیتی، تفریحی، آسایشی از جمله این امکانات هستند.

برخی از امکانات فرودگاه کیش عبارتند از:

  • سرویس بهداشتی
  • بانک و خودپرداز
  • جایگاه شارژ گوشی
  • اورژانس
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • فروشگاه
  • نمازخانه
  • پارکینگ
  • صرافی
  • تاکسی و…

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

خدمات ویژه فرودگاه کیش

اما اصلی‌ترین خدماتی که فرودگاه کیش برای مسافران ویژه خود در نظر گرفته است. خدمات VIP و CIP هستند. خدمات VIP برای افراد مهم مملکتی لحاظ می‌شود که نیاز به حفظ امنیت دارند. اما خدمات CIP نیز معمولا برای افراد تجاری می‌باشد. البته افراد معمولی نیز با رزرو تور و یا رزرو هتلی که این خدمات را ارائه می‌دهند. می‌توانند از خدمات CIP استفاده کنند.

خدمات CIP برای مسافرانی که خواهان آسان کردن مراحل پرواز و فرودگاه هستند، در نظر گرفته شده است. انجام کارهایی نظیر گرفتن کارت پرواز، تحویل چمدان، جابه‌جایی با خوردو تشریفاتی، ترانسفر رفت و برگشت و پذیرایی از این خدمات هستند.

خدمات ویژه فرودگاه کیش

مقاصد داخلی و خارجی فرودگاه کیش

همانطور که گفته شد از 4 ترمینال 2 ترمینال مربوط به پرواز داخلی و 2 ترمینال مربوط به پرواز خارجی هستند. برخی از این مقاصد شامل مشهد، تهران، شیراز، گرگان، تبریز، ساری، همدان، بندرعباس، یزد، کرمان، کاشان و… می‌شود. پروازهای خارجی نیز از 2 مقصد فرودگاه مسقط کشور عمان و فرودگاه دبی کشور امارات هستند.

جالب است بدانید یکی پر طرفدارترین تورها به مقصد کیش، تور مشهد به کیش و تور کیش به مشهد است. با رزرو تور لحظه آخری در “های تور” می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

مقاصد داخلی و خارجی فرودگاه کیش

برای رزرو هتل در کیش نیز می‌توانید به آژانس گردشگری “های هتل” مراجعه کنید. با رزرو هتل در “های هتل” می‌توانید از خدمات ویژه فرودگاه نظیر CIP بهره مند گردید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *