غار خربس ، غاری قدمت دار در قشم

غار خربس

شاید کمتر کسی درباره این غار خربس قشم شنیده باشد، چون معمولا این غار، زیبایی خاصی برای گردشگران ندارد. اما غار خربس، جزء پدیده های طبیعی جزیره است که در 15 کیلومتری قشم و نزدیک روستای خوربس قرار دارد.

تاریخچه غار خربس

قدمت این غار ها به دوره مادها می رسد، و ادامه چین خوردگی رشته کوه زاگرس است. به دلیل این که ساختار غار شباهت زیادی به دخمه های آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر، اهواز و شوشتر دارد. ارتفاعات دیواره کوه به 20 تا 30 متر می رسد. این غار ها با وجود عوامل طبیعت و بشر به وجود آمده است، که همین باعث جذابیت غار می شود. موقعیت کوهستانی آن به طوری است که منظره دریای خلیج فارس را دارد و غار خربس رو به دریا واقع شده است، به همین دلیل معتقدند در گذشته این مکان پرستشگاه آناهیتا، خدای آب بوده است.

غار خربس نقاشی دیوار ها

فرضیه دیگه ای وجود دارد که در گذشته ممکن است، برای پناه گرفتن سالمندان و کودکان و زنان از دست دزدان دریایی باشد و مردان جوان در مقابل آنها مقاومت کنند.

امکانات منطقه غار خربس

چند سال اخیر به دلیل رونق گردشگری در سمت روستای خربس رسیدگی زیادی به محیط اطراف شده است.

  • فروشگاه های مختلف مملو از خوراکی و صنایع دستی
  • پارکینگ مخصوص پارک ماشین
  • محوطه سازی در اطراف غار
  • سرویس بعداشتی
  • نمازخانه

 

 

غار خربس تور قشم

جاندارانی که در نزدیکی غار هستند

مردم محلی که در نزدیکی غار خربس در ارتفاعات بلند آن، یک جفت عقاب ماهی گیر زندگی می کنند. این جفت جزء گونه های نادر است و هر چند وقت یکبار تخم گذاری می کنند. در غار های بخش پایین تر خفاش های دم موشی زندگی می کنند، و محققان درباره این خفاش ها می گویند، نسلشان در حال انقاض است. اما در غار خربس در امینت هستند.

هتل نزدیک غار

اکثر هتل ها در جزیره قشم هستند و فاصله تا غار کمی زیاد است، مانند: مجتمع ایران زمین قشم، هتل بوتیک ایرمان، هتل آرتا و …، اما هتلی در نزدیکی غار خوربس قرار دارد که 900 متر فاصله دارد، به نام هتل ساحل طلایی قشم که نسبتا هتل مناسبی برای اقامت است.

ساعات بازدید از مجموعه

برای بازدید از این مجموعه میتوانید از ساعت 8 صبح تا 5 عصر به آنجا بروید. بهای بلیط آن دو هزارتومان است.

غار خربس بزرگترین غار جزیره

رزرو تور قشم

اگر قصد رزرو تور قشم را دارید، می توانید دیدن از غار خربس را هم همراه با تور خود دریافت کنید. تور های قشم به دلیل زیاد بودن جاذبه های گردشگری قشم طولانی مدت هستند و دیدن از غار خربس هم جز همین جاذبه های گردشگری است. برای رزو تور قشم می توانید به رزرواسیون hitour24 مراجعه کنید.

2 دیدگاه

  1. تور قشم رو من فقط بخاطر رفتن به جنگل حرا خریدم . و لحظه آخری هم بود با قیمت مناسب. واقعا جنگل حرا خیلی زیباست و ی عالمه هیجان داره رفتن به اونجا . واقعا توضیه میکنم تور لحظه اخری قشم رو بخرین و اونجا رو ببینید

  2. چه جالب مرسی که این مقاله خوب رو نوشتید. من نمیدونستم .کسی رفته این مکان رو از نزدیک بازدید کرده باشه؟/؟ تور لحظه آخری قشم هم دارید؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *