راهنمای سفر به استانبول

استانبول

استانبول شهر توریستی خوش آب و هوا امروزه خواهان زیادی پیدا کرده است و کم پیش می آید، صندلی هواپیما خالی در این کشور فرود بیاید. اگر شما قصد سفر به ترکیه را دارید، به شما پیشنهاد می کنم همراه این پست باشید تا از جاذبه های گردشگری تا مکان های مهم ترکیه آشنا بشیم و سفر خوب راحت و لذت بخشی را تجربه کنید.

استانبول

آب و هوای مدیترانه ای استانبول

به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر استانبول، اب و هوای متعددی را تجربه می کنید. در این شهر شما می توانید شاهد آب و هوای مدیترانه ای گرمسیری اقیانوسی باشید. گرم ترین ماه در این شهر “24” درجه سانتی گراد است و سرد ترین ماه هم “6” درجه سانتی گراد است.

استانبول

در چه فصلی به استانبول سفر کنیم؟

سفر به ترکیه در همه ماه ها دارای جذابیت خاصی است وطرفداران به خصوصی را جذب کرده است. اما بهترین زمان برای سفر به کشور توریسیت ترکیه بهار و پاییز است. اگر شما محصل نسیتید و یا بچه در حا تحصیل ندارید، این دو فصل را برای سفر انتخاب کنید. سفر در بهار دارای ویژگی های خوب است. در این فصل حراج های نوروزی زیاد شده اند و سفر به این کشور بسیار به صرفه است. از طرفی دیگر میزان بارش در ترکیه کم شده است و شما در این فصل میتوانید همه مکان های دیدنی ترکیه را با خیال راحت ببینید.

استانبول

اما اگر قصد سفر در پاییز را دارید، سعی کنید که برنامه خود را به نیمه اول موکول کنید، تا از سرمای ترکیه به دور باشید. در این فصل گرمای هوا کاسته شده و نسیم های لذت بخش روانه کوچه های استانبول شده اند. قدم زدن در کنار ساحل های استانبول، خوردن قهوه در فضای باز خارج از لطف نیست. سفر در این فصل میتواند خاطرات به یاد ماندنی در ذهن شما ثبت کند.

رزرو هتل در ترکیه

بعد از انتخاب فصل برای سفر، بهتر است آماده رزرو هتل در استانبول بشوید. در این بخش چند هتل خوب را در ترکیه به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل اوِسِن هتل 3 ستاره و محبوب استانبول

هتل اوِسِن که جز هتل های سه ستاره است، بسیار در بین گردشگران بسیارمحبوب است. این هتل امکانات خوبی نظیر: اینترنت رایگان، صبحانه بوفه ،خدمات حمل و نقل درون شهری میباشد. یکی از مزیت های این هتل نزدیکی با اماکن تفریحی مانند: مسجد ایاصوفیه، اسکله امینونو می باشد. اگر می خواهید از این مکان بازدید کنید فقط کافی است چند دقیقه پیاده روی کنید.

استانبول

هتل اوسن استانبول

هتل اوران و خدمات بینظیر

هتل اوران، یکی از هتل های 4 ستاره شهر استانبول است. این هتل امکاناتی نظیر: حمام ترکی، سونا، فیتنس، سالن زیبایی، مرکز ماساژ بوده است. در این هتل صبحانه ها به صورت بوفه سرو می شود و اینترنت پرسرعت و تهویه هوا هم از دیگر امکانات این هتل است. این هتل 4ستاره استانبول به اماکنی نظیر: مسجد آبی، گرند بازار بسیار نزدیک می باشد و شما می توانید به راحتی به بازدید این اماکن بروید.

استانبول

استانبول

هتل پاراپلاس هتلی لوکس

هتل پارا پلاس از دسته هتل های لوکس استانبول به شمار می اید. همانطور که گفتیم هتل های لوکس امکانات فوق الهاده ای را هم ارائه می دهد. اتاق های بزرگ این هتل 5 ستاره از معماری اروپایی و عثمانی استفاده شده است. منظره اتاق های این هتل رو به شهر است. منو رستورانی این هتل غذاهایی از کشور های ایتالیا، فرانسه و ترکیه را طبخ می کند. در نزدیکی این هتل موزه پرا برج گالاتتا و خیابان استقلال قرار دارد.

استانبول

استانبول

شکم گردی در خیابان های استانبول

قدم زدن در شهری که به کباب های خوشمزه چای ذغالی حتما خاطره ای به یاد ماندنی برای ما به جای میگذارد. در این بخش می خواهیم چند غذای کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم و به شما پیشنهاد می دهیم، حتما این غذا ها را بچشید.

بورک

بورک بیشتر در وعده صبحانه سرو می شود. بورک خمیری نازک است که فیلینگ پنیر و سبزی های مختلف دارد. شما هم برای صبحانه می توانید بورک سفارش بدهید و بورک را بچشید.

استانبول

لهمجون

لهمجون یا پیتزای ترکی از گوشت چرخ شده تهیه می شود، طعم این پیتزا با تمامی پیتزا ها فرق می کند. اگر تصمیم به خوردن این غذا کردید، حتما در کنارش یک لیوان دوغ ترکی هم بگیرید ترکیب این دو می تواند یک خاطره خوب برای شما بسازد.

استانبول

اسکندر کباب

اسکندر کباب از غذاهای پر طرفدار و قدیمی ترکیه می باشد. این غذا گوشت های نازک با چربی گوسفند است. در این غذا از گیاهان معطر محلی و ادویه های مخصوص استفاده می کنند، به همین دلیل این غذا بسیار خوش طعم و لذیذ است.

استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

برج گاتالا

برج مسیح که به برچ گاتالا معروف است. برج سازه ای از جنس سنگی است. این برج نه طبقه دارد که اگر به طبقه نهم بروید، استانبول را زیر پای خود حس می کنید. هزینه بازدید از این برج 10 لیره است.

استانبول

برج دختر

برج دختر که به نوعی از نمادهای ترکیه شمرده می شود. نام های دیگری مانند دامالیس هم دارد. این برج برای هزار سال پیش است. ارتفاع این برج به 23 متر می رسد و جنس این برج از بتن است .

در مقاله ای دیگر به صورت کامل درباره این برج حرف میزنیم.

استانبول

موزه شکلات

هدف از تاسیس این موزه شکلاتی جمع کردن انواع شکلات و نشان دادن آن در قالب یک اثر هنری بوده است. از عمر این موزه بیشتر از 60 سال می گذرد و با گذشت زمان جمعیت بیشتری را مجذوب خود کرده است.

استانبول

پارک مینیاتوری

اولین پارک مینیاتوری جهان است، که حدود 123 اثر تاریخی را دارد. به شما پیشنهاد می دهیم، بازدید از این پارک را فراموش نکنید. در این پارک شما می توانید تمامی مکان های ترکیه را مثل برج گاتالا مسجد سلطان احمد را ببینید. جنس این سازه ها فایبر گلاس است تا در برابر حوادث طبیعی ماندگار باشند. هزینه ورود به این پارک 10 لیر است

استانبول

در آخر …

در این پست سعی کردیم راهنمایی کامل برای سفر به ترکیه را برای شما اماده کنیم. امیدوراریم این پست برای شما مفید باشد و در هنگام سفر به ترکیه با اگاهی سفر کنید. اگر برنامه ریزی کردن در سفر برای شما سخت است و ممکن است نتوانید به تمام قسمت های ترکیه سر بزنید، حتما به سراغ رزرو تور استانبول بروید .

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *