غار نمکدان قشم ، طولانی ترین غار نمکی دنیا بیشتر

جزیره قشم جزو یکی از جزایر پرطرفدار در کشور می باشد، که هر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جذب می نماید. مراکز طبیعی و گردشگری بی شمار موجود در این جزیره موجب شده تا این جزیره از محبوبین بالایی در بین مسافران واقع شود. با مقاله درباره غار نمکدان قشم، طولانی ترین غار نمکی دنیا بیشتر بدانیم با ماه همراه باشید تا قبل از رزرو تور قشم درباره این مکان اطلاعاتی کسب نمایید.

غار نمکدان قشم

قبل از رزرو تور قشم با نزدیک شدن به غار نمکدان قشم می توانید از زیبایی رگه های نمکی که بر دیواره های غار شکل گرفته بهره مند شوید. برای دسترسی به این کوه نمکی می توانید در 90 کیلومتری جزیره قشم به تماشای این جاذبه طبیعی مشغول شوید. همچنین برای دسترسی و مشاهده استالاکتیک های موجود در بخش انتهایی غار به دلیل نبود نور کافی و تاریک بودن آن بهتر است چراغ قوه به همراه داشته باشید.

در سقف این غار شما می توانید از تماشای قندیل های بلور و مرمری موجود در آن لذت ببرید. در رزرو تور قشم اگه قصد بازدید از این مکان طبیعی جذاب را دارید بهتر است با کسی که با این منطقه آشنا است از این مکان دیدن نمایید.

معرفی طولانی ترین غار نمکی دنیا

در سفر به قشم برنامه ریزی برای بازدید از طولانی ترین غار نمکی دنیا می بایست جزو اولویت های شما قرار بگیرد زیرا تماشای منظره ی فوق العاده طبیعی موجود در این غار خالی از لطف نخواهد بود. قندیل های موجود در این غار به دلیل جذب رطوبت موجود در جزیره و نفوذ آن رطوبت درون غار بوده که موجب چکیده شدن آب نمک اشباع شده و باع شکل گیری قندیل ها می شود.

چشمه آب نمک موجود در دل این غار یکی دیگر از جاذبه های موجود در طولانی ترین غار نمکی دنیا به شمار می آید. در ادامه مقاله درباره غار نمکدان قشم، طولانی ترین غار نمکی دنیا بیشتر بدانیم، شما در بازدید از این منطقه با خاک های نسوز یا گل اخرا در این منطقه نیز برخورد خواهید داشت که می توانید در بخش چشمه رنگی سرخ این منطقه آن را بیابید. طول 6400 متری این غار موجب شده تا دانشمندان این غار را در دسته ی طولانی ترین غار های نمکی دنیا قرار دهند.

خواص دارویی غار نمکی قشم

شما در غار نمکی قشم علاوه بر جلوه از زیبایی های عظمت خداوندی می توانید از دید دارویی نیز به این جاذبه طبیعی نگاه بیاندازید. نمک هایی که درون این غار به صورت طبیعی تولید می شوند با دارا بودن خواص درمانی بالا در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. قدمت بالایی این غار توسط اطلاعاتی که زمین شناسان بر روی نمک های موجود در آن به دست آورده اند به 570 میلیون سال قبل بر می گردد.

غار نمکی قشم جزو ثروت ملی کشورمان به شمار می آید، که می بایست مسافران و گردشگرانی که هر ساله عزم بازدید از این منطقه زیبا را دارند در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشند. با رزرو تور قشم و اقامت در بهترین هتل های قشم می توانید برای بازید از این منطقه طبیعی دیدن نمایید.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *