درباره موزه هنرهای معاصر تهران بیشتر بدانیم…

یکی از معروف ترین موزه ها در کشور ما، موزه هنر های معاصر بوده که در پایتخت کشور واقع شده است. موزه های مختلفی در نقاط مختلف کشور بنا شده اند که تاریخ را برای نسل های بعد به تصویر می کشند. از موزه اشیا گرانقیمت تا موزه های اشیا باستانی و دیگر موزه ها انتخاب خوبی برای مطلع شدن نسل های مختلف از فرهنگ و آداب و رسوم پیشنیان خود می باشد. در مقاله درباره موزه هنرهای معاصر تهران بیشتر بدانیم، از های تور با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره این موزه کسب نمایید.

موزه هنرهای معاصر

در سال 1356 این موزه توسط فرح پهلوی واقع در خیابان امیر آباد شهر تهران افتتاح گردید. طراحی و معماری زیبایی برای ساخت این موزه در نظر گرفته شده که توسط کامران دیبا طراحی شده است. در موزه هنرهای معاصر تهران از 5 تا 10 مجموعه هنر نوگرا نگهداری می شود.

در این موزه 3000 اثر ارزشمند هنرهای تجسمی جمع آوری شده، نگه داری می شود. از جمله آثار ارزشمند این موزه را می توان کارهای ارزشمند هنرمندان معروف دنیا نظیر موارد زیر نام برد؛

  • گوگر
  • ژنوار
  • پیکاسو
  • ماگریت
  • ارنست
  • پولاک
  • وارهول
  • لویت
  • جاکومتی

همچنین در این موزه می توانید آثار هنرمندان معاصر و نوگرا ایرانی را نیز مشاهده نمایید. موزه هنر های معاصر تهران را می توان جزو اموال عمومی ایران نام برد. در این موزه جمعا بین 5 تا 10 میلیون دلار آثار ارزشمند و گرانبها نگهداری می شود.

معماری موزه هنرهای معاصر تهران

یکی از زیباترین ساختمان های کشور که با ایده از معماری نوین در معرض دید عموم قرار گرفته است را می توان ساختمان موزه هنرهای معاصر نام برد. طراحان زبده این ساختمان با ایده از معماری سنتی ایرانی همراه با ترکیبی از عناصر مدرن و مفاهیم فلسفی همچون هشتی، چهارسو، گذرگاه نمایی خاص را به این ساختمان بخشیده اند.

مسافرانی که با رزرو تور قصد سفر به تهران را دارند، می توانند ضمن اقامت در بهترین هتل های تهران از مراکز تفریحی و گردشگری این شهر همچنین موزه هنرهای معاصر ایران در پایتخت کشور دیدن نمایند. جهت بازدید از موزه هنرهای معاصر بهتر است، درباره موزه هنرهای معاصر تهران بیشتر بدانیم.

ساختمان موزه هنرهای معاصر دارای دو درب ورودی بوده که درب اصلی آن به سمت خیابان کارگر واقع شده و میزبان علاقه مندان به تماشای آثار ارزشمند موجود در این موزه می باشد.

امکانات موجود در موزه هنرهای معاصر ایران

در این موزه می توان از 9 گالری موجود در آن دیدن نمایید. همچنین در گنجینه دائمی موزه از سه نمایشگاه آثاری هنرمندان بین المللی و نقاشان معروف دنیا تشکیل شده که اثرات ناب آن ها گرد آوری شده است.

نمایشگاه موقتی نیز که در این موزه بر پا شده شامل 6 گالری بوده که در فصول مختلف سال برپا می شود. کتابخانه تخصصی ، کتابفروشی تخصصی، سینما تک و رستوران و کافی شاپ بوده که برای رفاه حال علاقه مندان بر پا شده است.

مسافرانی که با سفر به تهران به دنبال رزرو هتل در تهران می باشند و هدف آن ها اقامت در هتل های نزدیک به موزه هنرهای معاصر می باشد، ما در های هتل با معرفی هتل های نزدیک به این مرکز دیدنی از پایتخت کشور به شما جهت رزرو هتل تهران کمک خواهیم نمود. برای رزرو هتل های واقع در خیابان کارگر شمالی و در نزدیکی موزه هنرهای معاصر تهران، سایت های هتل را از دست ندهید.

از جمله هتل های نزدیک موزه هنرهای معاصر تهران را می توان موارد زیر نام برد؛

  • هتل امید تهران ( واقع در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی )
  • هتل لاله تهران (خیابان دکتر فاطمی، نبش حجاب )
  • هتل ورزش تهران (میدان فاطمی، خیابان حجاب_ جنب کانون )
  • هتل بلور تهران (بلوار کشاورز، مقابل پارک لاله)
  • هتل اسپیناس پالاس تهران (بلوار کشاورز، بین خیابان فلسطین و نادری)

جهت اقامت و رزرو هتل 5 ستاره تهران همچنین اقامت و رزرو هتل ارزان تهران، رزرو آنلاین هتل از های هتل را از یاد نبرید. ما در “های هتل” با معرفی هتل های متعدد پایتخت به دنبال رفاه شما مسافرین عزیز در اقصی نقاط کشور خواهیم بود.

 

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *