جاهای دیدنی قشم در بهار را بشناسید!

به جرات می‌توان گفت جزیره قشم از زیباترین نقاط ایران است. این جزیره به دلیل جاذبه‌های بسیاری که دارد به جزیره عجایب هفتگانه شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر توجه گردشگران ایرانی و خارجی به این جزیره شگفتی‌ها جلب شده است. این جزیره با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تجاری پذیرای مسافران است. جزیره قشم در جنوبی‌ترین نقظه ایران قرار گرفته و دارای آب و هوای مرطوب و گرم است. بهترین زمان سفر به جزیره قشم در فصل بهار و تابستان می‌باشد. در این مطلب جاهای دیدنی قشم در بهار را به شما معرفی خواهیم کرد.

آژانس گردشگری “های تور” با ارائه انواع تور لحظه آخری قشم و تور ارزان قشم در خدمت مسافران عزیز می‌باشد. جهت رزرو تور قشم به رزرواسیون ما مراجعه فرمایید تا سفری لذت بخش را به شما ارمغان دهیم.

جاهای دیدنی قشم در بهار

جاهای دیدنی قشم در بهار چیست؟

یکی از ملاک‌هایی که لذت سفر را دوچندان می‌کند، سفر در زمان مناسب است. بهترین زمان سفر به مقصد جنوب کشور که دارای آب و هوای گرم است بهار و زمستان است. اما در فصل زمستان یا پاییز ممکن است دریا مواجی باشد. به همین دلیل بهترین زمان شرکت در تور قشم را فصل بهار می‌دانند. بنابراین اگر قصد تجربه تفریحات دریایی را دارید در بهار به این جزیره سفر کنید.

دیدنی‌های قشم در بهار عبارتند از:

  • جزیره هنگام
  • دره ستارگان
  • غار نمکدان
  • روستا لافت
  • تنگه چاهکوه
  • جنگل حرا
  • بام قشم

معرفی جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. جزیره هنگام تنها 20 دقیقه با قشم فاصله دارد و یکی از جاهای دیدنی قشم در بهار است. زیرا در این فصل سال دلفین‌ها برای بازی بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس به جست و خیز در می‌آیند. این جزیره یکی از سه جزیره در دنیاست که دارای شن‌های نقره‌ای می‌باشد. برای رسیدن به این جزیره لازم است با شناورها هماهنگ کنید.

هرمز دیدنی قشم در بهار

معرفی دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم است. ویژگی‌ این دره آن است که بر اثر فرسایش سنگ و خاک توسط باد و باران در طی 2 میلیون سال به وجود آمده است. دره ستارگان نیز به دلیل آن که در سطح پایین‌تری قرار گرفته است گزینه مناسبی برای بازدید در فصل بهار است. زیرا همان طور که می‌دانید دره‌ها خنک‌تر از دیگر نقاط هستند.

معرفی غار نمکدان قشم

غار نمکدان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم در بهار است. این غار با طول 100 کیلومتری قشم است و طولانی‌ترین غار دنیاست. تمامی فضا و سقف این غار از بلورها و قندیل‌های نمکی تشکیل شده است. در کف این غار آب نمک جاری است و جاذبه طبیعی خارق العاه‌ای می‌باشد. این غار به دلیل دور بودن از آفتاب و فضای بسته برای فصل تابستان مناسب می‌باشد.

معرفی غار نمکدان قشم

معرفی روستای لافت قشم

این روستا در شمال غربی جزیره قرار دارد. جالب است بدانید روستای لافت از نظر تاریخی اهمیت بسیاری دارد. مهم‌ترین ویژگی این روستا خانه‌هایی است که مجهز به بادگیر هستند. درست به همین دلیل است که به این روستا، روستای بادگیر نیز می‌گویند. با مراجعه به این روستا می‌توایند از قلعه نادری، قلعه پرتغالی‌ها و گنبد مدون دیدن فرمایید.

معرفی روستای لافت قشم

معرفی تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه نیز از محبوب‌ترین دیدنی‌های قشم در بهار و زمستان است. تنگه چاهکوه از زیباترین نقاط قشم است. این تنگه که با دیوارهای بلند در شمال جزیره قد علم کرده است پر از حفره می‌باشد. برخی از این حفره‌ها توسط انسان و برخی بر اثر عوامل طبیعی به وجود آمده و محل جمع آوری آب شیرین و گواری باران بوده است.

معرفی تنگه چاهکوه قشم

معرفی جنگل‌های حرا قشم

جنگل‌های حرا حدود 200 کیلومتر وسعت دارند و از خاص‌ترین پوشش‌های گیاهی در جهان می‌باشد. درختان این جنگل در آب‌های شور رشد کرده و تا نیمه در آب شناور هستند. برای بازدید از این جنگل زیبا در فصل بهار لازم است سوار قایق‌های محلی شوید. این درختان قابلیت شیرین و تصفیه کردن آب دریا را دارند.

معرفی جنگل‌های حرا قشم

معرفی بام زیبای قشم

از بهترین دیدنی‌های قشم در بهار می‌توان بام قشم را نام برد. این بام در قسمت مرتفع و غربی جزیره قرار دارد. این ارتفاعات فلاتی از سنگ آهک و ماسه سنگ و سلیت به وجود آمده است. با قشم در فصل بهار آب و هوای مطبوعی دارد. البته علاوه بر هوای مناسب لازم است به چشم اندازه فوق العاده آن به جاذبه‌های قشم اشاره کرد.

هتل‌های پیشنهادی “های هتل” برای فصل بهار

آژانس مسافرتی “های هتل” از سری مجموعه آژانس “های تور” است. تیم ما در تلاش است تا رزرو هتل در قشم و رزرو تور قشم را برای مخاطبان سهولت بخشد. در ادامه چند هتل نزدیک دریا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از تفریحات دریای در فصل بهار بهره مند گردید.

بهترین هتل‌های کیش مناسب بازدید از دیدنی‌های قشم در بهار:

هتل بوتیک فولتون قشم

هتل ساحل طلایی قشم

هتل خلیج فارس قشم

هتل رخسار قشم

هتل ریحان قشم

 

“های هتل” و “های تور” سفری رویایی را برای شما خواستار است.