بهترین سوغات استانبول چیست؟

سوغات استانبول

 استانبول

استانبول پایتخت کشور ترکیه و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. جالب است بدانید در تور ترکیه در بین دیگر تورهای خارجی در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. اکثر ایرانیانی که قصد سفر خارجی ارزان قیمت و بی دردسر هستند. استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنند. در فرهنگ ما ایرانی‌ها خرید سوغات بسیار مرسوم است. اما آیا می‌دانید سوغات استانبول چیست؟

هر کشور و حتی شهری سوغات مخصوص به خود را دارد. این سوغات شامل انواع خوراکی‌‎ها، صنایع دستی، لباس و پوشاک می‌شود. اطلاع از سوغاتی‌های یک شهر کمک می‌کند تا نماد آن شهر را برای عزیزانتان خریداری کنید.

با مراجعه به آژانس گردشگری “های تور” در رزرو تور لحظه آخری شرکت کنید و از تخفیفات ما لذت ببرید.

شیرینی اصلی‌ترین سوغات استانبول

دیگر همه می‌دانند که معروف‌ترین سوغات استانبول باقلوا است. باقلوا نوعی شیرینی بسیار شیرین و خوشمزه، مشتکل از مغز و شهد است. ممکن است بارها در ایران به مغازه‌ای برخورده کرده باشید که باقلوای استانبولی بفروشد. اما اگر باقلوای اصل می‌خواهید باید باقلوا را از شهر خودش خریداری کنید.

راحت الحلقوم ترکی نیز از شیرینی سنتی معروف ترکیه است. استانبول که مرکز شهر ترکیه است انواع راحت الحلقوم را با طعم‌های مختلف در بسته بندی شکیل در اختیار توریست‌ها قرار داده است.

باقلوا سوغات استانبول

قهوه و چای ترکی

چای و قهوه ترکی نیز از دیگر سوغات استانبول هستند. شما می‌توانید در تمام خیابان‌ها و کافه‌های این شهر قهوه و چای را امتحان کنید. به این صورت از عطر و بوی بی نظیر این دو نوشیدنی لذت ببرید. به منظور زیباسازی این دو سوغات اصیل ترکی، لوازم سرو نیز به فروش می‌شود. این لوازم شامل قهوه جوش، لیوان، فنجان، قوری و … می‌شود.

چای استانبول

ظروف سرامیکی و مسی

ظروف سرامیکی، سفالی و مسی از محبوب‌ترین سوغات استانبول می‌باشند. تنوع در مدل، سایز، رنگ و اندازه دست توریست‌ها را در انتخاب ظروف بسیار باز گذاشته است. ظرف‌های سرامیکی طرح‌های رنگارنگ و چشم نوازی دارند و نمادی از معماری این شهر هستند. ظروف مسی نیز شامل قهوه جوش، فنجان و پارچ و بشقاب می‌شود.

معرفی سوغات استانبول

ادویجات معطر و اصیل

غذاهای ترکیه از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا می‌باشند. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده غذاهای ترکی با دیگر غذاهای دنیا استفاده از ادویجات است. ادویجات ترکیه آنقدر متنوع و خوش عطر بو هستند که هر توریستی را به خود جذب می‌کنند. غیر ممکن است غذاهای ترکی نخورده باشید و نخواهید ادویجات بخرید. ادویه‌های ترکی که جز سوغات استانبول محسوب می‌شوند. در بسته بندی‌های زیبا به فروش می‌رسند.

ادویه سوغات استانبول

حوله و کیسه ترکی

حمام ترکی را همه مردم دنیا می‌شناسند. یکی از سوغات استانبول که اکثر افراد را هیجان زده می‌کند حوله و کیسه است. حوله‌های ترکی از بهترین الیاف تهیه شده و جذب آب بسیار بالایی دارند. این حوله‌ها دو نوع دستبافت و ماشینی دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از حوله سوغات را انتخاب کنید. کیسه ترکی نیز در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود. پس با خرید حوله و کیسه ترکی، حمام ترکی را به ایران بیاورید.

کیسه سوغات استانبول

چشم نظر یا چشم زخم

فرهنگ ترک‌ها به فرهنگ ایرانی‌ها بسیار نزدیک است. جالب است بدانید که کشور ترکیه نیز همانند ایرانیان به چشم زخم معتقد هستند. اگر به دنبال یک سوغاتی خاص و هستید. خرید چشم نظر به عنوان سوغاتی یک انتخاب متفاوت است. چشم نظر وسیله‌ای است که هم به عنوان یک شی زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به عنوان دوری از چشم بد. پس می‌توانید برای کسی که دوستش دارید چشم نظر بخرید.

چشم زخم از سوغات استانبول

پوشاک متنوع و برند

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای ترکیه، مراکز تجاری هستند. انواع مراکز تجاری از برندهای مختلف و معروف دنیا در این شهر موجود است. لباس‌های برند و باکیفیت ترکیه را می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید. مراکز تجاری استانبول آف‌های 50 درصدی بسیار خوبی می‌گذارد و خرید را لذتبخش‌تر می‌کند. پوشاک با جنس‌های متفاوت نظیر چرم یکی دیگر از سوغات استانبول می‌باشند.

سوغات استانبول-پوشاک

های تور” یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی فعال، در تلاش است تا با راهنمای سفر ، سفری رویایی را برای شما به ارمغان آورد. علاوه بر این با پیشنهادات ویژه شما را در بهترین رزرو تور استانبول یاری کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *