معرفی مکان های تاریخی مشهد

مکان های تاریخی مشهد

مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) زائران زیادی را هر ساله به سمت خود جذب می کند. اما حرم امام هشتم شیعیان تنها مکان گردشگری زیارتی شهر مشهد نیست. مکان های تاریخی مشهددر این مقاله قصد داریم چندین مورد را بیان کنیم.

مشاهیر ایرانی، موزه ها و مکان های تاریخی زیادی در استان خراسان رضوی قرار دارند.

آرامگاه نادر شاه افشار

معمولا به عنوان موزه نادری شناخته می شد. ساختمانی به مساحت 14 هزار متر مربع که در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا مشهد قرار دارد.

نادر شاه افشار رو هر کسی ذهنیت کوچکی ازش دارد، اما نام او در کنار قدرتمند ترین پادشاهان ایران است. آرامگاه او یا موزه نادری جز مکان های پر بازدید و گردشگری مشهد است. در آنجا مجسمه ای بزرگ وجود دارد که عظمت و قدت نادر شاه را نمایان می کند.

ساختمان آرامگاه شمال تالار مقبره، و دو موزه است که برای نمایش اسلحه های آن دوران و موزه دیگر مربوط به جنگ افزار های نادرشاه می باشد.

ساخت این مقبره در سال 1342 توسط هوشنگ سیحون انجام شد.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه فردوسی

بی شک میشه گفت دومین مکانی که گردشگران زیادی که به مشهد می روند از آن بازدید کنند، آرامگاه شاعر حماسه سراایرانی (ابولقاسم فردوسی) است.

این آرمگاه در شمال شرق مشهد در فاصله 20 کیلومتری قرار دارد. باغی که در کنار آرامگاه ساخته شده فضای آن اطراف را دو چندان زیبا کرده است.

آثار فردوسی شامل شاهنامه 60000 بیتی است که نمونه ای از رشادت، فداکاری وتاریخ ایران را به نمایش می گذارد.

بنای ساختمان با الهام از معماری سبک هخامنشی ساخته شده است. ساخت آرامگاه درسال 1343 توسط هوشنگ جیحون آغاز و سال 1347 به پایان رسید. در اطراف آرامگاه مقبره چندین شاعر بزرگ حال حاضر قرار دارد.

آرامگاه فردوسی

برای بازدید از تور مشهد که به مکان های تاریخی مشهد میروند میتوانید به سایت hitour24 مراجعه کنید.

برج رادکان

این برج اثر ریاضی دان، دانشمند و اختر شناسی بزرگ زمان خود خواجه نصیر الدین طوسی است. که در سال 607 هجری قمری توسط ایلخانان بنا شد.

آجر کاری و نمای آن باعث تحسین مهندسان بعد از زمان خود شد و به همین دلیل به معروفیت رسید.

برج رادکان

میل اخنگان

این اثر تاریخی در 11 کیلومتری شهر تابران توس قرار دارد و یکی از بهترین معماری ها در زمان ایلخانان بود که تا امروز پا برجاست. اینم بنای آجری آرامگاه فردی است که هویت او تا الان مشخص نیست و کسی نمیداند چه کسی در اینجا دفن شده. و اظهار نظرات زیادی هم در این مورد وجود دارد.

بنای میل اخنگان از گنبدی مخروطی شکل در بالای آن که با اجر و کشی های فیروزه و لاجوردی تشکیل شده است.

میل اخنگان

هتل های زیادی در سراسر مشهد وجود دارد شما می توانید برای مقایسه آنها به سایت hihotel مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *