سوغات جزیره کیش ، اصلی ترین سوغاتی های کیش کدام اند؟

سوغاتی‌های جزیره کیش

ایرانی‌ها افرادی با احساس و اجتماعی هستند. زمانی که یک ایران به مسافرات می‌رود به عنوان یادبود برای افرادی که دوستشان دارد هدیه می‌آورد. این هدیه یا تحفه‌ای که مسافران از شهر مقصد برای عزیزان خود تهیه می‌کنند سوغاتی نام دارد. هر شهر یا بهتر است بگوییم هر منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنیم یکسری محصولاتی معروف و بومی دارد که سوغات آن خطه محسوب می‌شود. اطلاع از این کالاها قبل از سفر بخشی از فعالیت‌های لازمه است. جزیره کیش از آن دست نقاط گردشگری و توریستی لاکچری ایران می‌باشد. مردم زیادی هر ساله اقدام به رزرو تور کیش می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، برای اطلاع از سوغات جزیره کیش با ما همراه باشید.

با رزرو تور در آژانس مسافرتی “های تور” امکان شرکت در تور ارزان قیمت و تور لحظه آخری فراهم خواهد بود. رزرواسیون ما انواع تورهای داخلی و خارجی را با بهترین قیمت در دسترس مسافران قرار داده است.

رزرو تور جزیره کیش

سوغات جزیره کیش را بشناسید!

جزیره کیش یکی از زیباترین و منحصر به فردترین نقاط کشور است. موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی همگی بر زندگی کیشوندان تاثیر می‌گذارد. تمامی مواردی که گفته شد نیز تاثیری مستقیم بر فرهنگ، زبان، خوراک، پوشاک، آداب و رسوم و خلاقیات دارد. سوغات این منطقه نیز تحت تاثیر آنچه گفته شد بسیار متفاوت با دیگر نقاط کشور است. با خرید سوغات برای عزیزان به آنان نشان دهید که چقدر برای شما عزیز هستند.

سوغاتی‌های جزیره کیش عبارتند از:

  • ماهی، میگو و لابستر
  • انواع قهوه وشکلات
  • مرکبات و خرما
  • ادویجات کیش
  • صنایع دستی
  • پوشاک
  • حنا

ماهی، میگو و لابستر کیش

ماهی از سوغات کیش

کیش جزیره‌ای کوچک در وسط دریای زیبای خلیج فارس است. در این جزیره دیدنی غذاهای دریایی جایگاهی ویژه دارند. یکی از فعالیت‌های اصلی مردمان این منطقه صید ماهی و دیگر آبزیان دریایی است. گونه‌های دریایی جزیره کیش به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود و در دنیا حرف اول را می‌زنند. همانطور که می‌دانید ماهی‌ و میگو خواص زیادی دارند و بسیار خوشمزه هستند. شما می‌توانید با باکس‌های بسته بندی حاوی یخ این سوغات ویژه را به عزیزانتان هدیه دهید.

انواع قهوه و شکلات کیش

قهوه از سوغات جزیره

غیر ممکن است وارد فروشگاه یا مرکز خریدی در کیش بشوید و مغازه‌های قهوه و شکلات فروشی را نبینید. به دلیل آن که کیش منطقه‌ آزاد است انواع شکلات و قهوه خارجی به قیمت مناسب عرضه می‌شود. قهوه اسپرسو، ترک و قهوه سبز، کاپوچینو، کافی میکس، لینت، نوتلا، نسکوئیت، الیت، فراگاتا و انواع شکلات را می‌توانید در بسته بندی‌های زیبا به عنوان سوغاتی‌های جزیره کیش خریداری کنید.

مرکبات و خرما کیش

خرما از سوغاتی‌های کیش

جزیره کیش به دلیل آب و هوای گرم و مرطوبی است. این شرایط مناسب برای پرورش و کاشت انواع مرکبات می‌باشد. اگر به کیش سفر کنید شاهد انواع درختان نخل می‌شوید. تنوع خرما نظیر رطب، خشک، معمولی و… بسیار زیاد است. خرمای اصل و تازه نیز یکی بهترین سوغات این جزیره است. چیپس، شیره وعسل از سری فراوارده‌های خرما می‌باشند.

ادویجات کیش

ادویه سوغات کیش

جنوب ایران مرکز ادویه‌های اصیل و خوش عطر است. غذاهای جنوبی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شوند. تنها وجه متمایز کننده غذاهای جنوبی استفاده از چاشنی یا ادویه است. عطر و طعم غذاهای جنوبی تا سال‌ها زیر زبان شما خواهند ماند. بنابراین برای ادویجات جنوبی برای هدیه و خرید شخصی یک انتخاب فوق العاده می‌باشد. جوز هندی، دارچین، میخک، فلفل سیاه، بادیان، زیره، زنجبیل و… از ادویه‌های کیش هستند.

صنایع دستی کیش

صنایع دستی جزیره کیش

هر شهری با توجه به فرهنگ و شرایط اقلیمی خود صنایع دستی مخصوصی دارد. صنایع دستی یکی از سوغاتی‌های جزیره کیش است که محبوبیت زیادی بین مسافران دارد. بومیان به خصوص زنان ساکن کیش با استفاده از پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی انواع زیورآلات، تزئینی، آینه و… را می‌سازند. پارچه‌های سوزن دوزی شده، محصولات حصیری، گیلم و کوزه‌های سفالی نیز از دیگر صنایع دستی این مرز و بوم است.

پوشاک کیش

پوشاک از سوغاتی‌های کیش

همانطور که گفته شد کیش منطقه‌ای آزاد است. واردات پوشاک کشور از دو جزیره کیش و قشم نیز وارد می‌شود. شما می‌توانید انواع پوشاک را از برندهای معتبر دنیا به قیمت ارزان‌تری تهیه کنید. کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و کودکانه در فروشگاه‌های بزرگ کیش به چشم می‌خورد. البته در سال‌های اخیر اکثر پوشاک جزیره کیش به دلیل برند بودن قیمت زیادی دارند. اما در میان آن‌های کالاهای ارزان و غیر برند نیز برای انواع سلایق موجود است.

حنا کیش

حنابندان یکی از رسوم اصلی مناطق جنوب کشور است. با گذشت زمان نیز این رسم زیبا هنوز پا برجاست و مردمان این خطه از نقش حنا نیز بهره می‌برند. حناهای آماده و نیمه آماده در رنگ بندی متنوع با نقش و شابلون‌های خاص یکی از ارزان‌ترین سوغات جزیره کیش می‌باشند.

در صورتی که قصد سفر به جزیره کیش را دارید می‌توانید با مراجعه به وبسایت “های هتل” برای رزرو هتل در کیش اقدام کنید.

یک دیدگاه

  1. اکثرا وقتی میرن کیش لباس و خوراکی بیشتر به عنوان سوغاتی میارن. واقعا کیفیت لباس های اونجا عالیه.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *