لذیذ ترین غذا های خیابانی ترکیه

استانبول پایتخت کشور ترکیه هر ساله میزبان توریستان زیادی می باشد. مسافرانی که به بهانه تفریح کار و زندگی به این کشور سفر می کنند و برگی جدید در زندگی خود باز می کنند.در ترکیه به دلیل نخوردن وعده ناهار؛ میان وعده های زیادی می خورند به همین دلیل در این شهر رستوران  ها و کافه های زیادی قرار گرفته است. اما در کنار تمام این رستوران های وسوسه انگیز، انتخاب توریستان زیادی قدم زدن در خیابان های خوشمزه ترکیه می باشد. گاری های خوشمزه در بیشتر خیابان استانبول در دسترس می باشد. برای آشنایی با لذیذ ترین غذا های خیابانی ترکیه تا انتهای این پست همراه باشید.

  1. سیمیت

سمیت بهترین و کامل ترین صبحانه برای روز هایی است که عجله دارید سمیت برای تمامی توریستان و اهالی ترکیه محبوب می باشد و از جایگاه ویژه ای بر خوردار می باشد. گاری های پر از سیمیت در شهر قرار گرفته اند و همیشه سرشان شلوغ می باشد. دستور اصلی و قدیمی سمیت همراه با شیره توت می باشد، اما دستور پخت سمیت امروزی کمی با دستور پخت قدیمی متفاوت می باشد؛ اما هنوز طرفداران جدی دارد.

  1. ساندویچ ماهی

مگر می شود در کشوری آب وجود داشته باشد حرف از ماهی به میان نیاید. “بالیک اکمک” یا همان ساندویچ ماهی از بهترین خاطرات در سفر به ترکیه می تواند باشد . ماهی سرخ شده در لای نان همراه با پیاز و کاهو میتواند هوش از سرتان ببرد. گاری هایی که ساندویچ ماهی دارند معمولا در کنار دریا پیدا می شوند. اگر دلتان می خواهد طعم این ساندویچ خوشمزه را بچشید برای میان وعده عصر به کنار در یا بروید مطمئن باشید، هنگام پیاده روی با این گاری ها بر خورد خواهید کرد.

  1. میدیه دولما

اما به عنوان سومین غذای خیابانی، می خواهیم به سراغ “میدیه دولما” برویم غذایی که در گاری ها باید دنبال آن بگردید، بیشتر در شب ها پیدا می شود. پس اگر در صبح زود پیدایش نکردید ناراحت نباشید می توانید در پیاده روی آخر شب  کنار دریا امتحانش کنید. “میدیه دولما” یک غذای دریایی است که از ترکیب صدف دریایی و برنج تند تهیه میشود، چاشنی این غذا اب لیمو طبیعی است.

  1. لهمجون

لهمجون همان پیتزای ترکی و ساده ترکیه می باشد. چاشنی این پیتزا لیمو تازه می باشد. لهمجون نانی نازک می باشد که فیلینگی تشکیل شده از: گوشت چرخ کرده پیاز سیر فلفل را دارد.  طعم دلپذیر این پیتزا به دلیل پخت پیتزا در تنور می باشد.

  1. تاووک پیلاو

اگر احساس ضعف دارید و دوست دارید غذایی بخورید….. به شما پیشنهاد میکنیم به دنبال گاری های شیشه ای باشید. این غذا از برنج و نخود و سینه مرغ تهیه می شود این غذای پر طرفدار را می توانید در منطقه کاپانی روبه روی بازار ها پیدا کنید.

  1. بورک

بورک را به عنوان وعده ای برای صبحانه می توان شناخت اما خوردن بورک در هر ساعت از روز می تواند لذت بخش باشد. بورک خمیری می باشد که فیلینگی از پنیر های مختلف و سبزیجات می باشد، که در حرارت و روغن پخته می شود .

  1. دوروم

دوروم یکی دیگر از غذا های خیابانی ترکیه به حساب می آید این ساندویچ های کوچک از نوعی نان نازک و فیلینگی از مرغ پنیر و سبزیجات مختلف تهیه می شود. برای میل کردن این غذای خوشمزه می توانید به میدان تکسیم بروید.

برای آشنایی با هتل های میدان تکسیم کلیک کنید.

  1. شاه بلوط بو داده

با سرد شدن هوا در استانبول گاری های شاه بلوط روانه خیابان ها می شوند. در زمستان این میان وعده بسیار محبوب می باشد. گرمای این گاری ها همیشه جمعیت زیادی را به دور خود جمع می کند. اگر در فصل های سرد به این کشور سفر می کنید خوردن این شاه بلوط ها را فراموش نکنید.

در آخر …

شکم گردی برای همه مسافران دارای لذت می باشد. تجربه طعم های جدید در کشوری دیگر باعث آشنایی فرنگ و خلق و خوی اهالی آن کشور می شود. در این مقاله سعی کردیم لذیذ ترین غذا های خیابانی ترکیه را به شما معرفی کنیم. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم در سفر خود به استانبول قدم زدن در هیاهوی مردم این شهر را فراموش نکنید. تیم های تور در تمامی ساعات شبانه روز آماده رزرو تور آنلاین استانبول می باشند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *