فم تور، تورهایی با جنبه های مختلف

فم تور مقبره کوروش

در زبان خارجی فم تور به صورت Fam trip نوشته می شود که Fam به معنای آشنایی است و trip به معنای سفر ارزان و رایگان است. این سرویس از سوی شرکت های هواپیمایی، برای برگزار کنندگان تور و شرکت های حوزه گردگشری برای شهر های مختلف و کشور های مختلف ارئه می شود. از افردای مانند: فعالان صنعت گردشگری، عکاسان، روزنامه نگار ها، بلاگر ها، مشاوران سفر، لیدر های تور به فم تور ها دعوت می شوند که راه حلی عالی برای معرفی آژانس ها مسافرتی و شهر های گردشگری است که تور خود و کسب و کار خود را بهتر کنند.

فم تور، تور آشنا سازی

مزایای تور های آشنا سازی

اقتصاد کشور های خلیج فارس در گذشته مبتنی بر نفت بوده است، اما امروزه این سیاست تغییر کرده و درآمد های نفتی به درآمد های گردشگری تغییر مسیر داده. که ایران از این کشور ها مستثنا نیست.

تورهای آشنا سازی به منظور جنبه آموزشی، آگاه سازی، درآمد زایی برگزار می شوند. این طرح به تازگی در ایران شکل گرفته است، و هزینه های آن توسط بخش خصوصی تامین می شود. اما سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران از این طرح حمایت کرده و شیوه نامه ای برای این طرح ارائه داده تا فم تور ها هدفمند برگزار شوند.

مزایای فم تور

چرا باید به فم تور ها اهمیت داد؟

تولید محتوا: فم تور ها راهی مناسب برای تولید اثر محتوایی است، که این را در هر فضایی می توانند منتشر کنند. معمولا تولید محتوا برای آزانس ها باعث افزایش رزرو تور، رزرو تور ارزان قیمت، رزرو هتل، می شود.  همچنین مسافرانی که قصد سفر دارند از طریق نظراتی که به تور آشنا سازی ها رفتند می توانند با آن مکان و تور خود آشنا شوند.

الهام گرفتن: تور های آشنا سازی به گردشگران این امکان را می دهد، تا باعث آشنایی با روش های جدید موقعیت شغلی خود می شوند. و در بسیاری از موارد باعث ارتقای کسب و کار خود می شوند.

اهمیت به فم تور ها

تجارب سفر: افرادی که به فم تریپ می روند توانایی این را دارند که به کسانی که قصد دارند رزرو تور انجام دهند، در همه زمینه ها کمک کنند و به آنها پیشنهاد هایی دهند که باعث شود گردشگران از سفر خود لذت ببرند.

برای رزرو تور تهران به سایت hitour24 مراجعه بکنید.

مشکلات فم تور ها در ایران

اخیرا در کشورمان ایران فم تور های بسیاری برگزار شد مانند: تور آشنا سازی همدان و کرمانشاه که انتقاد های زیادی به آنها شد. علاوه بر مسائل جاذبه های گردشگری باید زیر ساخت های آنها هم مناسب باشد، وضعیت هتل، رفتار پرسنل گردشگری، سیستم رزرواسیون، وسایل حمل و نقل و…، از جمله این موارد هستند.

معایب فم تور

آژانس های هواپیمایی معمولا افرادی را انتخاب می کنند که در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند، اما این معیار اشتباه است و می توانند از متخصصان و کارشناسان در زمینه تور استفاده کنند.

آموزش عوامل تور مانند راننده ها، هتلداران پرسنل و…، که باید بر رویش تمرکز شود، و باعث نقطه قوت شود.

رزرو هتل در فم تور

آژانس های مسافرتی هتل های مناسبی را در تور آشنا سازی در اختیار مسافران میذارند. تا مسافران فم تور تجربه خود را با مسافران رزرو تور، یا افرادی که می خواهند رزرو هتل انجام دهند به اشتراک بگذارند.

رزرو هتل و فم تور

حرف آخر

به سفر های فم تور افراد زیادی می روند تا آموزش ببینند، با مسائل جدید آشنا شوند، تبلیغات انجام دهند، محتوای جدید برای شرکت مسافرتی تولید کنند و…، فم تور مانند یک مسابقه بین شرکت های مسافرتی است تا هر کدام بهترین توانایی خود را در غالب یک تور به مسافران ارائه کنند.

یک دیدگاه

  1. با وجود اینکه خیلی از موارد فرهنگی هنور داخل ایران جا نیفتاده ولی با این حال خیلی آژانس های گردشگری دارن خوب عمل میکنن و تور هایی مثل تور کیش و تور قشم و تور تهران رو هدف آشنایی و تفریح رو ارائه میکنن

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *