جاذبه گردشگری میل رادکان مشهد

رادکان مشهد

در این مطلب قصد داریم تا به منطقه توریستی گردشگری میل رادکان بپردازیم. با مسیر و تاریخچه این منطقه زیبا آشنا گردید. پس با ما همراه باشید.علاوه بر جاذبه‌های گردشگری داخل شهر مشهد، مناطق گردشگری بسیار زیاد دیگری نیز موجود است. یکی از این مناطق طبیعی و تاریخی میل رادکان واقع در روستای زیبا و دیدنی رادکان می‌باشد. شما با اقامت در یکی از هتل‌های مشهد و یا رزرو هتل در شهر مشهد می‌توانید، از مکان‌های بی نظیر و به نام اطراف مشهد دیدن فرمایید.

فهرست مطالب

میل رادکان کجاست؟

اطلاعات میل رادکان

ویژگی‌های میل رادکان مشهد

سخن آخر

کلمات مرتبط

منابع

 

میل رادکان کجاست؟

روستای رادکان در 75 کیلومتری شمال غربی مشهد در دامنه کوه‌های هزار مسجد و در کنار دشت کشف رود قرار گرفته است. این روستای تاریخی در گذشته‌های دور مقر بسیاری از شاهزدگان ایرانی بوده است. به همین دلیل از نظر بناهای تاریخی و آثار باستانی بسیار غنی و دیدنی می‌باشد.

برای بازدید از میل رادکان باید از خروجی چناران به سمت جاده قوچان حرکت کنید. سپس از جاده فرعی 9 کیلومتر به سمت روستای رادکان برانید. در این روستا به جزء میل یا برج رادکان، حمام رادکان، مسجد جامع رادکان، النگ رادکان نیز بناهای بسیار زیبای تاریخی هستند.

 

جهت رزرو هتل در مشهد یا رزرو تور یا کسب اطلاع از جاذبه‌های گردشگری مشهد با سایت “های تور” تماس حاصل فرمایید.

تور اقساطی مشهد

اطلاعات میل رادکان

قدمت میل یا برج رادکان به قرن هفتم هجری و دوره ایلخانان بر می‌گردد. نمای خارجی این برج 3 متر و بلندای آن حدود 36 متر است. نمای داخلی آن به صورت دوازده ضلعی طراحی شده و دارای 36 نیم استوانه است. میل رادکان از نظر معماری فوق العاده و چشم نواز می‌باشد.

طبق گفته‌های وارده بر میل رادکان، بانی و یا معمار میل رادکان دانشمند، منجم و ریاضدان ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی شناخته شده است. البته این گفته منبعی تاریخی ندارد و تنها براساس برخی مستندات لحاظ شده است.میل رادکان در سال 1310 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است. براساس کتیبه تعبیه شده در بالای میل رادکان برخی دانشمندان آن را متعلق 680 و برخی به 78 سال قبل‌تر یعنی 602 ساخته شده است.

با ررزو هتل‌های مشهد می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مشهد و یا تورهای بی شمار اطراف مشهد بهره مند گردید.

ویژگی‌های میل رادکان مشهد

معماری عجیب این برج با 36 متر و دیواره‌ها و اضلاع قرینه و منفذهای دوازده گانه بسیار زیبا و از نظر معماری و هنر بسیار قابل توجه و دیدنی است. بدنه میل رادکان از آجر ساخته شده و جهت استحکام بیشتر محل بندهای آجر با وسیله یا انگشت فشرده شده است. تمام آجرها گچ‌بری شده می‌باشد و ورودی این بنای تاریخی 2 کتیبه کوفی و پهلوی نصب شده است.

در مورد کاربری این برج با عظمت نیز نظریات زیادی از دانشمندان و مورخان وارد شده است. محکم‌ترین این نظاریات به این مطلب اشاره دارد. از میل رادکان به عنوان رصدخانه و یا دیگر فعالیت‌های نجومی ساخته شده است. همین نظریات است که احتمال ساخت این بنا به دست خواجه نصیرالدین طوسی نیز را استحکام بخشیده است.

 

سخن آخر

سایت گردشگری “های تور” در تلاش است تا با فعالیت در بخش رزرو هتل‌های مشهد و معرفی تورهای مشهد و تور اقساطی مشهد به گردشگران علاوه بر زیارت موجبات تفریح مسافران را فراهم سازد.

 

کلمات مرتبط

جاهای دیدنی مشهد ،برج رادکان خراسان pdf ،داخل برج رادکان ،عکس میل رادکان ،نحوه کار برج رادکان ،سایت گردشگری مشهد ،معماری برج رادکان ،رودخانه رادکان چناران
 

منابع

https://tinyurl.com/app/myurls

https://bitly.com/

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *