با اصطلاحات هواپیمایی آشنا شوید!

امروزه سفر های هوایی و سفر با هواپیما به سرتاسر دنیا بیشتر انجام می گیرد، به طوریکه در کشور ما نیز فرودگاه های متعددی در هر شهر، جهت پرواز های هوایی بنا شده است. از همین رو بهتر است قبل از تهیه و رزرو بلیط هواپیما با اصطلاحات هواپیمایی آشنا شوید! در این مقاله از های تور قصد داریم با معرفی اصطلاحاتی که بیشتر در سفر های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد، شما را آشنا کنیم تا در سفر با هواپیما دچار سردرگمی نشوید.

معرفی چند اصطلاح معروف هواپیمایی

اصطلاحاتی که در زیر برای شما بیان شده از واژه هایی است که در سفر های هوایی بین مردم و پرسنل پرواز رد و بدل می شود و بهتر است با آن ها آشنا شوید تا مفهوم آن ها را بهتر بدانید.

  • فلایت
  • اِیر لاین
  • لِی اُووِر
  • ترمینال
  • گِیت
  • اِرایوِل
  • دیپارچر
  • آنتایم
  • دیلِی
  • کنسلد
  • لاگِیج استورِیج
  • بوردینگ

با دانستن این اصطلاحات پرکاربرد هواپیمایی از های تور می توانید همچون یک مسافر هوایی حرفه ای سفر خود را با هواپیما به اتمام برسانید.

فلایت

کلمه فِلایت به معنی پرواز  بوده که در مواقعی به کار برده می شود که هواپیما در سفر هوایی، از مبدا و یک مقصد صورت می گیرد. پرواز ها دارای یک شماره پرواز می باشند که می بایست از شماره آن قبل از سفر مطلع باشید.

اِیرلاین

شرکت هایی که صاحب هواپیما می باشند به آن ها اِیرلاین گفته می شود، به بیان دیگر ترجمه فارسی این اصطلاح هواپیمایی شرکت هواپیمایی می باشد. قبل از رزرو بلیط هواپیما واژه اِیرلاین زیاد به گوشتان خرده همچون امارات اِیرلاین، کیش اِیرلاین و … که با مطالعه این مقاله، شما درباره این اصطلاح مطلع شده اید.

لِی اُووِر

زمانی که هواپیما بین راه توقف داشته باشد از اصطلاح لِی اُووِر استفاده می شود. طی این وضعیت هوایی مسافر بین را می بایست پیاده شده و مجدد سوار بر هواپیما شده تا به مقصد برسد.

ترمینال

یکی دیگر از واژه هایی که در پرواز های هوایی کاربرد دارد، ترمینال مسافربری می باشد. ترمینال فرودگاه به ساختمانی در فرودگاه گفته می شود که مسافران طی رفت یا برگشت از هواپیما به آنجا وارد می شوند. برخی از فرودگاه ها ممکن است از تعدادی ترمینال مسافربری برخوردار باشند و برخی فقط از یک ترمینال پرواز داخلی و یک ترمینال پرواز خارجی برخوردار هستند.

گِیت

در مقاله ی با اصطلاحات هواپیمایی آشنا شوید! که در های تور برای شما فراهم آورده ایم می توانید با مفهوم واژه ی گِیت در سفر هوایی آشنا شوید. مسافران می بایست جهت دریافت کارت پرواز بلیط هواپیمای خود را ارائه داده و سپس به شماره گیتی که در کارت پرواز آن ها ذکر شده جهت سوار شدن به هواپیما توجه نمایند. گِیت ها که محلی برای انتظار مسافران قبل از پرواز طراحی شده با شماره مشخص شده و هر از یک گِیت انجام می شود.

اِرایوِل

اگر تابلو اِرایوِل برد در فرودگاه به چشمتان خورد، این واژه به معنی پرواز های ورودی آن فرودگاه می باشد. در آن تابلو زمان و نوع پرواز هایی که مقصدشان آن فرودگاه است مشخص می شود، به طور کل اِرایوِل به معنی پرواز ورودی فرودگاه می باشد.

دیپارچر

به پرواز های خروجی در فرودگاه دیپارچر گفته می شود، تابلویی تحت عنوان دیپارچر در فرودگاه اطلاعات پرواز و زمان پرواز های خروجی را مشخص می کند.

آنتایم

با واژه آنتایم شاید تا حدودی آشنا باشید و در مواقعی دیگر به غیر از اصطلاحات فرودگاهی به گوشتان خورده باشد، واژه ی آنتایم به معنی دقیق و سر موقع می باشد که در واژه های فرودگاه نیز به پرواز هایی که بدون تاخیر و طبق زمانبندی انجام می شوند، پرواز های آنتایم گفته می شود.

دِیلی

اگر در فرودگاه با واژه ی دِیلی روبه رو شدید بهتر است بدانید که پرواز شما با کمی تاخیر انجام می شود. پرواز دِیلی در زمان فرود و یا پرواز آن، دیر تر از زمان مشخص آن صورت می گیرد.

کنسلد

اگر پرواز شما با رنگ قرمز بر روی تابلوی فرودگاه نمایش داده شد، نشان از کنسل شدن پروازتان دارد و مسافران برای رسیدن به مقصد، پرواز دیگری را جایگزین می کنند.

لاگیج استوریج

لاگیج استوریج به معنای بخش امانت در فرودگاه بوده که می توانید جهت امانت چمدان و دیگر وسایل به لاگیج استوریج بسپارید. آشنایی با این اصطلاح هواپیمایی به شما در فرودگاه کمک خواهد نمود.

بوردینگ

اگر واژه پرواز در حالت بوردینگ برای شما ناآشناست بهتر است بدانید، به وضعیتی که مسافران در حال سوار شدن به هواپیما می باشند وضعیت بوردینگ گفته می شود.

با انتخاب و رزرو تور در های تور می توانید سفر امن و مطمئن را تجربه کرده و با آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد هواپیمایی در هنگام سفر و در فرودگاه دچار سردرگمی نشوید.

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *