5 شهر معروف ترکیه ، از زیباترین تا مهم ترین

5 شهر معروف ترکیه

اولین مقصد خارجی برای شهروندان ایرانی قطعا ترکیه است. تریکه در سال های اخیر هزینه ها زیادی برای شهر های گردشگر پذیر خود کرده است. ترکیه علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگ غنی اش، سواحل بسیار زیبا، سوغاتی و خوراکی های بسیار خوشمزه، مردم مهمان نواز و… دارد. در این مقاله قصد داریم چند 5 شهر معروف ترکیه را معرفی کنیم.

شما می توانید از طریق سایت hitour24، تور خود را به شهر های ترکیه رزرو کنید.

استانبول

یکی از مهم ترین مراکز گردشگری در ترکیه، شهر پر طرفدار استانبول می باشد که در بین 5 شهر معروف ترکیه قرار گرفته است. در سال 2010 استانبول لقب پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص داد، به همین دلیل شهرت این شهر در سطح جهانی چندین برابر شد. استانبول منبع جاذبه های گرشگری تاریخی و فرهنگی و مراکز خرید برند های مطرح و معروف دنیا است که شما می توانید با رزرو تور استانبول از آنها بازدید کنید.

شهر معروف ترکیه استانبول

آنتالیا

اگر به فکر لذت و تفریح در یک کشور خارجی هستید بهترین مقصد شما، آنتالیا است. این شهر ساحلی به جاذبه های طبیعی، و سواحلش معروف است. ترکیه در سال های اخیر هزینه های زیادی بر روی این شهر توریست پذیر کرده است که شما می توانید با رزرو تور آنتالیا از آنها بازدید کنید.

شهر معروف ترکیه آنتالیا

بدروم

لقبی که گردشگران به جزیره بدروم داده اند، سرزمین آب های ابدی است. به خاطر سواحل زیبا و تفریحات آبی اش است. این جزیره زادگاه تاریخ نویس معاصر یونانی هرودوت است. این جزیره علاوه بر سواحل زیبایش آثار تاریخی مهمی هم دارد مانند: قلعه سنت پیتر، آرامگاه هالیکارناسوس، خلیج بارداکچی و…، اینا بخشی از زیبایی های این جزیره است بخش عظمی از جاذبه این جزیره در بازار های سنتی آن نهفته است.

وان

نزدیک ترین شهر توریستی ترکیه به کشور ایران است. وان ترکیه جز مقاصد ارزان برای سفر خارجی است. میتوانید با مراجعه به سایت hitour24 از امکانات و خدمات رزرو تور وان مطلع شوید. برخی جاذبه های گردشگری شهر وان شامل: شهر قدیمی وان، موزه وان، دریاچه وان، سنگ نوشته خشایار شاه، و… است.

آنکارا

یکی دیگر از مقاصد ارزان کشور ترکیه  شهر آنکارا است. آنکارا یک شهر اقتصادی برای کشور ترکیه محصوب می شود اما جاذبه های بسیار زیبایی هم برای گردشگری دارد که معروف ترین آنها که با رزرو تور آنکارا از آن بازدید می کنید، شامل: مقبره آتاتورک، دریاچه گولباشی، موزه تمدن، کوه الما داغ و…. است.

شهر معروف ترکیه آلانیا

آلانیا

در بین شهروندان کشور ترکیه یکی از شهر ها معروف برای گردشگری آلانیا است. رسم دارند ترک ها که جمعه ها را در آلانیا باشند. این شهر جز شهر های شلوغ و پر جنب و جوش کشور ترکیه است. و قدمت تاریخی بسیار طولانی دارد. برخی جاذبه های گردشگری این شهر شامل: غار داملاتاش، قلعه قدیمی، ساحل کلئوپاترا و… است.

شهر معروف ترکیه آلانیا

ازمیر

ازمیر یکی از بهترین شهر های مرزی بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است که در غرب ترکیه قرار دارد. در این شهر تعطیلات آرام خوشی را تجربه می کنید. جمعیت زیادی مانند آلانیا ندارد، و مردم بسیار خون گرمی دارد. چند مکان گردشگری این شهر مانند: باغ وحش ازمیر، پارک آبی، جزیره یاسیکا، موزه آتاترک و… است.

سخن آخر

تمامی شهر های ترکیه از کوچک ترین تا بزرگترین بریا شما خاطراتی زیبا را ثبت می کنند، در این مقاله چندتا از معروف ترین هارا به شما معرفی کردیم تا برای سفر به آن ها به مشکل نخورید. شما می توانید با رزرو تور استانبول یا رزرو تور آنتالیا یا به هر شهر ترکیه سفر کنید و از جاذبه های گردشگری آن جا دیدن کنید.

یک دیدگاه

  1. به نظر من استانبول بیشتر برای زندگی کردن بهتره و آنکارا برای گردش. چون استانبول خیلی جای گردشی کم داره

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *