محدودیت های رزرو تور در شرایط کرونا!

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سرتاسر دنیا تمامی مشاغل دچار محدودیت شده اند. علاوه بر مشاغل می توان محدودیت های کرونایی را نیز در سفر عنوان نمود. در مقاله ای که های تور، تحت عنوان محدودیت های رزرو تور در شرایط کرونا! فراهم آورده است، با این محدودیت ها آشنا شوید.

تور های داخلی و محدودیت کرونایی

طبق دستور العمل هایی که وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش های مختلف مشخص نموده است، در بخش پرواز داخلی فرودگاه های کشور از مسافران نیاز به تست کرونا نبوده، اما مسافرانی که 14 روز قبل از تاریخ پرواز تست کرونای آن ها مثبت باشد، هزینه استرداد مسافر و عدم پذیرش مسافر بر عهده خود وی می باشد.

تورهای خارجی و محدودیت های کرونایی

طبق اعلام محدودیت های کرونایی برای پرواز های خارجی، کشور های مختلف محدودیت های ویژه ای را برای ورود مسافر در نظر گرفته اند، به عنوان مثال داشتن تست منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل پرواز برای افراد بالای 6 سال در ترکیه ضروری می باشد. طبق قوانین کشور ترکیه درباره محدودیت های کرونایی برای پرواز های داخلی، همراه داشتن کد HES برای مسافرانی که در مسیرهای داخلی ترکیه قصد سفر دارند، ضروری می باشد.

در کشور ما نیز محدودیت هایی برای ورود مسافران خارجی در نظر گرفته شده است، از همین رو مسافرانی که در پرواز های بین المللی قصد سفر به ایران را دارند، می بایست تست کرونا را انجام داده و در محل اقامت خود، 14 روز در قرنطینه بمانند.

محدودیت های پذیرش مسافرین خارجی در فرودگاه های بین المللی ایران:

  • مسافرینی که تست کویید 19 انجام نداده باشند، اجازه ورود به کشور ایران را نخواهند داشت.
  • مسافرینی که دارای ملیت ایرانی هستند، می بایست پس از ورود به کشور به مدت 14 روز در مکان های اقامتی که وزارت بهداشت مشخص نموده با هزینه خود مسافر قرنطینه شوند.
  • استفاده الزامی ماسک برای تمامی مسافران ورودی به کشور عزیزمان، یکی دیگر از محدودیت های پذیرش مسافران در فرودگاه ایران می باشد.

وضعیت خدمات رفاهی و تفریحی در محدودیت های کرونا

بسته به وضعیت کرونا در شهر های مختلف کشور محدودیت های متنوعی برای مراکز تفریح، رفاهی همچنین مراکز خرید اعمال می شود، از همین رو قبل از سفر درباره نوع خدمات و باز بودن مناطق تفریحی مختلف شهر ها اطلاعات کسب کنید.

معمولا با توجه به اوج گیری کرونا در کشور محدودیت های بیشتر اعمال شده و با تعطیلی مراکز خرید همچنین دیگر مراکز تفریحی و رفاهی روبه رو خواهید شد.

استرداد هزینه تور در محدودیت های کرونایی

در صورتی که سازمان هواپیمایی کشوری تمامی پرواز های خود را لغو و یا هتل ها نیز فعالیت خود را تعطیل نمایند، مسافرانی که رزرو بلیط هواپیما یا رزرو هتل را انجام داده اند، در این صورت هزینه آن ها در شرایط محدودیت ها بدون جریمه قابل استرداد خواهد بود.

اما اگر مسافری با توجه به باز بودن هتل ها و پرواز ها اقدام به لغو رزرو بلیط هواپیما یا لغو رزرو هتل خود در شرایط کرونایی نماید، طبق قوانین استرداد هزینه لغو را مسافر می بایست، متقبل شود.

با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های ویژه در صنعت گردشگری، مسافرانی که در این ایام قصد سفر دارند با انتخاب های تور می توانند از تور های گردشگری متعدد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیگیری محدودیت های کرونایی، به صورت رزرو آنلاین تور استفاده نمایند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *