جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

آنتالیا مهم‌ترین شهر کشور ترکیه پس از استانبول است. ترکیه به طور کلی از آن کشورهایی است که تاریخ و فرهنگ کهن و طبیعتی فوق العاده‌ای دارد. جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آنقدر غنی و دیدنی است که از پر طرفدارترین تورهای خارجی می‌باشد. به طوری که حدود 30 درصد از گردشگران خارجی به آنتالیا سفر می‌کنند. موزه‌های قدیمی، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به دریا، تفریحات مهیج، مراکز تجاری معتبر، رستوران‌ها و هتل‌های لاکچری و متنوع همگی ویژگی‌هایی شهر آنتالیا هستند. این خصایص سبب شده است که تور آنتالیا و تور استانبل جزء پر مخاطب‌ترین تورها باشند. با ما همراه باشید تا برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

سفر به کشورهای خارجی که برخی از آن اطلاع چندانی ندارد، یک دغدغه محسوب می‌شود. اما نگران این قضیه نباشید شما می‌توانید با مراجعه به آژانس گردشگری “های تور” کارهای مربوط به رزرو تور آنتالیا را به راحتی انجام دهید.

 

سواحل مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

حتی اگر شناخت کمی از شهر آنتالیا داشته باشید، می‌دانید که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا سواحل است. وسعت دریا در این شهر بسیار زیاد است. به همین دلیل سواحل بکر و زیبای بسیاری در این شهر به چشم می‌خورد. انواع تفریحات دریایی، قایق و کشتی، پلاژ و انواع رستوران در این سواحل به چشم می‌خورد. سواحل کنییالتی، پاتر، لارا، چیرالی، کمر، فاسلیس و بلک از سواحل ناب با ویژگی‌های خاص مخصوص به خود هستند.

کالیچی آنتالیا

وقتی از تاریخ و تمدن شهر آنتالیا صحبت به میان می‌آید، ذهن‌ها به طرف کالیچی می‌رود. کالیچی منطقه‌ای بسیار قدیمی مربوط به دوران رومیان و سلجوقیان است که معماری فوق العاده‌ای دارد. خیابان‌های این منطقه سنگ فرش شده و بناها و کاخ‌هایی بازمانده از دوره عثمانی زینت بخش این مکان هستند. دوازه ورودی کهن، مسجد محمد پاشا، برجه ساعت از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا می‌باشند.

بندر قدیمی آنتایا

بندر قدیمی از حدود قرن دوم تا نیمه‌های قرن بیستم میلادی، اصلی‌ترین بندر آنتالیا محسوب می‌شد. شهر آنتالیا به دلیل موقعیت مکانی از دیرباز به تجارت‌های دریایی مشغول است. در کنار بندر قدیمی انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها، بازارها و کشتی تفریحی وجود دارد. همین زیبایی‌های بندر گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

مسجد یولی مناره آنتالیا

مسجد یولی مناره نماد شهر آنتالیا محسوب می‌شود. این مسجد نیز از زمان سلجوقیان باقی مانده و معماری زیبایی دارد. مسجد یولی مناره به شکل استوانه‌ای بزرگ است که یک گنبد چند ضلعی روی سر آن قرار گرفته است. این مسجد در ورودی شهر قدیمی یا همان کالیچی واقع شده است.

آسپندوس آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا که در بین مردم دنیا شناخته شده است، همین آسپندوس می‌باشد. در واقع این بنا نیز ساخته‌ی دوران باستان است و یک آمفی تئاتر بسیار وسیع می‌باشد. در گذشته انواع مراسمات امپراتور رم در این مکان برگزار می‌شده است. اما امروزه نیز توریست‌های تاریخ دوست از این مکان دیدن می‌کنند.

آبشارهای ماناوگات آنتلیا

از جاذبه‌های گردشگری طبیعی آنتالیا علاوه بر سواحل باید به آبشارها، پارک‌ها و روستاها نیز اشاره کرد. از زیباترین مناطق دیدنی این شهر ساحلی آبشارهای ماناوگات هستند. آب این آبشار به دریای مدیترانه ریخته می‌شود و محل خوبی برای گذراندن ساعاتی لذت بخش در دل طبعیت است. این آبشار کف آلود برای عکاسی بسیار مناسب است.

موزه آنتالیا

این موضوع را دیگر همه می‌دانند که هر شهری که به آن سفر می‌کنید، دارای یک موزه عالی است. این موزه‌ها برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند و می‌خواهند از گذشته آن شهر اطلاع به دست آورند عالی است. در این موزه می‌توانید از دوران برنز و بیزانس معلومات جالبی را کسب کنید.

قلعه رومیان آنتالیا

این قلعه استوانه‌ای شکل در قرن دوم میلادی و زمان رومیان ساخته شده است. محققان دلیل ساخت این قلعه را دیدبانی و مراقبت از بندر دانسته‌اند. امروزه قلعه رومیان مکانی برای بازدید توریست‌های خارجی است. نمای این قلعه در هنگام غروب آفتاب جلوه‌ی خاص دارد.

البته لازم است بدانید جاذبه‌های گردشگری آنتالیا تنها محدود به آنچه در این مقاله آورده شد نمی‌شود. برخی از این جاذبه‌ها شامل پارک ملی کاراتپه، حمام رومی‌ها، شهر فینیکه، آبشار دودن، بسکوناک، ترمسوس و … می‌شود.

با رزرو تور آنتالیا در آژانس گردشگری “های تور” این امکان برای شما فراهم می‌شود که توسط تورهای آژانس ما از این جاذبه‌ها دیدن کنید. علاوه بر این با رزرو تور آنتالیا لحظه آخری و تخفیفات ویژه‌ “های تور” سفری رویایی و مقرون به صرفه داشته باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *