فشم تهران ، طبیعت چهارفصل

فشم تهران

شهرستانی خوش آب و هوا در شمال شرقی پایتخت ایران وجود دارد که آن را فشم صدا می زنند. فشم جز مناطق ییلاقی و بکر و سرسبز تهران است که بسیار زیبا و خوش آب و هوا است. این شهر زیبا فاصله چندانی تا تهران ندارد و مردم برای گشت و گذار در طبیعت و اوقات فراغت راهی این روستا می شوند. چند سالی است که مسافران زیادی از پایتخت و استان های دیگر به این شهر می روند، به همین دلیل امکانات رفاهی تفریحی زیادی را برای مسافران فراهم کرده اند.

فشم حوالی تهران

همه اهالی تهران با نام شمیرانات و 4 بخش تجریش، فشم، لواسان، شمشک آشنا هستند. فشم 25 کیلومتر از تهران فاصله دارد وجزء منطقه شمیران می باشد. بومیان آن منطقه آنجا را اوشون فشم می گویند و زبان محلی آنها دیلمی می باشد.

فشم حوالی تهران

مکان های دیدنی فشم تهران

به دلیل این که فشم در منطقه کوهستنانی البرز واقع شده، دارای آبشار ها بزرگ و دشت های سر سبز می باشد که چند مورد را می خواهیم معرفی کنیم.

آبشار لاوان

این آبشار 12 کیلومتر از منطقه فشم فاصله دارد، و در محلی به صورت دره ای قرار دارد. علاوه بر دیدن آبشار در این منطقه می توانید به قله 4200 متری صعود کنید، و از نوشیدن آب معدنی چشمه های آن منطقه لذت ببرید.

 آبشار لاوان فشم تهران

آبشار لارمحله

این آبشار در 13 کیلومتری شرق فشم تهران قرار دارد.و چون در منطقه ای 4 فصل قرار دارد امکان رفتن به آنجا به صورت همیشه میسر است. این آبشار از کوه کاسونک سر چشمه می گیرد.

دشت جانستون

دشت جانستون جز زیباترین خوش آب و هوا ترین دشت های منطقه است. برای رسیدن به این دشت شیب تندی وجود دارد ولی ارزشمند است که به این از این منطقه و بکر و زیبا دیدن کنید.

برای رسیدن به این منطقه می توانید از دو روستای زایگان و روستای لالون رد بشوید تا به دشت جانستون برسید. این مسیر طولانی تر است ولی به دلیل امکانات رفاهی که در میان راه وجود دارد این نگرانی را از بین برده. مسیر دیگری که برای رسیدن به دشت جانستون باید طی کرد بعد از گذشت از روستای زایگان حرکت به سمت روستای آبینک است. منظره و هوای این منطقه بهتر است ولی مسیر سخت تری است نسبت به قبلی است.

 دشت جانستون فشم تهران

پیست اسکی دربندسر

منطقه فشم تنها در فصول بهار، پاییز و تابستان محدود و زیبا نیست، این منطقه در فصل زمستان هم زیبایی خود را دارد. یکی دیگر از تفریحات فشم تهران پیست اسکی دربندسر است و از اواسط آذر تا اواخر فروردین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران استفاده می شود.

پیست اسکی دربندسر فشم تهران

اقامتگاه های فشم تهران

به دلیل جاذبه های زیاد و دیدنی منطقه فشم تهران سفر به این منطقه و دیدن آنها هم برای مردم استان تهران و هم دیگر استان ها جذاب است. و اگر بخواهید همه آنها را کنار هم ببینید به چند روز زمان نیاز دارید. پیشنهاد می کنید برای رزرو تور تهران و رزرو هتل در نزدیکی منطقه فشم به رزرواسیون “های تور” بروید. یکی از هتل های نزدیک به این منطقه هتل میگون است. از نظر موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی جزء بهترین ها در این منطقه است. چشم انداز این هتل ویو کوه و دشت است.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *