مراکز خرید سوغاتی مشهد کدام اند؟

مراکز خرید سوغاتی مشهد کدام اند؟

یکی از بهترین بخش‌های هر سفر خرید سوغاتی است. خرید سوغاتی یکی از رسوم اصلی ما ایرانی‌ها در سفر می‌باشد. با خرید سوغاتی برای عزیزمان نشان می‌دهیم که در سفر به یاد آنان بوده‌ایم. سوغات هر شهر با شهر دیگر متفاوت است و آب و هوا، خوراک، پوشاک، مذهب و … آن شهر در نوع سوغاتی دخیل است. در سفرهای زیارتی خرید سوغاتی جنبه‌ای دیگری پیدا می‌کند و اهمیت بیشتری دارد. شهر مشهد یک شهر زیارتی است که زائران خارجی و داخلی را برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به خود جلب می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم بهترین مراکز خرید سوغاتی مشهد را به شما مسافران عزیز معرفی کنیم.

آژانس گردشگری “های تور” یکی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری و مسافرتی در مشهد است. تیم ما در تلاش است با ارائه راهنماهای سفر کاربردی، سفر را برای شما از هر جهت لذتبخش کند. جهت رزرو تور ارزان مشهد به “های تور” مراجعه شود.

مراکز خرید سوغاتی مشهد

سوغات معروف مشهد

شهر مشهد به دلیل حضور مبارک امام رضا(ع) پایتخت معنوی ایران نامگذاری شده است. مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند با خرید سوغاتی از این شهر مبارک می‌توانند هدیه‌ ای متبرک برای عزیزانشان خریداری کنند. مسافران بدون خرید سوغاتی برای عزیزان و خرید یادگاری از برای خود هرگز این شهر را ترک نخواهند کرد.

سوغات مشهد شامل زعفران، خشکبار، زرشک، ترشی، زیورآلات، ادویه، نقل و نبات، مهر و تسبیح، سجاده، عطر، جیلی بیلی، ترشی مشهدی، فرش، آلو بخارا، طلا، صنایع دستی، خاعت آخرت، چادر، نگین فیروزه، دیزی سنگی، پوشاک و… می‌شود.

مراکز خرید سوغات مشهد

شهر مشهد مراکز خرید بسیاری دارد. اما به دلیل آن که اکثر مسافران مشهد به دنبال رزرو هتل در نزدیک حرم و اقامت در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستند. سعی می‌کنیم نزدیک‌ ترین مراکز خرید سوغات مشهد به حرم را بیاوریم.

مراکز خرید سوغات مشهد عبارتند از:

  • بازار رضا مشهد
  • الماس شرق مشهد
  • زیست خاور مشهد
  • بازار غدیر مشهد
  • بازار روس‌ها مشهد

 

بازار رضا مشهد

مراکز خرید سوغاتی مشهد- بازار رضا

یکی از شناخته شده‌ترین مراکز خرید سوغاتی مشهد؛ بازار رضا است. بازار رضا نزدیک‌ترین بازار به حرم مطهر و قدیمی‌ترین بازار مشهد است. این بازار بزرگ هر نوع سوغاتی را که فکرش بکنید، به فروش می‌رساند. زیورآلات، سنگ فیروزه و زعفران و عطر بازار رضا بسیار معروف و در عین حال اصل است. با رزرو هتل الماس، رزرو هتل درویشی، رزرو هتل قصر طلایی و رزرو هتل اترک می‌توانید با پای پیاده از این بازار خرید کنید.

الماس شرق مشهد

مراکز خرید سوغاتی مشهد-الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد واقع در خیام شمالی یکی از بزرگ‌ترین مرکز خریدهای مشهد است. الماس شرق در 6 طبقه 1238 غرفه دارد و تمامی آنچه جزء سوغات مشهد محسوب می‌شود، را ارائه می‌دهد. لوازم برقی، مهر و جانماز، زیورآلات، خوراکی‌جات و پوشاک به وفور و با تنوع بالا در این مجتمع محبوب به عرضه می‌شود. با رزرو هتل توریست توس، هتل صبا و هتل هما 2 به این مجتمع دسترسی خواهید داشت.

زیست خاور مشهد

مراکز خرید سوغاتی مشهد- زیست خاور

زیست خاور مشهد نیز یکی دیگر از مراکز خرید سوغات مشهد است. مجتمع زیست خاور از قدیمی‌ترین مراکز خرید اطراف حرم است که هر مسافری که به مشهد سفر کرده باشد آن را می‌شناسد. زیست خاور نیز با مغازه‌های بسیار انواع سوغاتی‌های مشهد چون ظروف زیبا، زیورآلات، تابلو، فرش، جانماز، خوراکی و… را به فروش می‌رساند. این مجتمع تجاری سینما و فست فود نیز دارد. با رزرو هتل آسیا، رزرو هتل لاله و رزرو هتل پردیسان به این مرکز خرید بسیار نزدیک خواهید بود.

بازار غدیر مشهد

بازار غدیر مراکز خرید سوغاتی مشهد

بازار غدیر مشهد یکی از نزدیک‌ترین مراکز خرید سوغات مشهد به حرم است. در واقع این بازار در ابتدای خیابان شیراری و سمت ورودی صحن غدیر حرم مطهر قرار دارد. به همین منظور بازار غدیر را بازاری متصل به حرم می‌نامند. مسافران به راحتی پس از زیارت می‌توانند با مراجعه به این بازار هر نوع سوغاتی را برای عزیزان خود خریداری کنند. شال، روسری، زعفران، خشکبار، بدلیجات و… را می‌توانید از این مرکز خرید تهیه کنید. با رزرو هتل آپارتمان آرین، رزرو هتل آپارتمان آلتون، رزرو هتل اترک می‌توانید به این مرکز دسترسی داشته باشید.

 

بازار روس‌ها مشهد

بازار روس‌ها مشهد

اگر به دنبال یک مرکز خرید سوغات مشهد با قیمت ارزان هستید، لازم است از بازار روس‌های مشهد دیدن کنید. این بازار که با نام حکیم نیز معروف است، از بازارهای قدیمی شهر محسوب می‌شود. سبک این بازار قدیمی است و از ان جهت روس‌ها نامگذاری شده است که اجناس و فروشندگان آن اغلب روس هستند. اسباب بازی، پوشاک، بدلیجات و لوازم آرایش چینی و ایرانی در این بازار با قیمت ارزان موجود است.

با رزرو هتل اطلس، رزرو هتل جواد می‌توانید به راحتی به این بازار مراجعه کنید.

جهت رزرو تور مشهد و استفاده از تخفیفات آژانس ما از وب سایت “های تور” دیدن فرمایید. برای رزرو هتل‌های نزدیک مراکز خرید سوغات مشهد از طریق آژانس مسافرتی “های هتل” اقدام کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *