جاهای دیدنی طرقبه ، معرفی جاذبه های کمتر دیده شده!

جاهای دیدنی طرقبه

جاهای دیدنی طرقبه یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد است. ییلاقی دیگر در کنار شاندیز که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. آب و هوای بسیار عالی و مناطق بکر و روح نواز این شهر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر با تور مشهد به این شهر سفر کردید، حتما به شما پیشنهاد خواهد شد که به این منطقه زیبا بروید.

جاهای دیدنی طرقبه ، معرفی جاذبه های کمتر دیده شده!

این شهر ییلاقی کوچک ولی با صفا به دلیل وجود روستاهای بی نظیرش شناخته شده است. روستاهایی که هر کدام جاهای دیدنی طرقبه را به رخ بیننده می کشد. در این مقاله این روستاهای زیبا و مناطق گردشگری این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

دره جاغرق

جاغرق یکی از زیباترین و معروف ترین جاهای دیدنی طرقبه است. این دره در 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه واقع شده است. جالب است بدانید این دره تا قبل از اسلام مسکونی بوده و حالا تعدادی قنات و یک چشمه و آبشار و رود خانه فصلی از آن به جا مانده است.

درخت چنار 700 ساله ای در این مکان خودنمایی  می کند. این درخت یکی از دیدنی های جالب توجه این منطقه ست. اگر علاقمند به کوهنوردی هستید جاغرق بهترین گزینه برای شماست.

روستای مایان

روستای مایان

روستای مایان از جاهای دیدنی طرقبه است که آدم را یاد شمال می اندازد. روستایی پلکانی که شاید یادآور ماسوله باشد و یا سقف های شیروانی رنگارنگ خانه ها که تداعی کننده خانه های شمال کشور است. رودخانه ای در این روستا وجود دارد. این رودخانه از بینالود سرچشمه می گیرد و از روستای حصار و ازغد عبور می کند و به بند گلستان طرقبه می ریزد.

روستای ازغد از قدیمی ترین جاهای دیدنی طرقبه

یکی از کهن ترین روستاهای طرقبه روستای ازغد است. قدمت این روستا به قدری است که مقبره های چند هزار ساله از آن کشف شده است. همچنین مسجدی که از دوران تیموری در این روستا بجای مانده این ادعا را ثابت می کند. روستای ازغد بسیار زیباست و رودخانه ای از آن عبور می کند که به دلیل ورود گردشگران زیادی به این منطقه امکانات رفاهی برای آن در نظر گرفته شده است.

کمرمقبولا، اولین پارک سنگ نگاره در کشور

یکی از جالب ترین جاهای دیدنی طرقبه کمر مقبولا است. جاذبه ای متفاوت به جا مانده از دوران پارینه سنگی. زمین شناسان در این منطقه دست افزارها و نقشه های صخره ای را کشف کرده اند که بیانگر شیوه زندگی انسان های اولیه است. اگر در سفر به مشهد اقدام به رزرو هتل برای چندین روز کردید پیشنهاد می کنیم حتما به این جاذبه جذاب گردشگری سری بزنید.

کمرمقبولا، اولین پارک سنگ نگاره در کشور

سوارکاری ارشاد

از دیگر جاهای دیدنی طرقبه که جنبه تفریحی دارد سوارکاری ارشاد است. اگر از طرفداران سوارکاری هستید و می خواهید در این مجموعه تفریحی سوارکاری را تجربه کنید، باید در شهر مشهد مدتی اقامت داشته باشید. به همین دلیل می توانید به راحتی با رزرو هتل مشهد محل اقامت خود را رزرو کنید. حتی اگر سوارکاری بلد نیستید، می توانید از بخش پیست کارتینگ ماشین سواری این بخش دیدن کنید.

دیگر جاهای دیدنی طرقبه

همانطور که میدانیم معمولا ییلاقات در هر شهری با استقبال خوبی مواجه می شوند. به همین دلیل مناطق گردشگری زیادی در آنجا وجود دارد. بهتر است قبل از سفر با تور مشهد از شرایط رزرو هتل های مشهد اطلاعات لازم را کسب کنید تا در زمان شلوغی سفر به این مناطق دچار مشکل نشوید.

از دیگر جاذبه های طرقبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک جنگلی وکیل آباد
  • بند گلستان
  • مجموعه چالیدره
  • روستای کنگ
  • روستای نغندر
  • روستای دهبار
  • روستای حصار
  • دره ارغوان
  • امامزاده یاسر و ناصر
  • پیست اسکی ابرده
  • ویلاشهر

یک دیدگاه

  1. بسیار ممنون از مقاله خوب و مفیدتون.
    خیلی کاربردی بود. من تابه حال کمرمقبولا نرفته بودم و اینجا باهاش آشنا شدم.
    لذت بردم واقعا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *