شرایط جدید سفر به ترکیه در دوران کرونا

شرایط جدید سفر به ترکیه در دوران کرونا

سفر به ترکیه در هر زمانی محبوبان خود را دارد و هیج دلیلی باعث لغو شدن پرواز ها به کشور ترکیه نخواهد شد. کرونا بیماری همه گیر جدید جهان، نوع سفر ها را تغییر داده است، اما نتوانسه آن ها را لغو کند. در این پست می خواهیم درباره شرایط جدید سفر به ترکیه در دوران کرونا حرف بزنیم و قوانین جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط جدید سفر به ترکیه در دوران کرونا

قبل از سفر باید تست بدهید…

72 ساعت قبل از سفر خود باید تست کرونا بدهید برگه جواب تست شما باید نسخه انگلیسی باشد و حتما مهر آزمایشگاه داشته باشد در غیر ین صورت این تست نامعتبر است. با آمدن نوع جدید ویروس کرونا که به دلتا معروف است، کشور ترکیه از مسافران بنگلادش برزیل، افریقای جنوبی، هند و…. خواسته بعد از تست کرونا خود 14 روز قرنطینه در مکان های مخصوص داشته باشند و بعد می توانند وارد شهر بشوند.

پروتکل ها باید در ترکیه انجام شود…

استفاده از ماسک در محیط های تجمعی لازم و قانون است، در صورت دیده شدن افراد بدون ماسک جریمه خواهند شد. نکته مهم ساعت های کاری هستند که تغییر کرده اند:

  1. مراکز خرید از 10 صبح تا 8 شب باز هستند.
  2. تردد در شهر از ساعت 5 صبح تا 9 شب فراهم است.
  3. مراکز دولتی کشور ترکیه از 10 صبح تا4 بعد از ظعر فعالیت دارند.
  4. مراکز تفریحی ورزشی سینما سالن های شنا تعطیل هستند.
  5. افراد بالای 65 سال و زیر 18 سال امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند.
  6. روز های تعطیل هم قرنطینه بر قرار است.
  7. رستوران و کافه ها فعالیت بیرون بر دارند.
  8. توریست ها از محدودیت ها اعلام شده معاف هستند.

شرایط جدید سفر به ترکیه

دولت ترکیه برای امنیت کشور خود درسیاست هایی را نظر گرفته است. بعد از انجام تست کووید افراد دارای یک کارت هستند که در مراکز خرید و در شهر آن  را از شما می خواهند. در صورت نداشتن کارت صحت سلامت نمی توانید وارد اماکن عمومی بشوید اگر می خواهید این کارت را دریافت کنید، باید به لینک بروید و این نرم افزار را دانلود کنید. این نرم افزار کد 10 تا 12 رقمی به شما میدهد و شما به راحتی می توانید در این کشور به اماکن عمومی بروید.

یکی دیگر از قوانین ورود به این کشور دادن مشخصات دقیق از خود و محل اقامت می باشد تا در صورت ورود مشکل دولت ترکیه به مشکل بر نخورد.

در آخر …

با توجه به شرایط جدید سفر به ترکیه ،اگر قصد سفر به ترکیه را دارید حتما از صحت سلامت بدن خود مطمئن شوید و کارت صحت سلامت خود را تهیه کنید تا در این کشور به مشکل بر نخورید. برای رزرو تور استانبول به سایت های تور مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *