تنگه چاهکوه قشم ، عجایب هفتگانه‌ای در جنوب کشور

امروزه توریست‌های خارجی با رزرو تور قشم از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند. تمامی جاذبه‌های دیدنی این جزیره اصیل طبیعی و بسیار منحصر به فرد هستند. اگر به دنبال سفری هیجان انگیز و خارق العاده می‌‍باشید یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران، قشم است. با انتخاب این شهر و بازدید از امکان خیره کننده سفری خاص را تجربه خواهید کرد. در این مطلب از وبسایت “های تور” قصد داریم تنگه چاهکوه قشم را معرفی کنیم.

برای رزرو تور قشم و رزرو تور لحظه آخری با قیمت مناسب به رزرواسیون “های تور” مراجعه فرمایید. با رزرو تور در این آژانس، می‌توانید از تخفیفات ویژه فصلی ما بهره مند گردید.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه قشم، یکی از عجایب طبیعی ایران

تنگه چاهکوه قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم است. چاهکوه سایت‌های اصلی ژئوپارک قشم است. جالب توجه است که ژئوپارک قشم یکی از با اهمیت‌ترین مناطق در جهان از نظر پوشش گیاهی و طبیعی می‌باشد. این مکان از صخره‌ها و تندیس‌های به وجود آمده در طبیعت به وجود آمده است. صخره‌هایی که با گذر زمان و تغییر آب و هوایی به اشکال زیبا و دیدنی تبدیل شده‌اند. این تنگه از دو دره عمود بر هم تشکیل شده و دارای عمق 100 متری است. دیوارهایی این دره حدود 20 متر ارتفاع دارند.

تنگه چاهکوه قشم

در هنگام بارش باران، در حفره‌های عمیق تنگه چاهکوه آب شیرین و گوارا ذخیره می‌شود. حوضچه‌های به وجود آمده در این حفره‌ها بسیار زیبا و عجیب هستند. این دره و تنگه طبیعی از قدیم الایام یکی از مکان‌های مقدس در قشم بوده است. زیرا در منطقه‌ای جنوبی که با اهالی آن با کمبود آب شیرین مواجهه هستند، دسترسی به آب گوارا یک نعمت الهی است. این محیط سحر انگیز از نظر زمین شناسی بسیار قابل اهمیت است. تنگه در برخی از قسمت‌ها باریک و U شکل شده است. دیوارها نیز با اشکال مختلف و سنگ‌های رسوبی شاهکار طبیعی را به رخ می‌کشند. شما با مراجعه به این دره خارق العاده از یکی از شگفت انگیزترین مکان‌های ایران بازدید کرده‌اید.

تنگه چاهکوه قشم- هرمزگان

دلیل نام گذاری نام تنگه

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم در این تنگه چاله‌های طبیعی بسیاری وجود دارد. به همین دلیل است که به این منطقه نام چاهکوه را نام نهاده‌اند. البته اهالی مسن روستای چاهو، عنوان می‌کنند که چهار حلقه چاه در قسمت ابتدایی این مسیر حفر شده است. این حفره‌های ساخته شه به دست بشر برای جمع شدن آب شیرین لحاظ شده است. این حفره‌ها طوری حفر شده است که آب را از طریق این کانال‌ها داخل حفره‌ها ذخیره می‌شود. قدمت پیش بینی شده برای تنگه چاهکوه قشم بیش از 400 سال است.

نمایی از تنگه چاهکوه قشم

تفریحات موجود در این جاذبه

بازدید از تنگه چاهکوه قشم به توریست‌هایی پیشنهاد می‌دهیم که عاشق طبیعت هستند. طبیعت گردان، ورزشکاران و کوهنوردان قطعا از این مکان لذت خواهند برد. زیرا این دره تنگ و تاریک با دیوارهای سر به فلک کشیده برای این افراد تجربه‌ای خاص است. برای بازدید از این تنگه دوربین عکاسی خوبی همراه خود داشته باشید. تنگه چاهکوه سوژه عکاسی ویژه‌ای برای عکاسان است. دیدن ستاره‌ها نیز یکی دیگر از تفریحات توریست‌هاست. پس اگر به نجوم و ستاره شناسی علاقه دارید این مکان را از دست ندهید.

تنگه چاهکوه قشم در شب

زمان سفر به تنگه دیدنی قشم

بهترین زمان سفر به جزیره قشم، فصل پاییز و زمستان است. زیرا جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است. بنابراین بهترین زمان بازدید از این منطقه فصل‌های سرد سال می‌باشد. اما لازم است عنوان کنیم به دلیل آن که دیواره‌های تنگه بسیار بلند است، از تابش نور آفتاب جلوگیری می‌کند. پس چنانچه در فصل گرم به قشم سفر کردید از این منطقه دیدن فرمایید. لازم است برای بازدید از این مکان از کفش مناسب استفاده شود.

تور تنگه چاهکوه قشم

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به چاهکوه

در نزدیکی تنگه چاهکوه قشم، دو جاذبه گردشگری بسیار زیبا وجود دارد. غارهای خوربس و جزایر ناز از مکان‌های نزدیک به این جاذبه هستند. اولین جاذبه نزدیک با حدود یک ساعت فاصله جزایر ناز است. پس از آن به ترتیب غارهای خوربس و جنگل‌های حرا به تنگه چاهکوه نزدیک هستند.

تنگه چاهکوه قشم

آدرس و دسترسی به تنگه چاهکوه

چاهکوه در استان هرمزگان و شهرستان قشم قرار گرفته است. این تنگه در بخش غربی قشم واقع شده است. با رسیدن به میدان درگهان و سپس گذراندن 20 کلیومتر در جاده غربی به روستا خواهید رسید. پس از رسیدن به روستای چاهوی شرقی و گذراندن 2 کیلومتر باقی مانده به این تنگه می‌رسید.

مسافران عزیز با رزرو هتل قشم در “های هتل” می‌توانند در هتل ارزان قشم اقامت داشته باشند. در آژانس ما انواع اقامتگاه برای رزرو هتل 5 ستاره قشم، رزرو هتل 4 ستاره قشم و رزرو هتل آپارتمان شیک وجود دارد.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *