جاهای دیدنی نزدیک حرم برای هر سلیقه

جاهای دیدنی نزدیک حرم

در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی نزدیک حرم را به شما معرفی کنیم. لازم است بدانید قطب گردشگری شهر مشهد تنها مختص به حرم امام رضا(ع) نمی‌باشد. درست است که نگین درخشان شهر مشهد، وجود مبارک بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌هاست، اما خالی از لطف نیست که گردشگران و توریست‌هایی که به مشهد سفر می‌کنند در کنار زیارت از این جاذبه‌های دیدنی و زیبا این شهر دیدن کنند. در داخل، خارج و اطراف شهر مشهد مملو از مکان‌های دیدنی تاریخی و طبیعی چشم نواز است. پس با آژانس مسافرتی “های تور” همراه باشید تا جاهای دیدنی نزدیک حرم را بهتر بشناسید.

جاهای زیبای نزدیک حرم

جاهای دیدنی نزدیک حرم

آیا می‌دانید هدف از آن که در این مطلب به طور اختصاصی به مکان‌های دیدنی اطراف حرم اشاره می‌شود چیست؟ پاسخ بسیار ساده است. به آن دلیل که بیشتر توریست‌ها و گردشگران شهر مشهد به دنبال رزرو هتل در نزدیکی حرم هستند. اقامت در نزدیکی حرم این امکان را به مسافران می‌دهد که به طور مرتب به زیارت آقا امام رضا(ع) شرفیاب شوند. با ما همراه باشید تا در کنار زیارت، برنامه سیاحتی داشته باشید.

جاهای دیدنی نزدیک حرم عبارتند از:

  • مسجد گوهرشاد مشهد
  • مقبره شیخ بهایی مشهد
  • موزه استان قدس رضوی
  • آرامگاه نادرشاه افشار
  • گنبد سبز و گنبد خشتی
  • کلسیای مسروپ مشهد
  • آرامگاه پیرپالندوز
  • بازار رضا مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد در واقع مسجدی است در دل حرم امام رضا(ع) است. این مسجد از زیباترین و قدیمی‌ترین مساجد ایران محسوب می‌شود. قدمت این مسجد به زمان تیموریان بر می‌گردد. جالب توجه است که مسجد گوهرشاد به دستور همسر شاهرخ تیموری یعنی گوهرشاد بیگم خانم ساخته شده است. مناره‌های بلند این مسجد تا ارتفاع 43 متری است.

 دیدنی نزدیک حرم

مقبره شیخ بهایی

برای بازدید از مقبره شیخ بهایی نیز لازم نیست از حرم مطهر خارج شوید، زیرا این مقبره هم در سمت صحن آزادی واقع شده است. شیخ بهایی انسانی درست و بزرگ از دوران صفویه است که آثار بسیاری از خود جای گذاشته است. مقبره او امروزه محلی برای بازدید عموم است.

جاهای دیدنی نزدیک حرم

موزه آستان قدس رضوی

برای بازدید از موزه آستان قدس رضوی نیز لازم نیست جای دوری بروید و یا هزینه تاکسی بدهید. زیرا این موزه داخل حرم است و آنقدر بخش‌های مختلفی دارد که یک روز کامل را باید صرف بازدید از این موزه بکنید. یکی از جاهای نزدیک حرم نیز همین موزه می‌باشد. موزه‌های مردم شناسی، فرش، قرآن، تمبر، سکه، اسکانس برخی از بخش‌های آن هستند.

موزه دیدنی نزدیک حرم

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار یا باغ نادری نیز در میدان شهدا قرار دارد که در از میدان‌های نزدیک حرم است. نادرشاه افشار در دوران خود مرزهای ایران را گسترش چشمگیری داده است. مجسمه عظیم و زیبای نادرشاه افشار و برخی از تجهیزات جنگی و صنایع دستی در این آرامگاه قابل رویت است.

جاهای دیدنی نزدیک حرم-نادرشاه

گنبد سبز و گنبد خشتی

اگر به بازدید از گنبدهای زیبا با معماری‌های قدیمی افرادی مومن علاقه‌مند هستید، گنبد سبز و گنبد خشتی را از دست ندهید. هیچ نگران مسیر رفت و آمد نباشید زیرا هر دو این گنبدها از جاهای دیدنی نزدیک حرم هستند. گنبد سبز متعلق به عارفی مومن و معروف است که از دوران صفویه به جای مانده و رنگی فیروزه‌ای و منحصر به فرد دارد. گنبد خشتی نیز در خیابان طبرسی قرار دارد و متعلق به امام زاده محمد از نوادگان امام سجاد(ع) است.

گنبد سبز دیدنی نزدیک حرم

کلسیای مسروپ مشهد

کلیسای مسروپ مشهد نیز یکی از کلیساهای اطراف حرم است که از بنابی بسیار زیبایی دارد. این کلیسا دارای 2 گنبد مخروطی شکل مزین به دو صلیب است که فرمی چون ذوزنقه دارد. کلیسای مسروپ مشهد در سال 1941 میلادی برای ارامنه ساکن مشهد ساخته شده است. نام دیگر این کلسیا، کلیسای مریم مقدس است.

کلیسای مسروپ دیدنی نزدیک حرم

آرامگاه پیرپالندوز مشهد

آرامگاه یا مقبره پیرپالندوز مشهد به حرم امام رضا(ع) بسیار نزدیک است. این آرامگاه نیز متعلق به عارفی معروف به نام محمد عباسی بوده است. معماری این آرامگاه به سبک دوران صفویه است و گنبدی با کاشی کار‌ی‌های بسیار ظریف و زیبا دارد. این آرامگاه برای عکاسی گزینه‌ای عالی است.

جاهای دیدنی نزدیک حرم

بازار رضا مشهد

بازار رضا دیگر نیاز به معرفی ندارد، یکی از جاهای دیدنی نزدیک حرم که بسیار شناخته شده است همین بازار است. در این بازار قدیمی می‌توانید انواع سوغاتی‌های مشهد چون زعفران، زرشک، سجاده، زیروآلات و نقره را خریداری کنید.

جاهای دیدنی نزدیک حرم-بازار رضا

جالب است بدانید با رزرو هتل‌های زیر در های هتل می‌توانید به راحتی و در  زمان اندکی از جاهای دیدنی نزدیک حرم دیدن کنید.

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک حرم می‌توانید ارزان‌ترین تور مشهد را در “های تور” رزرو کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *